Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Ik heb nooit een horloge om en ook geen telefoon bij mij.
Honger is 13.00 uur en trek in een pikketanussie is 18.00 uur.
Ingewikkelder moet het niet worden, zo'n eenarmigeklok is wel iets voor mij :)

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Looe

Dat is me wel een machtige gier, roergangers zijn ook niet meer zo als ze geweest zijn :wink: . Van Tenerife naar Cornwall. van een een handige klok aldaar naar een een handig horloge in Gron, het moet niet gekker worden, een een handig horloge, nooit gezien. Ik had wel een horloge met twee, een met detijd in Engeland (home) en een met de tijd van het land waar ik was, en dat veranderde wel eens een paar maal per week, zodoende heb ik nooit een vliegtuig gemist. Op zee had je geen horloge nodig, er hingen overal klokken en nu...als ik wakker word zal het wel ochtend zijn, dus ontbijt als het donker word is het avond en als ik moe ben ga ik naar bed :wink:

In mijn verhaal word het tijd dat we op huis heen gaan want op deze klok, met twee handen, is het 5 uur 20 en naar Mevagissey is het toch zeker meer dan een uur en de babys moeten naar bed.

Afbeelding

Deze Meeuw heeft netjes op de auto gepast, wat wil je nog meer :roll:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik heb nooit een horloge om
Toen ik in 1964 was geslaagd voor het School-examen van de WereldBeroemde School voor Oaveriesselse Massinist'n in Zwolle toen heppik m'n ouwe fietsie in de Willemsvaart geflikkerd...min of meer als teken van " het einde van de ene periode kondigt het begin aan van een nieuwe periode"......in die " nieuwe periode" leefde ik voor een ontiegelijk groot deel " bij de klok"......toen ik dus " met pesioen" ging heppik mijn horloge in de haven van Halifax gezwiept :lol: ( d.w.z. eentje van mijn horloges EN de goedkoopste vanzelf :roll: :lol: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Toen ik in de VUT ging, dus ook "met pesioen", heb ik mijn wekker in de vullisbak gepleurd. :lol:
Maar we namen een Labradorpup en die moet 's ochtends op tijd zijn behoeftes doen.
Dus weer een wekker aangeschaft, maar wel eentje met een vriendelijker geluid. :wink:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Looe

Ik moet toch wat bekennen, ben ik dan de eenigste die bij de klok leef? toen na zo´n twee jaar in Tenerife gewoond te hebben ik tot de konklusie kwam dat ik lui werd en er weer wat dicipline in mijn leven moest komen, als ik tenminste ouder wilde worden, want ik deed niets behalve eeten, drinken en vrolijk zijn 8) Ik besloot 5 dagen per week elke morgen wat te gaan lopen, om 08.00 de deur uit en geen minuut later want dan heb ik geen zin meer. Meestal loop ik met wat anderen maar minstens, Valle San Lorenzo naar La Camella en weer terug, ongeveer een uur, hangt er van af wie ik tegen kom, dan een uurtje uitrusten op de rotonde en een praatje met een smoke en dan naar huis voor ontbijt. De slechte kant hier van is dat de weg van Valle San Lorenzo naar La Camella elk jaar langer word :wink:

Terug naar Cornwall, waar we net de auto gevonden hebben en terug naar Mevagissey moeten. Ik heb mijn reisgenoten er van overtuigt om de Tom Tom weg te gooien en terug te gaan via de ferry in Fowey, daar was wel een beetje eigenbelang bij, want ik wilde Fowey nog wel eens terug zien met al zijn China Clay herinneringen.

De overgang rivier Fowey

Afbeelding


Fowey is niet zo groot maar welgezelig

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik besloot 5 dagen per week elke morgen wat te gaan lopen, om 08.00 de deur uit en geen minuut later want dan heb ik geen zin meer.
Ai-ai-ai.........HET brandweer rode schaamrood stijgt mij naar de kaken bij zoveel wilskracht en dicipline :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Looe

Harry G. Hogeboom schreef:
zoveel wilskracht en dicipline
Jij hoeft je over de wilskracht en dicipline geen zorgen te maken Harry, dat doet de natuur in Canada wel, dfat houd je bezig met bladeren vegen, hout hakken en sneeuw ruimen. Al dat soort dingen hebben we hier niet :wink: :( :lol: dus moet je wat doen om op de been te blijven.

We zijn bezig de rivier Fowey over te steken en mijn medereizigers vinden dat het er wel leuk uit ziet en dat we er maar eens terug moeten komen.

Afbeelding

Maar dat doen we wel als we wat meer tijd hebben. Eerst naar Mevagissey, de babys naar bed, en dan morgen nog wat plaatjes van Tenerife anders vergeten we waar het om gaat en je ziet wel zonder Tom Tom gaat het ook :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Nou ben ik een paar maal in Fowey geweest, maar ik moet eerlijk bekennen dat niets op de foto's me iets zegt.... :cry:
...het is voor mij potdomme net zo alien als Vaticaanstad....
Hoe kan dat nou weer ??? :shock: Laat m'n geheugen me nu in de steek ??? Of is het daar echt zo veranderd ?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de natuur in Canada wel, dfat houd je bezig met bladeren vegen, hout hakken en sneeuw ruimen.
Zoals jij het verteld Gerard.....klinkt het gaddakke net als "werken" :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Gerard, je neemt de bocht zonder TomTom wel erg ruim. Je zit op de bakboords oever :)


Plaats reactie