Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dat punt bij de aansluiting naar de Katwolderhaven is veel op de plaat gezet.
Op de foto met de DE186 is de wissel om van de stamlijn onder het Kamperlijntje door terug te steken naar de haven nog in aanleg.
Maar dat is ook alweer allemaal opgebroken. En de Vossloh-lokjes rijden nu rond in NS-Reizigerskleuren.
De 702 stond vanmorgen te glimmen op het emplacement Zwolle.

Vossloh 702.jpg
Vossloh 702.jpg (197.81 KiB) 4322 keer bekeken
Groet, Paul G.

Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Het spoor

Bericht door OLAU-fan »

Bovenstaande een "voordeel" van een organisatiewijziging: het bestaande materieel krijgt een nieuw kleurtje. Hopelijk komen ook de van buiten verweerde 1700'en in andere handen. ;-)

Terug naar de diesels: De Buffels hebben vele jaren FOR SALE gestaan bij NS op de website van het speciaal voor belastingvoordelen opgerichte NS Financial Services Ltd. in Dublin gestaan. Echter ze komen nu niet meer voor:
http://www.nsfinancialservices.ie/fleet-all/

NS is die belastingconstructie aan het afbouwen. Zouden de Buffels al zijn overgeboekt naar NS?
En zou NS de op Nijmegen gestalde Buffels ook af en toe omdraaien om ze -zie Batavia-schip Lelystad- gelijkzijdig te laten verbleken?
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

En zou NS de op Nijmegen gestalde Buffels ook af en toe omdraaien om ze -zie Batavia-schip Lelystad- gelijkzijdig te laten verbleken?
Zulke grote draaischijven zijn er niet. :-D
Dus allemaal in een kraan pakken en draaien of in optocht een driehoek rijden en terug zetten.
Zou een mooi schouwspel opleveren. :lol:
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Het spoor

Bericht door pe7eb »

Patru schreef: 21 jul 2018 16:01 in optocht een driehoek rijden en terug zetten..
En dat word dan ook een leuk ritje... Nijmegen, Arnhem, Utrecht, 's-Hertogenbosch, Nijmegen.
"Afsnijden" via Geldermalsen en Elst gaat niet werken, want dan staan de neuzen weer dezelfde kant op :)
73 es gud dx de pe7eb eric k
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

pe7eb schreef: 21 jul 2018 20:37 "Afsnijden" via Geldermalsen en Elst gaat niet werken
Bedankt voor het meedenken Erik.
Het was me anders vermoedelijk ontgaan dat de zuidelijke poot bij Vork opgebroken is. Dan was er een verkeerd plan gemaakt. :? :)

We lieten vroeger in de werkplaats Watergraafsmeer vaak een DEL 22/2300 driehoeken om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld de dieselmotor verwisselen. Het driehoeken werd dan gedaan door naar de Rietlanden te rijden, dan een klein stukje richting CS en via de lage sporen terug naar de Watergraafsmeer.
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Het spoor

Bericht door pe7eb »

Qua spoor zou het ook via de Betuweroute kunnen: Nijmegen, Arnhem, Utrecht, Geldermalsen, en dan via Lent weer naar Nijmegen.
Maar of dat organisatorisch ook gaat lukken... :-D

Bij Haarlem kan het mooi via de verbindingsboog :)
73 es gud dx de pe7eb eric k
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Het spoor

Bericht door Gert Schouwstra »

Als het dieselmaterieel is kun je ook naar het noorden komen.
Rondje Meppel-Leeuwarden-Groningen-Meppel en staat met je neus de andere kant op.
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Het spoor

Bericht door peelander »

Niet van hier, maar wel spoor.
18 06 2018 braunschweig (7).JPG
18 06 2018 braunschweig (7).JPG (226.81 KiB) 4059 keer bekeken
18 06 2018 braunschweig (4).JPG
18 06 2018 braunschweig (4).JPG (184.45 KiB) 4059 keer bekeken
18 06 2018 braunschweig (8).JPG
18 06 2018 braunschweig (8).JPG (186.09 KiB) 4059 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooi Jan, een prachtig monument van vergane glorie daar bij Station Braunschweig. :-D
Als het dieselmaterieel is kun je ook naar het noorden komen.
Rondje Meppel-Leeuwarden-Groningen-Meppel en staat met je neus de andere kant op.
Ook een mooie driehoek.
Groet, Paul G.
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Het spoor

Bericht door Jacob Bothof »

Als ik effe naar het typeplaatje kijk dan heeft hij het wel 50 jaar volgehouden.
In mijn jonge jaren heb ik heel veel gebruik gemaakt van de Lorrelei Express als ik naar mijn ouders ging.
Prachtig die stoomgevallen. :)


Plaats reactie