Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Uutkiek'n doar in Finlaand Martin!!!

http://news.nationalpost.com/news/world ... -in-prison
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Langs het fietspad

Bericht door Martinus »

Martin, veel succes daar met het dotteren! Wel raar dat het nog zo lang moet duren, dan zit je daar nog een paar weken tegenaan te hikken. Tegelijkertijd mag je misschien de conclusie trekken dat het allemaal niet zo dringend is.

Over verhuizen zou ik nog maar een paar duizend keer nadenken. Meestal zijn het de vrouwen die liever naar een flat gaan en door zo'n voorval eindelijk een reden beet denken te hebben. De mannen gaan maar al te vaak dood nadat ze 'overgeplant' worden. Je ziet dat echt heel veel.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Je ziet dat echt heel veel.
Ik reageerde- nu alweer veeel jaren geleden- op een lokale advertentie waar een hele prak " timmermans gereedschap/machines werd aangeboden"...de advertentie was op de een of andere manier ZO opgesteld dat het wel leek of de persoon "alles kwijt wilde"....ik belde en bleek later zo niet de eerste dan zeker een van de eersten te zijn. De best man woonde in een praaaaachtig vrijstaand spulletje met plenty ruimte om de deur, had een werkplaats waar velen slechts van konden dromen EN liep er bij als of ie ZOjuist in z'n broek had gescheten.........ik kocht voor bijzonder attractieve prijzen een prak met spulletjes en kwam er van liever lede achter " DAT zijn vrouw zo NODIG naar een appartementje In de stad wilde".........er was geen zinnig woord met haar te spreken bleek uit de praatjes met de man, die amper met pensioen was. Ik stelde hem voor om dan z'n vrouw maar " op te ruimen" dat was veel eenvoudiger :lol: :roll: ........EVENtjes lichtten z'n ogen op!!........ik heb mijn spulletjes in het laadbakkie geschoven en ben maar opgetrommeld, voor ik in moeilijkheden kwam. :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Mannen iedereen bedankt voor de wensen. De laatste keer dotteren was in 2012. En nu dus weer.
Ik weet wat het is. Pijn doet het niet alleen wat warmte voel je. En idd de zustertjes vragen je zo af en toe hoe je je voelt.
Wel prettig.
Verhuizen is natuurlijk niet zo eenvoudig. De property is vrij groot met eigen strand, ligplaats voor het bootje enz. Maar ik heb de tijd.
Ook een flat is niet zo eenvoudig te vinden. Er mag hier maar twee hoog gebouwd worden dus in een flatgebouw wonen hooguit 15 families.
Nu nog een ander bericht dat slaat op de bijgevoegde foto.
Precies hier achter de deur gingen twee man met een stepslee het ijs op om te vissen. Nou ja het heeft al een weeklang gedooid dus het ijs is nou niet bepaald dik. Ze zakten door, een toevallige voorbijganger bemerkte het belde 112 en in mum van een tijd stonden er 7 ambulances aan het strand.
Ik durfde toen uit fatsoenlijkheid geen plaatje te schieten maar deed het toen de hele hap op weg naar het ziekenhuis was.
Een man was nog goed bij de tijd maar de ander moest gereamineerd worden. Vanavond op het nieuws zal het wel verteld worden.
Dat was het dan
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20170103_12_33_25_Pro.jpg
WP_20170103_12_33_25_Pro.jpg (145.58 KiB) 2666 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Om terug te komen op die ijsvissers. Op het nieuws werd verteld dat die ene man het niet heeft overleefd.
Nu vriest het 13 graden en de ijskap zal wel snel groeien.
Ik durf me nog niet op het ijs te wagen en wacht nog wel even af.
NO Go Go Martin
Bijlagen
WP_20161230_11_10_55_Pro.jpg
WP_20161230_11_10_55_Pro.jpg (178.12 KiB) 2612 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Martin, wellicht moet je met het ijs opgaan maar even wachten tot na het roetblazen?
Als je averij op loopt op dat ijsplaatje wordt het wel een erg koude boel lijkt mij.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het is wat mijn angoat hier al veeeel te lang " een beetje stilletjes aan de Finse waterkant" en ik weet wel zeker dat ik daar niet alleen in ben!!
Eeeeh Martin........hou je haaks eeeh!!

( Eeeeh is een " certified Canadian expression" as je nait weet wat je meer mot zegguh!!) :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Langs het fietspad

Bericht door gerard tenerife »

Harry schreef:
een beetje stilletjes aan de Finse waterkant"
Ik haak me helemaal bij je aan Harry
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

ja....is al heel lang errug stil....
Maar ik blijf denken dat, áls er wat zou zijn, z'n vrouw, kinderen of kleinkinderen hier toch wel een beriggie zouden geven....
Dus denk ik maar dat er binnenkort wel weer een fotootje verschijnt met het dagelijkse wel-en-wee in Suomi...
we hebben het maar af te wachten....
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb Martin een mailtje gestuurd met het verzoek even iets te laten horen.


Plaats reactie