Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey
Dat lijkt me een betere naam, dan weten we tenminste waar we rond zwierven.

v+d schreef:
zelfs het gezag miste jouw berichten bij de koffie
Dat doet het oude hart weer goed Jan dat ik de goedkeuring van hoger hand heb :wink: dus ik zal extra mijn best doen. Over die Noorse piloten moet ik je teleurstellen, ik denk dat onze piloot een Hollander of Zuid Afrikaan was, zijn naam was van Torp en hij sprak Engels met een Nederlands accent. Twee stewardessen waren Spaans en een steward Argentijn en nog een Portugees. Norwegian Air heeft hier een basis voor zijn vluchten, origineel waren ze Zweeds maar na dat ze de Noors Braathens overgenomen hebben zijn ze Noors, maar ze doen het goed en hebben een hoop nieuwe vliegtuigen, voor korte en lange afstand. Van weerberichten uit de Betuwe weet ik niks, volgens mij komen daar alleen maar kersen vandaan, maar dat is lang geleeden :lol:

Mevagissey, is me wel een naam, maar dat zal wel Cornish zijn, weer heel wat anders dan Engels, hoe dan ook het is een oud klein vissers dorpje zoals je er veel hebt langs de Cornishe kust. Nauwe straatjes die allemaal naar de haven toe lopen, op regelmatige afstanden een kroeg waar onder het nuttigen van Cornish Bier de smokkelaars en echte zeemansverhalen verteld kunnen worden. Het is ook blijkbaar hier door dat ik geen leugen bankje kon vinden, of zouden de straten te nauw zijn :lol:

Afbeeldinghosting imagenes

De huizen zijn ook allemaal verschillend en houden zich beslist niet aan een of andere grit, maar dat geeft natuurlijk wel leuke door kijkjes op de weg naar beneden. In Tenerife zijn alle muurtjes van bijna vierkante lava steenen, hier bouwen ze mueren, en ze kunnen er wat van, van langwerpige soort Lij steen.

Afbeeldingsube fotos

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

Er zijn nog meer overeenkomsten tussen Tenerife en Cornwall, ze zijn hier ook niet zo haastig en Manana had ook een Cornish woord kunnen zijn. :lol:
In de nauwe straatjes vind je ook huizen in alle mogelijke kleuren geschildert, vaak de zelfde kleur als het schip waar ze eigenaar van zijn, Bulk inkoop zo gezegt :roll:

Afbeeldingsube fotos

Hier woonen/woonden dus de Boatbuilders en gebruiken nog wat van de overgebleven verf,

Afbeeldingsubir imagen

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

Waar waren we ook weer gebleven, voor we brutaal onderbroken werden door het service onderhoud(moet gebeuren,bedankt) We waren onderweg naar de haven, via nauwe straatjes met af en toe geschilderde huizen en verboren doorkijkjes, zoals hier het groene huis naast ¨De Loft¨ , niet verder vertellen maar het is een Chinees retaurant :shock:

Afbeeldingimag

Aan het eten en drinken moet dus gedacht worden om de toeristen tevreden te stellen:wink:

Afbeeldingsubir imagenes gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

Hier een verborgen kroegje waar de vermoeide wandelaar zijn dorst kan lessen,

Afbeeldinghosting imagenes

en dan zomaar op en huis, een boegbeeld. Lijkt een beetje op Nelson maar waar het vandaan komt weet ik niet maar de dorpelingen houden er van om alles een beetje Maritiem te houden. Het belangrijkste is, wat betekent die sleutel daar aan de zijkant? lijkt me niet zo´n goede plaats om de huissleutel te verbergen :roll: zal dus wel een speciaale betekenis hebben, wie weet het???

Afbeeldingsubirimagenes

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Mooie plaatjes, geen idee wat die sleutelbewaarder betekent.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

Geen verder uitsluitsel over de Sleutel, we gaan gewoon verder. Tussen de geuren van de Patat kan ik de haven ruiken :wink: Het valt me ook op dat niemand the ancient Mariner heeft zien zittenop de bank voor de Fountain Inn, hij zit er ook niet echt, hij komt alleen op fotos te voorschijn, ach ja Cornwall vol met verhalen over geesten, smokkelaars en piraten :shock:

Afbeeldingsube

De binnen haven er ligt genoeg binnen

Afbeeldingsubir fotos gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

overeenkomsten tussen Tenerife en Cornwall
Dank zij de wereldreizen van Jan ( V+D) en zijn Direktie naar Portugal en de reportages van Gerard, kan ik mijn vliegkosten en vakantie budget behoorlijk drukken :lol: niks geen gesodemieter op vliegvelden met security, niks geen gesleep met bagage en andere trammelant :lol: DUS Gerard en Jan bedankt en " keep it up" EN neem de hele familie en aangetrouwden en wat mijn part de buren ook maar mee naar de Ambuggiebar voor een gezellig avondje, Maria serveert een uitstekende labskous en " the trinkies en de hele handel" is on me!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Bertus. »

v+d schreef: 06 jun 2017 20:49 geen idee wat die sleutelbewaarder betekent.
Hallo Jan,

Ik denk dat hij vraagt HIER het antwoord . :) :wink:

Mvg. Bertus.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

HGH schreef:
" the trinkies en de hele handel" is on me!!
Dat kon wel eens een duur avondje voor je worden Harry, niet alleen voor de alcohol maar de Baby milk :lol:

Bertus, het Coctail trio was ook wel weer eens leuk, ik ging nog even door naar het Kangeroe Eiland :wink:

Dit vond ik een mooi bootje in de haven, ik denk dat dit ook wel naar Harry´s smaak is :wink:

Afbeelding

Het valt me altijd op hoeveel Redingsbooten er nog langs de Engelse kust gestationeerd zijn, ondanks helicopters.
Deze houd de ramen afgedekt vanwegen de Meeuwen strond :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Mevagissey

Aan de andere kant ligt de Fowey 470 voor kleine reparatie, op de achtergrond de Visafslag, Mevagissey is een nog werkende vissershaven en nog niet verstoord door duure jachten.

Afbeelding

Kijk niet naar het uiterlijk van Imiogen, vissersschepen zijn gebouwd om te vissen en niet om te pronken :roll:
dit is een midwatervisser dacht ik zo met die deuren, maar de vissers zullen dat wel beter weten :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie