Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Ahoy Gerard, eet smakelijk! Je moet je daar haast thuis voelen, de elektriciteitskabels hangen er ongeveer zoals in Spanje en Portugal :wink:

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

v+d schreef:
Je moet je daar haast thuis voelen
ik voelde me mety de kabels zo thuis Jan dat het me niet eens was opgevallen :lol: maar ook de trapjes tusseen verschillende huizen

Afbeelding

van de kerk ben ik niet zo onder de indruk, maar daar zijn redenen voor maar dat is te veel geschiedenis :wink:

Afbeelding
ç

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

Donkere wolken aan de horizon, maken dat we thuiskomen daar ergens tussen de bomen :wink:

Afbeelding

Nog wel even een kaartje naar huis sturen :lol: voor we door gaan met Cornwall gaan we even kijken in Tenerife hoe het daar is :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Mooi, die ouwe Engelse havenplaatsjes...
Er is in de jaren niet echt veel veranderd: ik zie modernere auto's, satellietschotels, en in de haven tupperware, dat allemaal niet strookt met wat er in mijn geheugen is opgeslagen...
Zo'n "Locker" coffeeshop ziet er nog net zo uit als vroeger, alhoewel het destijds wellicht een tearoom of zo zou zijn geweest...
Maar ik vrees dat een ietsje buiten het ouwe centrum/havengebied ook een behoorlijk British equivalent van de oh-so-Dutch (witte schimmel-)Vinex-wijken zullen zijn...
mooi, zo'n blik in het nu, hoor !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Los Cristianos

Jdbvos schreef:
mooi, zo'n blik in het nu, hoor
bedankt Jan en er is meer, maar eerst even terug op de Rock :wink:

Jullie hebben dus alweer de langste dag of de kortste nacht, hangt er van af hoe je denkt. Ik heb dat vorig jaar al eens verteld gelook ik, hier zijn we wat langzamer en hier word Vrijdag Noche de San Juan (Johannes de dooper) gevierd met vuren en zonden afwassen onder het genot van een paar glaasjes of flessen, Lidl had er speciaal Canarian Rum voor in de aanbieding. 5,35 euro voor een liter, voor die prijs kan je niet nuchter blijven :lol:

Los Cristianos.

Gedurende mijn afwezigheid is ook hier de zomer uitgebroken en mijn favoriete boom, Flaming Tree, staat nu overal in volle bloei

Afbeelding

deze straat die van boven naar beneden Los C inloopt, is zeker 1,5 Km lang en in het midden de Flaming Tree

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Los Cristianos

Ik hoop dat het morgen maar weer allemaal goed gaat, met die vuren en de temperaturen in de 30C met wind en we hebben al in maanden geen regen gezien.

Los Cristianos onder aan de heuvel staat dit pracht exemplaar

Afbeelding

natuurlijk is niet alles rood, we hebben ook nog wat groen

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

Noche de San Juan of de nacht van de vuren, dit gaat natuurlijk terug naar pagan tijden toen de Guanches hier noch de baas waren maar is zindsdien gehijacked bij het Christendom. Het christelijke feest van San Juan is 24 juni zes maanden vóór de vooravond van de geboorte van Jezus, dat is 24 december, dit word ook blijkbaar in Scandinavie gevierd en zelfs in Finland met vuuren. Nu we hier toch zijn aangeland doe ik maar een paar plaatjes, Brandgevaar, Lucht vervuiling :lol: geen mens die er zich hier iets van aantrekt :shock: maar ja het is hier een volks gebruik en eigenlijk moeten de mensen door het vuur heenspringen om zich van hun zonden te ontdoen, maar dat heb ik noch niet gezien :wink:

Afbeelding

Het is 21.00 uur en de Temperatuur is 31C, bijna winstil, we hopen dat het zo blijft.

Afbeelding

Groeten van een rookerig Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Padstow (Cornwall)

We gaan even een kijkje nemen in Padstow in Noord Cornwall aan de rivier Camel. Padstow is nog steeds een vissershaventje, maar zinds de vermindering in de vangst in de 50tiger jaren nu meer een toerisme oord Het was vroeger ook een belangrijk eindpunt van de Noord Cornwall spoorweg, van hier werd vis verscheept direkt naar Londen, nu is de vroegere spoorweg van Padstow naar Wadebridge een mooi fietspad, de Cameltrail genoemd.

Afbeelding

Tegenover Padstow, aan de anderekant van de Camel ligt Rock, een mooi dorpje waar een ferry naar toe gaat. Wij hadden hier vroeger een Staa Caravan en een zeilbootje (Mirror) op het strand, maar dat was afgelopen toen de toen teenager Engels Prinsen William en Harry het plaatsje ook ondekten, de prijzen van alles gingen omhoog en dit mocht niet en dat ook niet :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Padstow (N. Cornwall)

Langs de buiten pier kan je aan beide zijden afmeren, maar alleen bij hoogwater, de bodem in de baai is puur zand.

de comercieele haven pier, buiten

Afbeelding

binnen zijde met kade voor de visafslag (links), ik denk dat vroeger de trein tot hier kon komen

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Padstow (N. Cornwall)

Hier zorgen ze dus dat je elke avond Lobster kan eeten zonder dat er gevaar is dat ze uitsterven,

Afbeelding :roll:

Ik vind ze echt wel lekker maar vind ze toch wel zielig als ik ze zo stond te bekijken op Kopenhagen vliegveld

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie