Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor de felicitaties. :)
Nog een paar sfeerplaatjes van gisterenmiddag in de straten van Warffum.
Braziel.jpg
Braziel.jpg (248.17 KiB) 2914 keer bekeken
Indonesie.jpg
Indonesie.jpg (257.98 KiB) 2914 keer bekeken
HIER een filmpje van deze Indonesische meisjes van de groep Sivanataradja. :)

Vanmiddag de slotvoorstelling.

Cultuurplein

Van jong talent en oude honden.... :lol:

De zondagmiddag start met de Ierse feestband Doggy Few die met zijn jigs en reels het publiek in de sfeer van vrolijke Ierse pubs brengt, vol ruige, vrolijke muziek over drank en vrouwen, en ontroerende verhalen over liefde en oorlog. ‘Hé, Doggy Few, zing de Foggy Dew nog een keer!’
Tussendoor geven de jeugdige balletdansers van de Balletschool Noord Groningen Warffum weer een wervelende demonstratie van allerlei soorten dansstijlen, net als de jazzafdeling van het conservatorium. Ook worden de jonge fotografen beloond die de wedstrijd ‘Warffum aan zee’ hebben gewonnen.
In de Cultuurstraat geeft een imker tekst en uitleg, laat de dorpssmid zien hoe smeedwerk wordt gemaakt, wordt er gefotografeerd en geschilderd en zijn er diverse streekproducten te koop. De sluiting is rond 17 uur.

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Die brazilieaanse groep komt duidelijk uit zuidbrasil, zo te zien uit santa catarina met hun gausho (cowboy)klederdracht.Ook geen donker meisje te zien op de foto, veel duitse invloed daar, en argentijnse.
Nietemin een mooie groep... enne Jos gefeliciteerd met je hoofdprijs :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Ruud (R.I.P.)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Mart,
Ze komen uit de buurt van Porto Alegre,om precies te zijn Gravataí,en "blanke Brazilianen" hebbie overal,btw.inderdaad gaucho klederdracht.
Ruud (R.I.P.)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy mensen,
Het is zo ver, onze wipmaster, heeft inspiratie opgedaan,nadat hij de 1e prijs heeft gewonnen op de fotowedstrijd "Warffum aan zee" :lol: :-D :wink: :!: :!:

Waddengedicht.

Ik ga op pad op het wad
Het wad is koud en nat
Maar het deert mij niet
Ik ben al lekker zat

Jos Komen, fotograaf/filosoof/waddendichter/beeldend kunstenaar/landschapschilder/natuurvorser/vogelkenner/en weerfotograaf uut Warffum.

Ja zo'n Roakeldais hakt erin :-D :!:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Inderdaad, Mart.
Ze kwamen uit het zuiden van Braziel, spraken ook Spaans. :)
Niet dat dit voor mij enig verschil uitmaakt, want ik spreek scheeps-Spaans, een mix van Spaans en Portugees. :lol:
Ik zie dat Ruud mijn eerste waddengedicht al gepubliceerd heeft, inderdaad heb ik tijdens op Roakeldais inspiratie opgedaan.
De juryleden van de fotowedstrijd zijn niet alleen fotograaf, maar o.a. ook schrijver, dichter, waddenschilder en waddenfotograaf en hebben nog veel meer artistieke vaardigheden. :)
Maar Waddendichter schijnt nog een gat in de markt te zijn. :lol:
Vandaar....

Vanmiddag was het stervens koud, dus weinig bezoekers op de slotmiddag van Op Roakeldais. :(
De groep Doggy Few.
Doggy Few.jpg
Doggy Few.jpg (218.95 KiB) 2839 keer bekeken
Zo begonnen ze, maar geleidelijk kwamen de muzikanten van de Ierse dansgroep Bru na Boinne ook het podium op. :-D
HIER het filmpje waar ze gezamenlijk Whiskey in the Jar ten gehore brengen. :)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jos,net terug uut stad alwaar de gay parade plaats vind, maar dat zal ik je besparen...mischien wat plaatjes op ambugiebar.
dat taaltje heet hier'' portujol'', een mix van portugees en spaans :| Ik zit nu achter een heineken te bekomen van al dat vieze gedoe wat ik moest aanschouwen en wat nu schijnbaar de nieuwe cultuur moet worden :cry: :evil:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Ruud (R.I.P.)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Jos was al een bekende inwoner van Warffum, maar nu helemaal :!: :-D
WARFFUM NEWS-1.jpg
WARFFUM NEWS-1.jpg (161.42 KiB) 2788 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ruud.
En daaronder staat:

Op Roakeldais krijgt verjongingskuur.

:lol:
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Derk Gotink »

Jos gefeliciteerd met deze unieke prijs en nu op naar de schilderkunst..............!
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Op Roakeldais (De wereld danst in Warffum)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Derk,
schilderkunst... :wink:
Om de wadden te schilderen bij laag water heb je alleen maar een pot grijze verf nodig. :lol:


Plaats reactie