Honden

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Foto 0653 FREDDY.jpg
Foto 0653 FREDDY.jpg (334.4 KiB) 3827 keer bekeken
Prachtige plaatjes van ondeugende colegaatjes.
Ik Freddy maak nooit wat stuk.Laat mij maar van het zonnetje genieten.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door lp »

:lol: Onze Buddy. Ze houdt van koken.

Afbeelding
quo vadis
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Honden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding...Afbeelding

-----------------------------------------------------------------LISA aka MASCOTTE (1993 - 2014)

Lisa, links zoals ze er de laatste tijd uitzag, rechts toen ze nog jong en mooi was. Ze kon al bijna twee jaar vrijwel niet meer lopen, had nog een actieradius van een meter of tien en maakte daar gebruik van om haar behoeften ver van haar bed te doen, maar voor de rest was ze nog gezond en goed bij de tijd. Gisteren wilde ze niet meer eten en vanmorgen vond ik haar dood. Vredig ingeslapen na een heel lang en gelukkig hondenleven; 21 jaar is voor een hond een bijzonder hoge leeftijd.
Ze had geen thuis, maar was de mascotte van de kinderen van de dorpsschool die haar die naam ook hadden gegeven. Wij zorgden al jaren voor haar, namen in 2003 een dochter van haar op waarna ze een jaar later besloot om bij ons in te trekken. Wij wisten niet dat ze Mascotte heette en gaven haar de naam Lisa. Zelfs gisteren, op haar laatste dag, reageerde ze nog op die naam.

We zullen haar missen.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4866
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Honden

Bericht door Allen »

Theo, de hechting met dieren kan stevig zijn.
In mijn geval: honden en katten.
Het loslaten kan heftig zijn.
STERKTE aan die kant.
Grtn @Allen
Jan Dikker

Re: Honden

Bericht door Jan Dikker »

Theo,

Zelf een bezitter van een hondje, dat elke dag om me heen drentelt of onder de werktafel bij mij ligt, kan ik me heel goed voorstellen hoe jullie je nu voelen. Verdrietig.

Sterkte!

Good goan!

Jan
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Honden

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Theo,
Ja,dat komt hard aan, je weet dat zoiets kan gebeuren, en dan plotseling is het over.
Dat doet zeer.sterkte
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Honden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ach, treuren ... Ze laat een enorme lege plek achter, maar als een hond een dergelijke leeftijd bereikt en dan letterlijk als een sputterend kaarsje uitgaat, heb je niet te klagen. Al wel drie winters dachten we: deze winter komt ze vast niet meer door. Maar telkens lukte het weer. We waren erop voorbereid en zagen het de laatste dagen aankomen. Mooi toch? Geen ziekte, geen pijn en geen moeilijke tocht naar de dierenarts om haar te laten inslapen.

Het was een heel aparte hond. Ze hoorde bij de dorpsschool en ook nadat wij haar hadden opgenomen, ging ze elke morgen trouw naar school en bleef daar tot de school gesloten was en de laatste leerling naar huis was gegaan. Dan kwam ze weer naar huis. We zijn er nooit achter gekomen hoe ze wist dat het zaterdag en zondag was en dat er dan geen school was. Ik vermoed dat ze oplette of er kinden langs kwamen op weg naar school en dan pas op pad ging. In de vakanties bleef ze ook thuis.
Toen ze steeds moeilijker begon te lopen, haalde ik haar 's middags met de auto van school. Ik stond dan tussen de vaders en moeders die hun kroost kwamen ophalen. Maar ze wilde pas in de auto als de laatste kinderen verdwenen waren.
Tot haar achterpoten niet meer wilden. Toen deed ze ook geen pogingen meer om het hek uit te komen. Ze scharrelde nog wat in de tuin rond.

Afgelopen. Einde van een hondenleven. We hebben haar dochter nog, maar die kan sinds enige maanden ook niet meer lopen, ook totaal geen kracht in de achterpoten meer en is er in feite slechter aan toe dan haar moeder. Maar die is nog maar twaalf, dus hoe lang moet dat zo doorgaan? De dierenarts kan niets voor haar doen.Van in laten slapen wil mijn vrouw niet horen, maar op den duur zal dat toch moeten.

