Copyright-perikelen!!!

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Copyright-perikelen!!!

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja...als :wink: ik een foto van mijn b.v honden op internet zet,mag men die over de hele wereld copieeren.zal mij een zorg zijn.Ik vind dat alles op internet vrij te copieeren is,anders moet men het er niet opzetten.Andersom mag men mij gerust rekeningen sturen van door mij gebruikte plaatjes...deze rekening komt dan te hangen op mijn schijthuis, tenminste als het papier van behoorlijke kwaliteit is als reserve.... maak toch geen probleem mensjes over simpele zaken,het leven is al zo moeilijk :roll:
Lekker werm hier,trek nog een blikje open :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Copyright-perikelen!!!

Bericht door Cor Leliard »

Veel geschreven over copyright.
Willem,toch hoop ik dat je foto's blijft plaatsen en opsturen.
Ik bezondig me eraan foto van internet te plukken, en dan niet de naam van de maker er bij te zetten.(gewoon te lui).
Ja, en gebruik ik die foto dan ergens voor,dan mag de maker mij best vertellen dat het origineel van hem is.
Zal het er dan alsnog bijzetten.
groeten uit een wit Breda Cor
Il parle Il a parle
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Copyright-perikelen!!!

Bericht door Bob R.I.P. »

Een deel van de copyright problemen kan m.i. omzeild worden door te verwijzen naar de site waar de foto resp. artikel staat. Voor het eigen archief kan natuurlijk "stiekum" de foto gedownload worden. Daar zal niemand wat van zeggen. Net zoals je een foto of artikel uit de krant of tijdschrift knipt om te bewaren.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Copyright-perikelen!!!

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hein Pragt heeft op veel zaken praktische antwoorden en zegt ook zinnige dingen over copyright en internet.
Klik HIER.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Copyright-perikelen!!!

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In het grijze verleden had Tina problemen op kombuispraat met geplaatste foto's afkomstig van maritiem/digitaal, ondanks het feit dat ik er later bronvermelding bijzette en een link naar de site.
Tina moest binnen 14 dagen alle foto's verwijderen op straffe van een fiks bedrag per foto.
De meeste foto's zijn toen verwijderd en ik heb er verder niets meer over gehoord.
De plaatser van de foto is dus verantwoordelijk, de forumbeheerder kan onmogelijk nagaan waar alle foto's vandaan komen.
Ik waarschuw dan ook regelmatig mensen die lukraak foto's van internet plukken en die hier plaatsen; dat wordt me meestal niet in dank afgenomen, ik loop te zeuren, anderen doen het ook en op andere forums doen ze niet zo moeilijk.

Zelf plaats ik regelmatig foto's van http://www.photoship.co.uk/ ik heb toestemming gevraagd en gekregen om ze zonder bronvermelding te plaatsen.
Nu rijst natuurlijk de vraag: Hoe komt photoship aan die foto's?????

Maar zoals eerder gezegd, het is meestal een storm in een glas water en als er iemand moeilijk doet over copyright, dan verwijder ik de foto gewoon. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4858
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Havencafé

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Allen,
het lijkt me verstandiger deze vraag te stellen op het topic: copyrightperikelen in ruim 7, want daar draait deze discussie toch weer op uit.


Plaats reactie