Honden

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Honden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Dit is Oliver die sinds de dag voor Kerstmis bij ons woont. Hij zwierf al wel veertien dagen hier in de buurt, lag op een hoop dorre bladeren te slapen, was mager, bescheiden en vriendelijk. Tja, wat moet je dan weer? We hebben hem maar opgenomen. Een mooie Engelse setter, wit met oranje vlekken, een zogeheten "orange belton". Een jachthond, gezond, tussen de anderhalf en twee jaar oud.
Hij had een halsband om en was duidelijk door deze of gene gedumpt. Merkwaardig voor zijn jonge hond, want gewoonlijk dumpen de heren jagers alleen maar oude of kreupele of zieke honden als dank voor bewezen diensten. Ik denk dat ik weet waarom deze uit een auto is gegooid: ik vermoed dat hij bang is voor het geweer. Van de week waren we aan het wandelen en toen klonk er ergens een knal, waarop hij helemaal in elkaar kromp. Vandaar mijn vermoeden. Tja en wat doe je dan als Griekse jager? Dan dump je hem ergens en rijd hard weg.

Vandaag is hij bij de dierenarts geweest. Hij is gezond en recht van lijf en leden en heeft nu dus een paspoort. Ik heb geen geweer, dus hier heeft hij niks te vrezen. Het is een pracht, maar ik word doodmoe van hem. Een foto maken is bijna onmogelijk want als hij me ziet, wil hij niks anders dan zijn poten op mijn schouders zetten en vertellen dat hij me een aardige jongen vind, dus dat fotografeert wat moeilijk. Vandaar: achter het hekje, dat kon wel.

Setters zijn fijne honden. "A gentleman by nature", zeggen de Engelsen. Hij wil alleen maar spelen, maar de andere drie honden voelen daar niet zoveel meer voor. Wat wil je ook: de ene is 19, de andere 15 en nummer drie is 10 jaar oud. Die vond - en vind - hem maar een beetje een indringer, geloof ik.
Bij de dierenarts zat toevallig ook een mevrouw - of eigenlijk een grote meid met laarzen aan, een "buitentype", zeg maar. Die had direct toen ze ons zag binnenkomen grote belangstelling voor Oliver. Ze had namelijk net zo eentje, een teef. Die had ze als pup van de straat gepikt nadat het beestje was aangereden. Gecompliceerde botbreuk. Daarmee was ze bij Vassili, de dierenarts, gekomen en die had dat weer in elkaar gezet. Dat heb ik hem ook een keer bij een jonge herder zien doen, met schroeven en draden en weet ik wat. Fantastisch om te zien. Ik kon me niet voorstellen dat dat weer goed zou komen, maar Vassili zei dat dat vooral bij een jonge hond weer helemaal normaal kon worden. Dat was bij die setter van die mevrouw ook gelukt; niets meer van te merken, prachtige hond. Nu ze Oliver zag, wist ze gelijk wat ze wilde: als haar teef loops wordt, zal ze ons via Vassili waarschuwen en dan mag Oliver komen opdraven om voor een nest jonge setters te zorgen.

Oliver heeft de jackpot gewonnen: een thuis, mensen die om hem geven en hem goed verzorgen en het vooruitzicht op een aardig setterwijf. Wat wil je nou nog meer?

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Honden

Bericht door gerard tenerife »

en dat noemen ze dan een "honden" leven :lol:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14437
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Honden

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Oliver heeft de jackpot gewonnen
Oliver hep zogezeid " Een Griekse Jackpot".....en DIE zijn schaars teugenswoordig :mrgreen:

"On 2nd thought....since Oliver is een "Engelse Setter".....misschien wel :
" The last of the Greek Jackpot's" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
klaas mulder (RIP)

Re: Honden

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Olivier,

Gefeliciteerd !
En Theo, veel plezier met hem. :-D

groet, Klaas
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Honden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dank je, Klaas. Er zit wel één bezwaar aan vast. We waren voor wat betreft huisdieren net aan het afbouwen. Wij worden maar steeds ouder en als wij doodgaan, mogen er eigenlijk geen dieren meer over zijn. Ik vind dat dit is iets waar je rekening mee moet houden. Hoe graag we ook weer een kat zouden hebben, onze oudste werd 18 jaar en soms worden katten nog wel ouder, dus als je nu een jonge kat in huis neemt, is er een gerede kans dat het dier op den duur alleen achterblijft. Daar kun je in een land als Griekenland maar beter niet te veel over nadenken. Woonde ik in Holland, dan haalde ik een oudere kat uit het asiel om die een goede oude dag te bezorgen, maar het woord "dierensasiel" kent het Grieks niet.