En dan hebben we nog een jonge, tierige setter, dus eenzaam is het niet, maar wél die lege plek en opeens 's avonds nog maar twee voerbakken in plaats van drie. .
En verder vijf katten die een luxe leven leiden.
Een beestenboel is het.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja,het ie alteid treurig als er weer eentje dood gaat......van de oude 15 nog 3 in leven,en die zijn happy like hell achter.Aan de voorkant Seika en Freddy de laatste opstappers zo ge zeit.Deze mogen 2x daags een rondje buurt doen,wat ze gewoon waren als verschoppelingen,en zijn binnen een kwartiertje weer terug,behalve Freddy als er een loops teefje in de encave is, dan kan ik hem gaan zoeken daar voor de poort :oops: Dus nu nog 5 kameraadjes in de verzorging.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10609
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door jdbvos »

Tsja...die honden....
Iemand plaatste hier lang geleden een gedicht dat eindigde met "...nooit wil ik weer een hond!"
Dat gedicht is me altijd bijgebleven. Met 1 verschil: ik wil wél weer een hond.... Onze jonge Westie wordt over een week of 3, 4 alweer 1 jaar.
Onze vorige Westie kon verschrikkelijke winden laten...we zijn er nu achter dat dat iets typisch Westie is....ook deze Binkie kan er wat van !
We hebben "Binkeprins", zoals mijn nog thuiswonende jongste dochter hem noemt, maar herdoopt...
Gezien z'n blijkbare edele Schotse komaf: Sir Fartalot, of ook wel Lord Fartleroy....
Honden.... :roll:
Gelukkig is het goed volk ! :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Re: Honden

Bericht door john.marlit »

WAAROM LEVEN HONDEN KORTER DAN MENSEN?
Antwoord van een 6-jarig jongetje…

“Als dierenarts werd ik op een dag geroepen om een hondje van 13 jaar te onderzoeken dat Belker heette. De familie van de hond, Ron, zijn vrouw Lica en hun kleine Shane, waren dol op Belker en hoopten op een wonder.

Toen ik Belker onderzocht kwam ik erachter dat hij niet meer te genezen was. Ik vertelde de familie dat ik niets meer voor Belker kon doen en bood aan om zijn lijdensweg te verkorten door hem te euthanaseren.

De volgende dag, toen Belker gebracht werd door zijn familie, voelde ik een brok in mijn keel. Kleine Shane oogde rustig, hij aaide de hond een laatste maal en ik vroeg mij af of hij wel besefte wat er gebeurde. Na een paar minuten viel Belker vredig in slaap om nooit meer wakker te worden.

De kleine jongen leek de overgang van Belker zonder moeite te doorstaan. We vonden het allemaal heel erg en vroegen ons hardop af waarom het eigenlijk zo is dat honden zoveel korter leven dan de mens. Shane, die oplettend naar ons had geluisterd, zei: “ik weet waarom.”

Hij zei: "De mensen komen op de wereld om te kunnen leren hoe zij een goed leven leiden, hoe te houden van hun medemens en tegelijkertijd een goed persoon te zijn. Ja toch?”
“Nou... omdat honden al weten hoe zij dit moeten doen hebben zij minder tijd nodig op deze aarde dan wij.”

De moraal van dit verhaal:

Als een hond jouw leraar was, zou je de volgende dingen leren:
- Als je geliefden thuis komen, ren altijd naar de deur om ze te begroeten.
- Laat nooit een kans schieten om een wandeling te maken.
- Laat de ervaring van een frisse bries in je gezicht je in extase brengen.
- Doe middagdutjes.
- Rek je eerst uit voordat je opstaat.
- Ren, huppel en speel dagelijks.
- Verbeter je aandacht en sta een aanraking toe.
- Probeer te voorkomen dat je moet bijten wanneer een grom voldoende zal zijn.
- Op hete dagen: ga gestrekt op het gras liggen, met je benen wijd.
- Als het erg warm is, drink veel water en ga in de schaduw van een boom liggen.
- Als je gelukkig bent, dans in het rond en beweeg je hele lichaam!
- Geniet dagelijks van de eenvoudige vreugde van een lange wandeling.
- Wees trouw.
- Doe je nooit voor als iemand die je niet bent.
- Als iemand een slechte dag heeft, hou je dan stil, ga zachtjes dichtbij diegene zitten en laat weten dat je er bent…”

Mooi toch??
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.


Plaats reactie