Kombuisbezoek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Kombuisbezoek

Bericht door DennisV »

Dat klopt Jos, het is mijn schuld.... :lol:
Maar er zit natuurlijk een reden achter...

Je kent dat plaatje wel, google heeft het ook, en microsoft ook, etc...
De forumsoftware vraagt bij elke geladen pagina, het bestandje favicon.ico op.
Maar omdat wij geen favicon.ico hadden, stond het foutenlog van de server bom vol met de melding: Can't find favicon.ico.
Tja, en omdat bij een scheepvaart forum gewoon een anker of iets dergelijks hoort, heb ik dat maar gebruikt.
Het liefst had ik natuurlijk onze kok gebruikt, maar de groote van dat icoontje laat het volledige effect van de kok verdwijnen.

Overigens heet dat icontje favicon.ico, omdat het, het favorieten icoontje is, dus als je kombuispraat toevoegd aan je favorieten, dan zul je dit anker ook tegen komen.

Ik gebruik Safari, en scoor 100/100 safari is de enige browser die zich volledig aan de standaarden houdt.

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Kombuisbezoek

Bericht door Gerrit »

Hallo,

Kan je zonder problemen Safari, downloden over Internet Exploder brouwser heen?
Groetjes Gerrit.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kombuisbezoek

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Die gaat er niet overheen, Gerrit, die download je er gewoon bij of naast, net hoe je het noemen wil. Jij bepaalt vervolgens zelf welke browser je start. Ik gebruik alleen nog maar Firefox, maar Explorer heb ik ook nog steeds. Die heb ik gisteren na heel lang weer eens aangeklikt om die test te doen en dat werd dus een zootje.
Ik zweer bij Firefox, maar ik denk dat ik Safari ook eens ga downloaden.

Ik heb Safari zojuist gedownload.
Is natuurlijk weer even wennen en daarom zie ik de voordelen ook niet onmiddellijk.
Maar het werkt probleemloos, dat wel.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kombuisbezoek

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Toch wordt Safari nog altijd weinig gebruikt. Als ik de cijfers van de bezoekers aan mijn website bekijk, cijfers die waarschijnlijk weinig zullen afwijken van andere websites, dan zijn dit de percentages van de verschillende browsers:

Afbeelding

Firefox is met 55,87% veruit de grootste.
Google Chrome heeft zich toch ook een bescheiden plaatsje weten te veroveren met 1,41%. Heb ik ook, maar gebruik hem nooit meer.
Safari is met minder dan 1% wat bescheiden.
Netscape - vroeger zo populair - is vrijwel verdwenen. De ondersteuning is ook gestaakt.
Opera heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ook die heb ik snel weer verlaten.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Kombuisbezoek

Bericht door Gerrit »

Theo, bedankt voor je antwoord.
Moet er nog even over nadenken, ik ondervind
namelijk weinig problemen met Explorer.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Kombuisbezoek

Bericht door Compass »

Ik gebruik IE op de desktop en netbook, Safari op de MacBook en Opera op de HTC HD2 :oops:
Gewoon een kwestie van leven en laten leven. 8)

Groeten,
Bert de Boer
Kees Bloemkool

Re: Kombuisbezoek

Bericht door Kees Bloemkool »

Safari, Opera en HTC HD2... :roll:
Geeft mijn portie maar an Fikkie.
Kees zit lekker achter zijn pc'tje en die doet het gewoon met die handel van Bill Gates. :-D
DE BALLLUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHH


Plaats reactie