De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Sommige mensen voelen zich beledigd om aangeduid te worden onder een van de volgende titels,welke allemaal in de nederlandse taal voorkomen. Hier is echt geen reden voor, hoewel sommige met het hollandse vlaggetje zwaaiende ex, en zeelieden hier wat moeite mee hebben :oops:
LAND EN ZEE STANDEN EN RANGEN
1)de KlOOJO;deze komt meestal uit de werkende klasse ,ook het Klootjesvolk genoemd,een harde werker maar gedoemd om te zwoegen tot het bittere einde,hoewel sommige het tot nr One brengen :-D
2)de KLUNS;deze heeft wat gestudeerd en is dus voorbestemd om hoger op te raken maar moet nog veel leren.Sommigen komen niet verder en verdwijnen als KNEUS uit zicht.
3)de KNAKKER; Dit is de echte gestudeerde werker waarop het bedrijf gebouwd is,velen halen het naar KNEITER.
4)de KNEITER;is door lange ervaring hoofd van een afdeling,en heeft het volle vertrouwen van de KNOERT,sommige komen ibij de staf van deze.
5)de KNOERT;deze regeld van uit een centrale post alle eenheden, maar zal ook zo als alle voorgenoemden tot de KNARREN gaan behoren op latere leefteid.
6)de KNAR;veelal genietend van een al of niet vet pensioen en met een hoop vrije tijd om op onder ander op forems zijn zegje te doen :mrgreen:
Moraal;wees U dus niet boos als men u een Knakker of Kneiter noemt,U zit nog steeds in de top vier :)
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door janvanduin »

:lol: :lol: :lol:
grts jan.
Bram

Re: De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door Bram »

Hoi Mart
even een tegenberichtje van een Knar

Ik vind de benamingen toch wel leuk gekozen

Ik heb een hoop klojo`s meegemaakt, die het net tot knakker hadden gehaald maar de meesten gingen van kluns naar het kneuzen dek,waar alleen het streepje(s) nog maar meedeed aan het spelletje.
1 op de 10 knakkers werd een kneiter,maar daarvan gingen er ook via luik 7 van boord.
Kneiters en Knoerten waren in onze tijd alleen nog te vinden in de zeesleepvaart en bergingen,en bij het reddings wezen,gelukkig bestaan ze nog(ook nog op het kombuis) , maar ze zijn normaliter sporadisch te vinden (nu een oude Knar wat mijn leermester had kunnen wezen)met heel veel liefde en kennis van het oude vak van HWTK. :-D

Deze generatie van WTK`s zijn helaas erg dun gezaaid.

Maar de nieuwe nederlandse taal spreekt mij wel aan,onder de meeste buitelandsche vlag schepen(zoals je wel weet)was het tijdens het werk/wacht de rangen,na de wacht de mensen ongeacht rang of stand,en dat maakte de sfeer heel ontspannen,vooral als er een noodklus gedaan moest worden :| .

Neem nog maar een banaantje van me

Groets Bram :) Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Phylosophisch Mart :lol: :lol: Phylosophisch :wink: :mrgreen:

Heppie dat Bananensap laten gisten :lol: :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol:

Ter Land, Ter Zee en....... IN de Lucht :lol: :lol:

Of om met de "gevleugelde" woorden van zeer gerespecteerd Hwtk van P. te spreken " Ruimtevaarders Hogeboom, Allemaal RUIMtevaarders" ( en DIT was in 1965-66 DUS vooooooooor het mannetje op de maan!! :lol: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

de werkende klasse
Werken is de pest voor de drinkende klasse. :lol:

Elec Ridderhof Nedgulf tankers.
Jos Komen (R.I.P)

Re: De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb een hoop klojo`s meegemaakt
Tja, die komen we overal tegen. :roll:
All te best
Jos
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: De KKK's,de hierachie ter Land,en ter Zee,''met een knipoog'

Bericht door Jos Linders »

Deze bevalt mij wel. :lol:
de KNAR;veelal genietend van een al of niet vet pensioen en met een hoop vrije tijd om op onder ander op forems zijn zegje te doen
Groetjes van een Knar. :-D
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/


Plaats reactie