Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Martin, ik vind dat een zomerHUIS.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Martin, ik vind dat een zomerHUIS.
Sorry Jan, ik wil me niet met jouw zaakies of opinie bemoeien, maar hier kan ik het onmogelijk mee eens zijn..........ik noem dit een zomerVILLA :lol: :roll: Ik heb net een paar Nokia winterbanden op de automobiel gelegd, volgens mij verdienen die donderse Finnen daar kapitaaal'n an :mrgreen: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Als die banden net zo goed zijn als die oude onverslijtbare Nokia telefoons waar je slechts mee kon bellen of een berichtje sturen, dan heb je er vast plezier mee!
Ik haalde mijn nieuwe Fiatje op, zegt die gozer tegen mij: "Hij heeft ook Blue Tooth" en kan uw telefoon bedienen". Geen idee waar die gozer het over had.
"Geef mij uw telefoon maar, dan regel ik dat wel even". Ik haal die tien jaar oude Nokia uit mijn zak en geef hem aan dat jonge mens. Hij kijkt er naar of het een handgranaat is en geeft hem direct terug met de woorden "Die komt uit het stenen tijdperk" en "Als er geen i achter het typenummer staat kan ik er niets mee" Hij zwetst nog wat over hoe handig het is dat je met het stuur je telefoon kan bedienen en de radio en je stickies en nog veel meer moois. Ik ben helaas niet onder de indruk, maar om hem een plezier te doen scharrel ik ergens een zelfde Nokia op met de i van "intelligent". Mijn nieuwe telefoon stelt hem wederom teleur maar, een wonder ik kan nu met het stuur een gesprek beantwoorden of zelfs bellen.
Ik heb besloten het stuur slechts te gebruiken voor koerscorrecties, al die moderne fratsen leiden maar af. De Nokia ligt ergens te protesteren in een donker kastje en ik rij mijn ritjes zonder appies, berichtjes en andere afleiders. :-D
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

zomerVILLA en Nokia winterbanden
Villa dus. Het is wel een mooi groot en luxieusingericht huis, staat aan het eind van een bosweg en erg afgelegen, aan de rand van het natuurgebied. Dichtstbijzijnde buurman woont op een dikke kilometer.
Met de auto kan je er niet komen want op een kilometer afstand is er een afsluitboom aangebracht.
En dat moet ook wel om de Russen tegen te houden die in de winter daar het ijs opwillen. Er is ook camera beveiliging. Dus met het voorbijlopen zwaai ik dan daar naar. Kan 'de baas' op z'n Nokia met een' i 'zien wie er loopt. Prachtige uitvinding.
Het is wel degelijk een zomerhuis, ook al kan het in de winter bewoond worden. Electrische verwarming is er. De eigenaar woont in Helsinki en heeft er niets op tegen als de dorpelingen af en toe eens komen kijken of alles nog in orde is. Zodoende liep ik er gisteren heen.
De foto is van een grote bal die daar met de storm van gisteren aangespoeld was.
Dacht eerst dat het een boei was. Nee dus.
Nokia winterbanden doen het dit jaar niet zo best omdat de export naar Rusland op z'n kont ligt.
Ze hebben daar drie fabrieken: S.Petersburg, Moskou en Jekatarineburg in de Oeral.
Zal mij benieuwen: Canada zou een mooi afzetgebied kunnen zijn voor de winterbanden. Ze maken ook fietswinterbanden met spikes natuurlijk,

Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20151127_10_46_42_Pro.jpg
WP_20151127_10_46_42_Pro.jpg (132.11 KiB) 3021 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Canada zou een mooi afzetgebied kunnen zijn voor de winterbanden
Laat die Finnen maar losloop'n :lol: ......ze zijn hier al druk bezig en concureren met "onze" lokale Nova Scotia Michelin Mannetje :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Jammer dat NOKIA er niet meer is. Had een NOKIAtv. Na 16 jaar draaien werd een klepje lam en moest met een plakkertje vast. Dat kan natuurlijk niet uit voor een fabriek. Zo verkoop je nooit weer wat nieuws. :lol:
Harry
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2201
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Langs het fietspad

Bericht door Drentenier »

En wat die Nokia winterbanden betreft, dat zullen wel NOKIAN's geweest zijn, met een N op het eind :) .
Zie hier: https://www.nokiantyres.com/
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

De N als laatste letter van Nokian is de tweede naamval van dat woord.
Het is moeilijk uit te leggen maar in het Fins zijn geen woorden zoals van op naar tegen aan en noem maar op. Als je "op de stoel" vertaalt dan is dat Tuolilla, LLA is dus "op" en zit aan het einde van het zelfstandignaamwoord vast. Van Martin is Martinin en naar Martin is Martiniin. "Banden van Nokia" is dus "Nokiantyres".
Nokia is een klein plaatsje maar wel erg gegroeid.
De foto is genomen om iets over achten, een half uur voor zonsopkomst.
De windmolens draaien nu en moeten per 1 december constant in bedrijf zijn.
Wat mij opviel is dat voor zonsopkomst de verlichting rood is en na zonsopkomst is de kleur wit.
Het zal wel een bedoeling hebben dus Waarom?

Dat was het

Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20151129_08_10_16_Pro.jpg
WP_20151129_08_10_16_Pro.jpg (72.36 KiB) 2913 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Het is me weer helemaal duidelijk, Martin. :lol: Geen voorzetsels, gewoon het woord langer maken. Ik brak me altijd de nek over die lange Hongaarse woorden. Bij een vraag aan een Hongaar hoe ze dat toch deden was het antwoord: gewoon, lettergreep voor lettergreep. Zo eenvoudig kan het zijn.
Harry
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Mooi dat je het snapt, ik heb er na bijna 50 jaar nog steeds moeite mee,
Nautiek in Alkmaar heeft het nieuwe boekje op zijn lijst gezet.
Schipbreuk op 't Hooghe Landt is dus daar ook te verkrijgen.
Hieronder de link
http://www.nautiek.nl/contents/en-uk/d1 ... tml#p15079

Verder een behoorlijke storm dezelfde rechtstreeks van de Noordzee af.
Gelukkig is 'ie hier wel wat afgezwakt als ik het Hollandse nieuws mag geloven.

Go Go

Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie