Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Ik heb geen idee meer Chris...askmenievergis was hun logo een scheepsmast met tuigage, maar helemaal zeker ben ik er niet meer van....
Ja, 'het ding' is precies hoe je het beschrijft.... Heb er ook wel eens gebruik van gemaakt... Niet zoals jij, natuurlijk, puur voor scheeps- en/of jachtgebruik...zeg maar als hobby... Lankhorst was/is bij mijn weten een touwslagerij/vlechterij uit Sneek, toch ?
Maar even een andere vraag: met wát voor doek werd bekleed -aldanniet met loodwit-, want dat was grover dan zeildoek... Weet jij dat nog ? Bij staagwerk werden de splitsen buitenom wél aan de buitenkant met zeildoek bekleed, wat daarna netjes werd afgebonden en met witte verf werd dichtgetjet

Maar even voor Gerard, met z'n tiburones-feest ( :-D )
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (62.62 KiB) 2729 keer bekeken
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Chr.Vr. schreef:
maar het moest me toch even van het hart
Chris maak van je hart geen moordkuil, critiek is gezond. Maar ik ken dus bijde namen , voor het zelfde ding waar we het allemaal over eens zijn. Of het een plaatselijk gebruik is weet ik niet, ik heb op de Pollux gezeten, 3 jaar grote vaart Amsterdam en dan zo'n 22 jaar kustvaart met heel veel Groningers, dus zoek het maar uit maar ik neem aan dat jij de expert ben, ik heb dat ding eigenlijk ooit maar een keer zien gebruiken, waar een tier van een oude Manilla gebruikt werd om de treden van de buitentrap naar de brug te bekleden,anders kon die ouwe niet slapen :roll: :lol: maar ik dacht dat ze dus ook gebruikt werden om staaldraad/stagen te bekleden met schiemansgaren of dat de zelfde maat had en of daar zeildoek (jdbvos) onder zat kan ik me niet herinneren. In mijn latere ketting periode werd ons dus voorgehouden dat bekleden of lapzalven uit de boze was, je kon dus de staaldraad er onder niet kontroleeren.

jdbvos schreef:
Maar even voor Gerard, met z'n tiburones-feest
Jan ik zal je voor eeuwig dankbaar blijven, net plaatje was net wat ik nodig had, de temperatuur is hier vanavond gedaalt tot 12C en dit plaatje doet het bloed weer wat sneller stromen (waarom ben ik vergeten, maar het zal wel vanwegen die Haai zijn) :wink: :lol: en ja Lankhorst zat in Sneek geloof ik.

Terug naar de processie voor Carmen of te wel het Fiesta del Carmen en daar komt ze dus aan gedragen door de jonge vissers

Afbeeldingprograma para subir fotos

Deze mannen dragen haar dus ook naar de boot en dit is dus een gekkenhuis dat daar nooit een ongeluk gebeurt of Carmen in het water pleurt begrijp ik niet, maar ze schijnt elk jaar een stukje te varen en weer veilig terug te komen :o

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

en daarna kan het feesten pas echt beginnen :roll:

Afbeelding

met dansen en drinken tot in de vroege ochtend :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Ik blijf dergelijke gezamenlijke traditionele feesten prachtig vinden....
Toeristen zien het als folklore, maar het zijn m.i. meer onderlinge verbindingsrituelen.
En ook voor niet-religieuzen is een dergelijke traditie mooi !
De oude Grieken en Romeinen wisten ook van de 'brood en spelen' en zelfs de aangetroffen stammen in zgn onbewoonbare gebieden hebben vergelijkbare traditionele feestjes...
Niets menselijks is ons vreemd....
Jammer genoeg hebben we hier in EU veelal te maken met de nieuwe traditionele "feestjes" rondom het voetbalgebeuren...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

jdbvos schreef:
Ik blijf dergelijke gezamenlijke traditionele feesten prachtig vinden....
Ik ook Jan en het zijn inderdaad een soort verbindingsritueelen die traditioneel in stand worden gehouden van vader op zoon en moeder op dochter. Op de scholen word daar al veel aan gedaan en elk dorp heeft zijn eigen Cultural Center waar het begint het oefenen van zinge, dansen, muziek enz en dan zijn er natuurlijk eindeloze fiestas waar je aan deel kan nemen en elk ander dorp, traditioneele costuums worden overal verkocht en zijn van goedkoop tot duur en zijn ook verschillend van andere gemeentes en eilanden. In het voetballen zijn de traditioneele klederdrachten vervangen door de dure clubshirts enz. die aangeven tot welke tribe ze willen behoren. :(

Dus voor jouw speciaal de band in dit geval , muziek instrumenten en zigen van mannen en vrouwen, ook weer traditioneele versjes die meestal een mooi verhaal vertellen, b.v van de mooie meisjes van La Gomera, dit wist Columbus al, daarom beef hij daar zo lang voor dat hij overstak :wink: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Het publiek word hier ook bij betrokken en gaat allemaal erg gemoedelijk, kijk maar eens naar die man in het blauw, kon best eens een zeeman zijn uit Lutjegast die zijn klompen had thuis gelaten, ik dacht niet dat die befaamt waren voor het dansen, alleen met de Jenka in Finland dat werd er veel gestampt :wink: :lol:

Afbeeldingcomo montar fotos

Groeten uit Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Sorry geen wandelpad gisteren, ben naar de tandendokter geweest, die maakte er een bloedbad van :roll: :lol: dus geen eeten, drinken en vro;ijk zijn, ben vroeg naar bed gegaan :oops:

dus gaan we nu eerst maar eens wat rustige straatjes bekijken, met hier en daar een beeltenis :wink:

Afbeeldingimage share

ondertussen houd Teide een oogje op ons

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jacob Bothof »

Jawel ,maak ons maar jalours met al die zonnige plaatjes :)
Wij blijven maar binnen met al dat witte spul wat naar beneden dwarreld :mrgreen:
Sneeuw schuiven voor je buren en oppassen dat je niet per ongeluk de auto van de buurman sneeuwvrij maakt.
Hij is wel 40 jaar jonger, maar ik heb hem in al die jaren dat hij naast ons woont nooit iets anders zien doen
dan met z'n auto heen en weer rijden :mrgreen: Verder best wel een aardige man, zijn vrouw is actiever :lol:
Je ligt op je plaat voor dat je het in de gaten hebt als je je neus buiten de deur steekt :lol:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Jacob Bothof schreef:
Je ligt op je plaat voor dat je het in de gaten hebt als je je neus buiten de deur steekt
sokken over je schoenen trekken Jacob, :roll: hebben ze mij vroeger verteld. :wink:
Wij zijn hier natuurlijk vreeselijk verwend, ik was vanmiddag in Los Cristianos, Blauwe lucht, zon, maar een bries van zee met temperatuur van 21C en de inboorlingen klaagden hoe koud het was en de toeristen met bijzonder weinig kleding de zon lagen te aanbidden.

We lopen langs het kerkje van Sint Telmo

Afbeeldingalojar imagenes gratis

mooi gebouw van voor dat Puerto groot werd

Afbeeldingimagenes para gif

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Hier en daar een park tussen de huizen en nauwe straatjes

Afbeelding

een beetje groen doet het altijd wel :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Mooi die straten zonder verkeer, je kan er tenminste lopen en kijken zonder in levensgevaar te komen :roll:

Afbeelding

maar ja winkels zijn er haast niet meer zinds e-commerce :roll:

Afbeeldingimagenes x gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie