Piramides de Guimar

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Piramides de Guimar

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding
Welkom tot het Etnografisch Park “Piramides de Guimar”Ik heb dus eindelijk maar eens besloten om naar Guimar te rijden (45 minuten) de Piramides en de Thor Heyerdahl expositie aldaar te bezoeken. Het is een probleem als je er zo dicht bij woont, dan komt het er haast niet van.
Als we het over piramides hebben dan denken we natuurlijk aan die puntige dingen die daar in Luxor in Egypte staan, maar nee dit zijn trap piramides en die van boven precies horizontaal af geplat zijn. De vrij grote afgeplatte ruimte werd waarschijnlijk voor religeuze doeleinden gebruikt. Men neemt aan dat bouwers zon aan bidders waren. Tussen twee haakjes de oudste piramides in Egypte zijn ook trap piramides maar zijn niet zo beroemd en imponeerend als de puntige.

De piramides in Guimar zijn gekonstrueerd op de min of meer de zelfde wijze als de trap piramides in Mexico,Mesopotamie, Peru , Polynesia en Egypte en met dezelfde precisie.
Dat roept dan al meteen de vraag op, kenden de mensen die deze piramiedes bouwden elkaar en hoe dan? Waarom was deze precisi nodig?
Thor Heyerdahl , stichter van het park,heeft met de reizen van Ra 1 en 11, bewezen dat het mogelijk was om met vaartuigen van vroeger, gekonstrueerd van papieres riet en gebaseerd op ontwerpen, tekeningen en modellen gevonden in Egypte, mogelijk was om de Atlantic over te steken. Safi (Marocco) naar Barbados ( 6100Km) in 57 dagen, gebruik makend van de stroom en wind.

Het grootste probleem is als je dit zoort plaatsen bezoekt, is dat het meer vragen oproept dan antwoorden geeft.
Zijn deze piramides inderdaad “fingerprints of the gods”, zoals Graham Hankock de vraag steld in zijn gelijknamig boek?
Goed het zijn waarschijnlijk plaatsen waar de zon aanbeden werd en en het hoofd komplex van de piramides is dusdanig georienteerd dat de zons ondergang zich in de zomer solstice en de zons opkomst zich in de winter solstice bevind. Mogelijk werden de piramides dan gebruikt als een soort astronomical observatorium. Leuk kunnen we een kalender maken, makkelijk voor de boeren dan weten ze waneer ze planten en maaien kunnen.

Maar de precisie waarmee alles is uit gevoerd is verbazend, hoe en waarom? Wat voor instrumenten, werktuigen hadden zij in een tijd dat onze voor vaderen zich nog bezig hielden met bier uit schedels te drinken en huis en houwen te verdobbelen. (volgens mijn geschiedenis schoolboek)
De muren zijn kaarsrecht, de lava stenen zijn alle met de ruwe kanten naar binnen gelegd en de platte naar buiten. De hoekstenen zijn precies haaks, de afplatting precies horizontaal wat niet meevalt op een berg helling en in sommige gevallen de rots moest worden uit gehakt om de muur passend te maken.
Z o u ziet meer vragen dan antwoorden.

Een paar plaatjes volgen om het meer begrijpelijk te maken.


Afbeelding
Guanche, origineele bewoners van de Canarische eilanden, ( voor de spaanse over heersing) waarschijnlijk afstammelingen van de Berbers van Noord Afrika, met lichte huidskleur en blonde haren en baarden net zoals de afbeeldingen van de goden in Zuid Amerika.
Afbeelding
Piramides van de zon/maan in Teotihuancan, Mexico
Afbeelding
Overzicht park “Piramides de Guimar”
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RA 11,papieres riet craft. voer in 57 dagen van Safi naar Barbados.
Afbeelding
Afbeelding
En ik dacht dat mijn hut voor 4 op de Amstelpark klein was, hier plaats voor 8 bemanning
Afbeelding
...en een roerganger.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Compass »

Hallo Gerard,

Verdraaid interessant ; bedankt.
Zo zie je maar dat iedereen zo af en toe een schop onder zijn ko.. nodig heeft :)

Groeten,
Bert de Boer
Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Gerard;
Ik ben in Tiuhanaco in Bolivia geweest... Dat is een temeplcomplex, wat nog geen 20% uitgegraven schijnt te zijn. Toch is het heel groot en....15000jaar oud! In een van de tempelwanden zijn uitgehouwen hoofden van Kaukasisch en negroide rassen te zien... ook dát roept vragen op. Er is meer dan dat wij weten of wat ons verteld is(lees achter gehouden) De geschiedenis is vaak genoeg verdraaid om dat "ene grote boek" maar kloppend te houden. In Engeland zijn in de 15de eeuw monnikken vermoord omdat "dat boek" in het engels werd vertaald. Amerika is niet ontdekt door columbus; hij "wist"waar te gaan... de denen waren er al eerder en in 1307 de kruisvaarders.
Veel weten roept meer vragen op; veel vragen schreeuwen om antwoorden 8)
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Brazuca »

Gerard, ik ben ooit in Teotihuancan (vlakbij Mexico stad) in Mexico geweest, wat zeer indrukwekkend was.
Ik heb ook op de afgeplatte piramides gestaan, en moet zeggen dat het één van de meest interessante uitstapjes was, welke ik ooit gemaakt hebt.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Piramides de Guimar

