Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Toen ik vanmorgen uit het keukenraam keek dacht ik even dat het Kerstfeest was
Dat is vast veel werk om ballen in al die bomen te hangen, Harry. Heb je daar hulp bij of besteed je dat uit? :roll:
Hier was het op deze eerste lentedag zonnig met 23 graden.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

...en hier allemaal pijnbomen, treurwilgen, en kreupelhout bij regen-regen-regen en 8 graden.....
...kommer & kwel, op deez' lenteaanvang..... :roll:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

om ballen in al die bomen te hangen
Hier en daar een " balletje" Theodorus :lol: .de bomen zijn mij TE Hoog :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Jan inderdaad de ramen op het balkon kunnen ingeschoven worden. Het is makkelijker met schoonmaken, houdt tevens lawaai tegen en wind natuurlijk. Heb al buiten gezeten in het zonnetje. De luchttemperaturen gaat trapsgewijs. Binnen 21 graden, op het balcon 11 graden en aan de buiten kant plus twee. 's Zomers is het er wel erg warm, net als in ons huis 'oud Opalla' zoals de opazeggertjes het nu noemen op het eiland. Ben al bij de man geweest die destijds de warmtepomp (Airco) installeerde en hij heeft beloofd om te komen kijken. 's Winters is het apparaat niet zo nodig maar wel in de zomer. De enige moeilijkheid is waarschijnlijk de hoogte. Een van de buren heeft er al een aangeschaft. Maar dat was vorige zomer. Die pomp is overigens nog niet in gebruik want de eigenaars wonen nog steeds op hun eigen stekkie in de bossen en zijn nog niet aan verhuizen toegekomen. Ze zeggen van misschien met september.
Het regent nu behoorlijk dus het laatste ijs zal van de week wel vertrekken. Samen met de Voima de ijsbreker.
De foto is van de baai vanuit he noorden gezien. En de andere van een local folksinger die een plaatsje heeft gekregen in de oude haven.
Go Go maar weer.
Martin
Bijlagen
WP_20170320_07_51_54_Pro (2).jpg
WP_20170320_07_51_54_Pro (2).jpg (110.18 KiB) 7653 keer bekeken
WP_20170320_07_52_49_Pro.jpg
WP_20170320_07_52_49_Pro.jpg (155.01 KiB) 7653 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

All
Weer zaterdag met natte sneeuw vanmorgen en we zitten nu al twee weken in dat appartement aan de baai van Hamina. De tijd is wel snel gegaan. Komt natuurlijk ook door het vele werk om de spullen op hun eigen plaats te krijgen. Het enige waar ik mee zit is het gereedschap en natuurlijk de schilderijen.
Een schroevendraaier is eigenlijk het enige wat er nodig is. Ben enige tijd geleden begonnen met mijn laatste boek ‘Moord aan Boord’ te verbeteren. In die zin dat het nu geen novelles meer zijn maar een misdaadroman is geworden maw dat het nu van begin tot het einde een compleet verhaal is. Vergeleken met Moord aan Boord is er een deel verwijderd en zijn er nieuwe hoofdstukken bij gekomen. Het boek heeft ook een nieuwe titel: ‘Het lijk in de Ankerkettingbak’. Op onderstaande link is het te vinden en as woensdag moet het dan verschijnen. Het heeft 268 blz op A5 formaat. Er zijn ook wat illustraties en er is een lijst van verklaringen van woorden gebruikt op de koopvaardij. De verkoopsprijs is 19,90 euro . Tenminste in Holland. Dat ik er een roman van gemaakt heb komt omdat het plan is om het boek naar het Fins te vertalen en dat moet dan met een beetje goede wil rond de kerstmis klaar zijn. Natuurlijk kan het ook bij mij besteld worden. Dan wordt het wel wat goedkoper, twee euro. Het geeft dan natuurlijk wel meer rompslomp vanwege de betalingen en zo. En om dat voor dat bedrag te doen zie ik niet zo zitten. Maar het is mogelijk. Voor de gemakkelijkheid nog het ISBN nummer. 978-94-021-6149-6 voor als je het wilt bestellen bij de boekhandel.

http://www.literatuurplein.nl/boekdetai ... Id=1405151

De foto van vandaag is van de waterlijn bij de jachthaven oost van de oude haven.

Groeten en Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20170323_16_58_35_Pro.jpg
WP_20170323_16_58_35_Pro.jpg (129.36 KiB) 7567 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Alleen maar een foto vandaag.
Maak me er dus met *Jantje van Leiden' van af.
Waar zou die uitdrukking van weg komen.
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20170325_11_59_30_Pro.jpg
WP_20170325_11_59_30_Pro.jpg (143.07 KiB) 7496 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

[Jantje van Leiden' van af. Waar zou die uitdrukking van weg komen.
Van Jan Beukelszoon van Lei­den, hoofd van de we­der­do­pers, die in de 16e eeuw be­kend­stond als een mooi­pra­ter
Dat is de verklaring van Van Dale. In de uitdrukking schrijf je het zonder hoofdletters en met verbindingsstreepjes:
Je er met een jantje-van-leiden van afmaken.
Het liep zéér slecht af met Jan van Leiden. Klik HIER.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Langs het fietspad

Bericht door Martinus »

Die Jantje van Leiden heeft, zo leer ik vandaag, een kort maar zeer bewogen leven gehad.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Vandaag dan een plaatje van het plankenpad, dat ongeveer twee kilometer lang is, in het moeras bij Pyhtää, hier een 30 km om de west.
Het is wel oppassen dat je er niet naast gaat lopen. Een nat pak is de mogelijkheid.
Een mooi gebied met veel vogels vooral in het voorjaar. Dit keer oa een zeearend.
Go Go
Martin
Bijlagen
plankenpad in het moeras.jpg
plankenpad in het moeras.jpg (173.8 KiB) 7509 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

een nat pak halen...
:lol:
wel eens gehoord over zeelui 'who walked the plank' ?
voor hen was een nat pak wel 'the least of the worries'....

Maar we zien iig wel dat jij weer een heel nieuwe set paden hebt ontdekt !
Je gaat je vast niet vervelen, Martin !
Oost, west...ook best


Plaats reactie