Afbeelding

Met honden net zo: Lisa, de wit met bruine bovenaan op de foto, is 18, misschien wel 19 jaar oud, dat weten we niet zeker, dus dat duurt niet zo lang meer. Max, waarvan onderaan net de kop te zien is, is nu 15 jaar oud en gaat hard achteruit. Hij is nog wel gezond, maar hij ziet niet veel meer en je moet hard roepen om zijn aandacht te trekken. Als die nog twee jaar leeft, valt het me mee. Dan hebben we er nog eentje, Rosa, een dochter van Lisa. Die wordt dit jaar 10, dus we hadden eigenlijk gedacht dat die als laatste met ons oud zou worden en - net als wij - na een goed leven vredig sterven.

Maar nu komt Ollie daar weer bij, jong en vol levenslust en dat is hem van harte gegund, daar niet van. Maar het is wel weer een verantwoordelijkheid die je op je neemt.
Ach, we zien het wel weer. Het is de zevende thuisloze Griekse hond die we opnemen.
Als ik na mijn dood ergens gewogen moet worden of een commissie moet uitmaken of ik nu wel of niet naar binnen mag, dan hoop ik dat al die honden en katten dan zeggen: "Ach, laat die ouwe maar binnen. Dat heeft hij ons tenslotte ook gedaan."
Tja, je weet maar nooit! :roll:
klaas mulder (RIP)

Re: Honden

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Theo,

Daarom feliciteerde ik Olivier ook.
Want in een eerdere posting (kan ook in een ander topic geweest zijn) zeg je : "we beginnen er niet meer aan". o.i.d.
Daarom hoop ik dat je veel plezier zult beleven aan de nieuwkomer, en ach, je begrijpt me wel... :)

Groet, Klaas
Rudy de Groot (RIP)

Re: Honden

Bericht door Rudy de Groot (RIP) »

Dit artikel stond vanmorgen in de Telegraaf. Toen ik het las moest ik mij inhouden van mijn vrouw.



Islampartij wil hondenverbod
door Alexander Bakker
DEN HAAG, zaterdag

Er moet een verbod komen op hondenbezit in Den Haag. Dat stelt het Haagse raadslid Hasan Küçük van de Islam Democraten. Volgens de moslimpartij is het in huis hebben van een viervoeter pure dierenmishandeling.

„Honden horen in de natuur, maar niet in een huis”, aldus Küçük. Hondenbezit zou volgens hem daarom strafbaar moeten worden in de hofstad. „Een hond in een flat is dierenmishandeling.”

Tijdens een debat in de gemeenteraad donderdagavond was Küçük fel tegen een voorstel van de Partij voor de Dieren om meer rekening te houden met honden. Veel moslims beschouwen een hond als huisdier onrein.

PVV-raadslid Paul ter Linden: „In dit land zijn huisdieren gewoon, als je daar niets mee hebt, moet je maar in een ander land gaan wonen.”
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door lp »

de Islam Democraten
:?: Contradictio Interminis
quo vadis
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Foto 0224.jpg
Foto 0224.jpg (428.68 KiB) 1909 keer bekeken
Tja Theo.....ook ik hou rekening met het ouder worden,gelukkig is mijn ega/verzorgster/gezag een stuk jonger'',mar ge wit mar nooit'', zeggen ze in brabant.Nu nog zeven van de vijftien over en in blakende gezondheid.Lion de leider toont sinds gisteren amoreuze interresse in de bibs van
Marietje,dus is de vrouwe nu een spuitje gaan halen,voor het teefje dat zwangerschap voorkomt.Kan Lion gratis laten castreren bij de universiteits vee arts,maar het is een eind weg en met de bus mag hij niet .Och oplettendheid helpt al jaren.
Hier bescherming van dieren, met zelfs een appart politie nr.Ook een mooi tv programma dat veel dierenleed Èn redding laat zien.Natuurlijk blijven er altijd beulen rondlopen,maar betrapt kunnen ze tòch tot een jaar gevangenisstraf oplopen en zeer hoge boetes.Ben benieuwd of de gedoogers in nederland die moslim ideen toe gaan laten :oops:
Jonkvrouwe LILI in hun eigen achtertuin...nou ja tuin? , veel schaduw en plekjes :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Honden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het is een pracht, maar ik word doodmoe van hem
Inderdaad een Pracht, Theo. :)
Dat doodmoe worden is heel herkenbaar, maar het dagelijks wandelen met een ADHD hond die ook nog aan de lijn moet lopen is wel goed voor de conditie.


Plaats reactie