Emaille borden

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bart Oostindie

Emaille borden

Bericht door Bart Oostindie »

Verzamelaar zoekt emaille borden op het gebied van de scheepvaart.
Voor borden van de Rotterdamsche LLoyd, de Holland West Afrika lijn, De koninklijke LLoyd, de Holland Afrika lijn, de Holland America lijn heb ik extreem veel geld over.
Mijn emailadres is Oostindie@hotmail.com
en mijn verzameling is te bekijken op http://www.emaillebord.com
RotLoyd.jpg
RotLoyd.jpg (42.62 KiB) 3882 keer bekeken

Jos Komen (R.I.P)

Re: Emaille borden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In principe wordt er op Kombuispraat geen commerciële reclame geplaatst.
Maar als er een Kombuizenaar die van zijn AOW-tje leeft toevallig zo'n stoffig ding op zolder heeft liggen en daar extreem veel geld voor kan krijgen, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. :)
All the best
Jos
rinus

Re: Emaille borden

Bericht door rinus »

hij vraagt aanvulling voor verzameling toch
of is het voor de door verkoop om er aan teverdienen???
Bart Oostindie

Re: Emaille borden

Bericht door Bart Oostindie »

Hallo Rinus,
Het is niet om door te verkopen! Het is voor mijn eigen verzameling die je kunt bekijken op http://www.emaillebord.com Dus als je een mooi bord heb en je wilt 'm verkopen dan hangt-ie over 20 jaar nog bij me aan de muur!

Groet Bart
Bijlagen
HAL-agent.jpg
HAL-agent.jpg (65.77 KiB) 3677 keer bekeken
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Emaille borden

Bericht door Bob R.I.P. »

Kijk eens op www.arisbouwens.nl

Hij stopt met zijn winkeltjes.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Bart Oostindie

Re: Emaille borden

Bericht door Bart Oostindie »

Samen met mijn zwager hebben we de afgelopen jaren al wat borden van hem gekocht. Helaas heeft hij geen scheepvaartborden. Weet iemand trouwens welke boot het is die op het emaille bord van de Rotterdamsche Lloyd (een paar berichten hierboven) is afgebeeld? En in welk jaar die boot te water gelaten is?
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Emaille borden

Bericht door Roy »

Hallo Bart,

Het is een schip van het type "Dempo" en "Baloeran".
Beide gedurende W.O.II ten onder gegaan. De 1e aan geallieerde zijde en de 2e als "Strassbourg" aan Duitse zijde. Net ten noorden van IJmuiden vind je de Baloeran boei. Dat spreekt boekdelen...........

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Bart Oostindie

Re: Emaille borden

Bericht door Bart Oostindie »

Hallo Roy,

Bedankt voor de info!
Hoorde van iemand die bij de Rotterdamsche LLoyd had gewerkt dat in de jaren '70 of '80 werknemers van de Rotterdamsche Lloyd deze emaille borden (die toen overbodig waren geworden) mee naar huis mochten nemen. Deze man had er 5 meegenomen en er 4 op zijn schuurtje getimmerd als dakbedekking. Die 4 zijn inmiddels compleet doorgeroest en de 5e heeft hij aan het maritiem museum geschonken. Zijn er nog meer oud-werknemers die destijds die borden mee hebben genomen. Ik ben benieuwd naar uw verhaal.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Emaille borden

Bericht door Roy »

Ik kan je niet verder helpen Bart. Ik verzamel deze emaille borden n.l. niet.
Ik heb er wel een paar liggen, maar die komen van de omrastering van het N.A.M. terrein hier in Den Helder. Ik meen dat het er een stuk of 4 zijn.
Ik doe er niets mee, dus van mij mag je ze hebben als ruilopject of zo.
Zelf hou ik me dan aanbevolen voor een boekje op maritiem gebied............ Maar zelfs dat hoeft niet persé :wink:

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Bart Oostindie

Re: Emaille borden

Bericht door Bart Oostindie »

Hallo Roy,

Sorry voor de late reactie. Was een tijdje niet op deze site geweest.
Maar wat voor afbeelding/tekst staat er op die 4 borden die je van het N.A.M. terrein hebt gehaald?


Groet Bart


Plaats reactie