Bericht door gerard tenerife »

hallo bert, ton en dick bedankt voor je komments. als ik van avond de euro loterij win ga ik eens even in bolivia en mexico kijken, ik heb er veel over gelezen. ik ben er daarom van overtuigd dat de antwoorden op onze vragen in zuid amerika liggen/lagen, maar de spanjaarden hebben deze landen in hun lust voor goud dusdanig aangerand en verkracht dat we het jammer genoeg waarschijnlijk nooit zullen weten. onze eigen gerard kremer (mercator) had in zijn atlas van 1569 een kaart van de zuidpool zonder eis, al hoewel het pas ontdekt werd in 1820. als dit dus klopt, hoe zag de wereld er toen uit? en moeten wij ons inderdaad zo druk maken over de smeltende polen of is dit een normaal verschijnsel, nog meer vragen en minder antwoorden, houd de hersens bezig en is goed voor je
groetjes van tenerife
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Dick en Gerard;
Ik ga er helemaal in mee dat de antwoorden in Zuid Amerika liggen,echter, de Spanjaarden waren daar met een missie....De Inca's en de Maya's hadden het in hun overleveringsverhalen al over "Viracoche" , de lange blonde man die over zee kwam in een grote zilveren vogel, en die , naar de legende verluidt eenss terug zal keren. Nu is het grappige, dat men het bij de een over terugkeer van Christus op aarde heeft of over de "Messias". Dat de Indianen oude kennis hadden , bleek, maar die strookte niet met de opvatting van de katholieke kerk (mijn excuses aan de gelovigen onder ons) dus moest die kennis de kop worden ingedrukt. Velen zijn ervoor vermoord om die reden... dat er tonnen goud voorradig was en net als hier ijzer werd gebruikt was een mooie bijkomstigheid.
Tja de zeekaarten van Piri Reis.... De amerikaanse marine heeft sonarvluchten over de zuidpool gedaan ergens begin 1960 en wat bleek? Dat alles wat op de kaarten van Piri Reis stond, precies onder het ijs ligt, inclusief alle kreekjes en baaien. Dat Columbus dus naar Amerika voer, was omdat ook hij over oude kaarten beschikte , inclusief oude kennis, en niet zomaar wat! Columbus was een vrijmetselaar en had toegaang tot alle oude, weggehouden kennis!
Het zal dan ook niet toevallig zijn. dat de befaamde bibliotheek van alexandrie ergen in de 1500's is afgebrand en waarbij slechts een kwart van alle kennis van kon worden gered... en raad es waar díe kennis zich nu bevindt? In het Vaticaan!! Omdat die kennis tegen de bijbelse opvattingen in strijkt en dan veel van dat boek zal moeten worden herschreven.
Veel van onze kennis en opvattingen zin vastgesteld m.a.w. zó is het en niet anders! Je merkt dat ook omtrent de ouderdom van de Sfinx en de piramide van Cheops.
Huidige kundigen stellen met zekerheid dat de Sfinx 11000jaar oud moet zijn, omdat er zware verticale erosie sporen in zitten en zo'n 10000jaar geleden heeft het eeuwen geregend in wat nu Egypte is. Men moet niet vergeten dat de aardas langzaam wandelt.. Wat eens poolgebied was, is nu ergens rond de 20Noorderbreedte.

Het is ook een raadselachtig feit dat er eens niets was en in ene... een Egyptisch volk met alle bouwkunde van dien!

Nou ik lees wel weer wat van jullie :-D
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Brazuca »

ja, er speelt zich meer af tussen hemel en aarde, dan wij kunnen verklaren of bevatten. Hier staan meerdere mysteries, min of meer gerangschikt bij elkaar.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja, die mexicaanse piramide heb ik maar niet beklommen,temeer omdat waar de bus stopte een leuke bar stond.parels voor de zwijnen dus.Ik heb wèl het inca museum bezocht waar het eerste voetbal gebeuren tentoongesteld stond , de bal was het afgekapte hoofd van een vijand of schoonmoeder.
Dit alles werd mij aangeboden door een vlieg mij. die pech had en een vertraging van 24 uren had, mooi toch?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Brazuca »

Mart Hoogedoorn schreef:Tja, die mexicaanse piramide heb ik maar niet beklommen,temeer omdat waar de bus stopte een leuke bar stond.parels voor de zwijnen dus.Ik heb wèl het inca museum bezocht waar het eerste voetbal gebeuren tentoongesteld stond , de bal was het afgekapte hoofd van een vijand of schoonmoeder.
Dit alles werd mij aangeboden door een vlieg mij. die pech had en een vertraging van 24 uren had, mooi toch?
Mart, wij bezochten vlak bij de piramides een hacienda (boerderij), annex bar/restaurant, waar ze het proces van het stoken van Tequila lieten zien, met gratis proeven. Volgens mij is dat gratis proeven na ons bezoek afgeschaft :)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

:lol: :lol: :lol:Dick ik herrinner me ook een pittstop bij een kunstmarmer fabriekje alwaar vader en zonen prachtige gekleurde tafelbladen maakten van in hars ingelegde stenen.Ik woonde toen in 1978 nog in El Salvador en zag wel wat om deze te importeren, maar daar is niets van gekomen,temeer daar er een revolutie uitbrak in El Salvador, maar dat is een ander verhaal .Groet Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie