Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

Kijk zo hoort het ook, als het dan toch regenen moet, dan maar snachts en van morgen was het weer stralend en mijn auto was ook weer gewassen :lol:

Afbeeldingsubirimagenescertificity.com

en Mtgn del Espandel is ook weer goed te zien, dat is het eerste wat ik smorgens zie als ik wakker word :-D

Afbeeldingsubir imagenescertificity.com

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

Voor we door het weer op een zig zag koers gezet werden hadden we het over het mooie uitzicht van de huizen aan de lage kant van de hoofdstraat in Valle San Lorenzo, nou ja mooi uitzicht, deze tuin lijkt meer een Jungle :wink: ergens een goede tuinman :?: :lol:

Afbeeldingsubir imagencertificity.com

Maar wel een mooie boom die schaduw geeft, prima voor de zomer 8)

Afbeeldingsubefotoscertificity.com

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

In Spanje vind je op elke straathoek wel een brood bakkerij en je kan ook 7 dagen in de week smorgens versgebakken brood kopen dus dacht ik dat de Spanjaarden wel tot de grootste brood eeters in de wereld horrden, maar nee, de Turken staan boven aan de lijst. Spanje eet 37Kg/pp/jaar. dat is aardig wat dacht ik zo want Engeland eet 32Kg/pp/jaar maar toen keek ik naar Nederland, alle mensen eeten jullie nog wel eens iets anders? :shock: 62Kg/pp/jaar.

Een van de veele Bakkerijen in Valle San Lorenzo (rechts onder)

Afbeeldingimagenes gratiscertificity.com

Het tweede wat me hier ook altijd opvalt, is de hoeveelheid apotheeken je hier ziet, dit een willekeurig shot in de hoofd straat, je krijgt er altijd wel een, links onder groen kruis.

Afbeeldinghosting imagenescertificity.com

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Bij jullie zijn de verse broodjes ook echt vers, hier zijn het van die afbakbroodjes omdat het meeste uit de fabriek komt.
Overigens zijn Lidl en Aldi ook in Spanje lekker bezig met van die afbakstraten, in Portugal moet je ook zoeken naar een echte warme bakker.
In de kleine dorpen vind je die nog wel, het is ook geen leven in de nacht voor dag en dauw je kooi uit in al dat deeg staan te knijpen.
Dat spul zien te verkopen en naar je kooi als iedereen alle series op de tv bekijkt :lol:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
De Grieken eten nog net iets meer brood dan de Nederlanders. Hier eten ze ook brood bij de rijst en bij de pasta en daar kijk ik dan weer wat vreemd naar. Lidl heeft hier in deze kleine plaats een nieuwe broodafdeling geopend, fantastisch. Dat brood is lekkerder dan dat van de warme bakker. Ik weet niet hoeveel verschillende soorten. Je kunt alleen je eigen brood met je vingers aanraken en je kunt het in drie verschillende diktes snijden. De warme bakker heeft een klant aan ons verloren...
Tja, apotheken. Een plaatsje kleiner dan - noem eens wat, Appingedam? - maar mooi twaalf apotheken. Dat wordt alleen nog overtroffen door het aantal advocaten. :-D
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

v+d schreef:
zijn het van die afbakbroodjes omdat het meeste uit de fabriek komt.
Ja Jan die afbraak hebben we hier ook, brood van Frankrijk notabene en dan heet het vers Lidl doet ook hun best hier maar hun beste verkoop is alcohol, dat is waar de kroegen hun drank inslaan, in een andere fles en het is zomaar xx Euro duurder.

Theo schreef:
Hier eten ze ook brood bij de rijst en bij de pasta
Dat is hier ook zo Theo, daarom dacht ik dat de Spanjaarden bij de grootste broodeeters in de wereld hoorde, als je in een restaurant gaat zitten, het eerste wat je gebracht word is een paar baquetes en een mes dan word er druk over het drankje geconfereert en dan eindelijk kunnen we over de maaltijd beginnen, tegen die tijd heb ik mijn baquete al op :lol: en breek me de bek niet los over advocaten :twisted:

Gisteren avond gaf de Bundes Cancellor Angela Merkel een dineetje hier in Los Abrigos, Vis natuurlijk, maar ik vraag mij nu af of ze er ook brood bij had :roll: en hoeveel :lol: Het zijn hier vreemde zaken op dit eiland, je kan absoluut iedereen hier tegenkomen 8)

we zijn weer veilig in de Carretera General de Valle San Lorenzo aangekomen, hier een typische Spaanse groenten/ fruit winkel, er zijn er verschillende ondanks de 2 SuperMercados :)

Afbeeldingsube fotoscertificity.com

Alles ziet er vers uit, ondanks dat de eigenaar helemaal uit Bangladesh komt :lol:

Afbeeldingimagenes gratiscertificity.com

Groeten van Tenerife, waar we morgen weer een vrijedag hebben, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

En wat een prachtige parkeerplaats voor mindervalide klanten, naast de zebra, zo hou je overzicht.
Ik vind het wel mooi al die kleine winkeltjes :)
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door peelander »

gerard tenerife schreef: 30 apr 2017 22:44 Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo
maar hun beste verkoop is alcohol, dat is waar de kroegen hun drank inslaan, in een andere fles en het is zomaar xx Euro duurder.
En in Portugal kopen de pastelaria's hun Pasteis de Nata ook bij de Lidl voor 35 cent en zetten dat voor 90 cent in de counter :) .
groeten
Jan van der Pluijm
NB. de slijters hier verdienen ook geen rooie cent aan me.
Alles uit Spanje en Duitsland.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

v+d schreef:
prachtige parkeerplaats voor mindervalide klanten, naast de zebra, zo hou je overzicht.
Mooi onderwerp Jan, Zeebra crossings. nu denk je wel wat heeft hij nu weer te zeuren maar het gebruik van zeebra crossings is verschillend in sommige landen. In Engeland word je geleerd, om eerst naar rechts te kijken en dan naar links voor je over steekt. In Spanje niet, hier steek je gewoon over want je bent veel te druk met je smartphone :lol: Maar het meest vervelende is, dat in Engeland voor een zeebra een flink aantal meters zijn met zig zag lijnen waar je niet mag parkeren, dus je hebt overzicht. In Spanje mag je tot aan de zebra parkeren en vooral in nauwe straten is het haast onmogelijk om te zien wat er van achter de geparkeerde auto vandaan komt.
Ik weet echt niet meer hoe dat in Holland is :oops:

Jan van der Pluijm schreef:
in Portugal kopen de pastelaria's hun Pasteis de Nata ook bij de Lidl
Zo ver is het hier nog niet geloof ik :wink:


De Eerste Mei vandaag, de dag van de arbeid en wat doen we, we nemen gelijk een vrije dag :roll:

Op de rotonde in Valle San Lorenzo is de Guanche koning gebruikt als een Meipaal, mooi versiert met gekleurde linten. zietber wel vrolijk uit 8)

Afbeeldingimagencertificity.com

Ook de Eerste Mei word in verschillende landen anders gevierd, vreemd genoeg, de Spanjaarden die veel van optochten houden, doen er weinig aan maar dit groepje Duitsers die door onze straat kwamen hadden geweldige lol met hun kleine optocht.

Afbeeldingshare imagecertificity.com

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Gerard, je moet toch een beetje oppassen als Duitsers optochten gaan houden. Nou ja zolang ze het met strandkarretjes doen zal het wel goed gaan :-D
Zebrapaden in Nederland, daar ben je vogelvrij. In de ene plaats wat meer als in de andere dus je moet wel uitkijken alvorens over te steken :wink:
In Portugal kan een blinde nog op het zebrapad oversteken, de Portugezen gaan gelijk in de ankers zodra je maar even in de richting van de zebra lijkt te koersen. Een paar jaar geleden toen ik nog wel eens moe was en met zo'n boodschappen wagentje liep te zeulen, stond ik wel eens bij de stoeprand wat uit te rusten. Daar krijg je in Portugal problemen mee, ze stoppen en wenken je om over te steken. Zelfs de honden in Quarteira steken via de zebra over, dat vond ik bijzonder.
Overigens gaan de toeristen nog wel eens in de fout bij de zebra's in Portugal, die willen met hun huurauto's nog wel eens doorjagen.
Gelukkig hebben huurauto's speciale kentekens en de eigen auto's zijn ook makkelijk te onderscheiden.


Plaats reactie