verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.

Verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Mee eens
8
16%
Niet mee eens
42
84%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Bram

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Bram »

:-D Hello down under

Hoi Jan Hendrik

Kan ook zijn dat leden ook andere maritieme forums bezoeken en daar aktief zijn
Dat is niet wat ik bedoelde ,ik ben zelf ook lid van diverse maritieme Forums,ook van Oceanic,maar ik bedoelde hiermee personen die ook op allelei niet maritieme forums hun zegje zeggen,en dan niet met antwoorden komen als er om gevraagd wordt.

Groets BRam

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo allemaal,

Zoals "meestal" hebben vele van de " voorgaande opmerkingen" een flinke "kern van waarheid", gezien door "mijn stoffige brilletje"........
In aansluiting op Bram's woord " verzadiging" zou ik ook het woord " verder mee gegroeid" aan toe willen voegen.........
Als ik bij mezelf blijf..........ik heb slechts een interesse "in bepaalde onderwerpen" waar ik " altijd kijk" -sommige waar ik " af en toe kijk" en dan zijn er vele waar ik " nooit of haast nooit kijk".........

Als voorbeeld.......Ik volg met veel interesse de nog steeds groeiende informatie betreffende het " Doxford onderwerp" waar Alphons duidelijk " een bult wark" in heeft gestopt en wat door een ieder met een grijntje technisch bloed in de aderen "op prijs wordt gesteld".......we zijn echter "uitgepraat" betreffende het feit dat " Alphons er een hoop werk aan besteed" ( da's zo zachies aan wel duidelijk lijkt mij !!) NOCH draagt het verder positief bij tot het onderwerp om te blijven ouwehoeren over " of het nou wel of niet prachtige karren waren om mee te varen"..... ook DAT is tot in de treuren besproken...........gevolg!!!! Weinig of geen kommentaar en "af en toe een kreet".

2e voorbeeld........... ALS we Appie steeds maar " veren op z'n togus" blijven steken over z'n befaamde reissies naar Denemarken krrijgt ie nog last van aambeien :mrgreen: EN een veeel te dikke nek...........DUS houwen we ons wat sjaakies.............

3e voorbeeld...........JossieUno , JossieDos en " the boys" doen een goeie job om de hele handel "wat op de rails in't midden van de diek" te houwuh.............dus blijven eikelen over of t'r nou wel of niet over "dit of dat" hier kan/mag/moet/zou/weet ik veel en "op welke wijze" kan worden gepraat heeft ook weinig "bijdragende zin" we hebben daar allemaal ( ouwe hap) ons zeggie over gezegd en " als we het leuk vinden dan komen we op Kombuis en als we het niet leuk vinden dan -blijven we weg"

Als en wanneer er een " nieuwlichter op komt draven" dan wordt die betreffende persoon "even voorgelicht" :lol: en loopt vervolgens "mee in de pas" :lol: :roll: OF "sodemieterd op"

Bepaalde zaken zijn " routine en minder dramatisch geworden"............misschien :lol: ........Kombuispraat is " opgegroeid" misschien?????

I rest my case.......... zeg'n ze dan an disse kaaaantuh van de sloot :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door johan.H »

Theo Horsten schreef: Ook vraag ik me soms af waar iemand die toch erg actief was op het forum opeens gebleven is. Waar is Jolly Sailor, bijvoorbeeld?
Hij plaatste in twee jaar tijd bijna 4000 berichten, maar nu dateert zijn laatste bericht van 15 augustus.

je haalt me de woorden uit de mond Theo, dat vroeg ik me de laatste weken dus ook al af en ik twijfelde of ik dit aan Jos moest vragen per PB, maar durfde het niet aan.
een tijdje terug is Jolly ook een periode niet actief geweest en opeens was hij er weer, nu duurt het al véél langer en rijzen er vragen op of er iets mis is :roll:
Jos Komen (R.I.P)

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Er zijn inderdaad vele wijze woorden gesproken, maar volgens mij ligt het gewoon aan het grote aantal leden wat we nu hebben.
DIT is een mooi voorbeeld, toen bestond Kombuispraat net en waren er zelfs nog geen bezoekers. :)
Als je dan even later met een mannetje of 20 een gezellig forum hebt, dan ken je ieder forumlid persoonlijk en volgt er een reunie om elkaar life te ontmoeten.
Die persoonlijke band vind je gelukkig nog wel terug op de diverse topics, waarvan het SMN-topic een heel goed voorbeeld is.
Ook komen er meer niet-nautische onderwerpen aan bod in ruim 7, gezellig toch?
En zoals eerder gesteld, iedere keer een reactie geven op mooie foto's of mooie verhalen, als iemand een reactie plaatst, dan spreekt hij namens velen. :)
Ik vind "verharding" toch wel een woord waar ik even van schrok toen ik het gisteren las.
Dat de samenleving verhardt, daar merk ik hier in Warffum gelukkig niets van en dat het op Kombuispraat niet meer zo knus is als 8 jaar geleden, tja, maar toen was geluk nog heel gewoon. :lol:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Johan,
ik twijfelde of ik dit aan Jos moest vragen per PB, maar durfde het niet aan.
Het gaat over de verharding van de maatschappij, niet over mij persoonlijk hoop ik. :)
Van Jolly Sailor heb ik destijds een mailtje gekregen dat hij wegens familieomstandigheden een tijdje niet op het forum zou zijn.
Ik heb hem een maand geleden een mailtje gestuurd en daar geen antwoord op gekregen, meer weet ik helaas ook niet.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door proet »

Volgens mij wordt iets pas een probleem als je er zelf een probleem van maakt.

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door johan.H »

ik twijfelde of ik dit aan Jos moest vragen per PB, maar durfde het niet aan.

nee Jos, dat ik jou daarover niet " durfde " te benaderen heeft niet met een verharde maatschappij te maken.
maar ik dacht dat als iemand al iets zou horen, als een forum lid om wat voor reden dan ook voorlopig niet op het forum actief zou zijn, jij de juiste persoon zou zijn.
en het is zo dat als je gewent bent dat er mensen die dagelijks online zijn en vaak met interessante onderwerpen, opeens niets meer laten horen, dit direct opvalt.
en het is niet meer dan menselijk dat je op een gegeven moment je gaat afvragen of er iets gebeurd zou kunnen zijn.
weet nu dat ik je in de toekomst er in elk geval over mag benaderen.
thanks
Jos Komen (R.I.P)

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zo zijn er meer die alleen maar alles lezen en even geen behoefte hebben om te reageren.
Van de week kwam Jaap5 even bij ons langs om een bakkie te doen.
Hij was wortelen wezen halen in Roodeschool en verse vis in Zoutkamp en Warffum ligt dan op de route. :)
Maar hij zit dagelijks hier alles te volgen hoor. :)
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Ton van der Sluijs »

Goedemiddag allen;
Nou, ik heb nogal wat roeiboten losgemaakt 8)
Ik kan me vooral vinden in wat bram schrijft. Verzadiging vindt je in alle takken van het leven ,dat is duidelijk, ik hoef thuis of op het werk ook niet wéér over duikverhalen te beginnen, die hebben zoooo'n lange baard! Hetdoet me goed te zien dat je gezien de reacties wel degelijk over na is gedacht en dat kombuis bij de mensen nog steeds leeft. Ik duik ook nietin elke topic en reageer ook niet op alles, maar daarom vind ik dat we kombuis moeten koesteren, het lijkt af en toe het laatste stukje levende maritieme historie te zijn waar nog "echte stuurluii en machinisten hun verhaal kwijt willen en kunnen, ik bedoel daarmee, dat er tegenwoordig met die nieuwe dichte karren weinig te beleven valt in de vetput en het zal op de brug ook niet meer dat avontuur zijn zoals vroeger. Ik smul in ieder geval nof steeds van de verhalen en foto's op kombuis... iedere dag weer :mrgreen:
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: verharding van de maatschappij; nu ook al op kombuispraat?

Bericht door Bob R.I.P. »

Beste allemaal,

Wat het betreft het niet meer verschijnen van sommige mensen. Als iemand ziek wordt of overlijdt, dan zou een familielid dit kunnen melden. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar mijn vrouw weet het echt niet hoe ze dat zou moeten doen. Ik kan het haar natuurlijk wel uitleggen, maar dat is ze over 25 jaar vergeten. 8) :roll:
Tot dat ogenblik hoop ik van jullie foto's en verhalen te genieten en af en toe een kleine bijdrage te leveren.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Gesloten