Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Hoi Gerard, je moet je pas zorgen gaan maken als je kleinzoon voor jou een ledikantje in elkaar gaat zetten of nog erger een box :-D :wink:
We zitten nu in baskenland, gisteren prachtig mooi en 22 graden, zon. Nu hebben we Engels weer maar de temperatuur is goed.
Onderweg kregen we nog een staartje mee van dat Sahara zand, alles bruin :)

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Camison

v+d schreef:
je moet je pas zorgen gaan maken als je kleinzoon voor jou een ledikantje in elkaar gaat zetten of nog erger een box
:lol: dus als de geene die pottenbakker is hout begint te sprokkelen dan kan dat geen kwaad :roll: :lol:

Terwijl wij daar boven in regen zitten, kan je het 3.5 Km verder en een kleine 400 M naar beneden lekker van de zon genieten en je krantje lezen.

Afbeeldingsubir gif

en van mooie kunstwerken genieten.

Afbeeldingsubir imagen

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Camison

De kinderen kunnen hier ook lekker spelen en je kan ze toch in de gaten houden :wink:

Afbeeldingsubir fotos gratis

maar pootjebaden is er nog niet bij, er word nog aan gewerkt :roll:

Afbeeldingsube fotos

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Camison

Ondertussen zijn de wolken over de bergen bijna verdwenen

Afbeeldingimagen

Het gebouw rechts is waar ik de stempels en handtekeningen moet halen om te bewijzen dat ik nog in leven ben :roll:

Afbeeldingsubir imagen

groeten van Tenerife, morgen ergens anders heen, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad (?) in Taganana.

Ik ben gisteren naar een begravenis geweest, nu is het niet mijn gewoonte om een verslag uit te brengen van begravenisen, maar de weg naar de begraafplaats en het gehucht waar de begraafplaats was, was zo indrukwekend en ondanks dat ik maar bijzonder weinig fotos heb kunnen maken dat ik het toch even vermelden wil.
Een bekende van mij, een kunstschilder in de traditioneele stijl van de Guanches, overleed Maandag.
Zijn stamboom gaat terug naar de tijd van voor de Spanjaarden en hij wilde begraven worden in het nog meest authentice gedeelte van Tenerife, Anaga. ( ten Noorden van Santa Cruz – Tacaronte) De Mencey (Koning) van Anaga ( Bennharo 2 Tinerfe) was de laatste die zich over gaf aan de Spanjaarden (1496)en afgevoerd werd naar het hof van Ferdinand en Isabella.
De rustplaats is in het gehucht Taganana, waar ik een paar fotos heb kunnen maken, onderweg was ik echt te druk om de auto op de weg te houden met al zijn bochten en hellingen, wie wel eens in Masca geweest is en denkt dat dat een moeilijke weg is, geloof me dat is een twee baans snelweg vergeleken bij deze, maar het is de moeite waard om boven de 600 meter door rain forest te rijden, ravijnen en Bergen begroeid, in een word prachtig. Van Teresitas (even Noord van Santa Cruz) volg de TF12 eerst naar boven dan naar beneden, dan de TF 134 naar boven tot het gehucht Taganana door het gehucht gaan is zeker een opgave, de begravenis auto moest een driepunt bocht maken om de hoeken om te komen. En daar is een begraafplaats. Een muur waar de kisten dan in geschoven kunnen worden. Dweg gaat dan verder naar beneden en kom je bij de kust aan het andere kant van het eiland, je bent dus dwars overgestoken. Volgens de gegevens wonen er maar 2000 mensen in Anaga versprijd over 26 gehuchten.

Het gehucht Taganana, groot bij Anaga standaarts en net beneden het wolken dek.

Afbeeldingshare image

Een wandelpad waarvan je zo´n goede 1000 meter beneden de Oceaan kan zien.

Afbeeldingsubir fotos a internet

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Taganana

Het spijt me dat ik niet meer fotos heb kunnen maken, hier nogmaals Taganana van een andere hoek

Afbeeldingsube

hier de begraafplaats, waar de kisten dus in de wand geschoven worden. Ik heb dat nooit eerder gezien.

Afbeeldingsubir fotos online

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad buiten Valle San Lorenzo

Ik ben al een heele tijd niet naar Mirador (uitkijkplaats) De la Centidela, even buiten Valle San Lorenzo, geweest. Veel zal er wel niet verandert zijn, maar de natuur is altijd mooi.

Mirador De la Centidela gezien van de weg van Buzanada naar Aldea Blanca, Druiven (rode) struiken aan beide kanten.

Afbeeldingsube imagenes

Het uitzicht punt bestaat uit twee gedeeltes, Het hoogste waar je heen moet klimmen en het Kruis staat voor religeuse doelstellingen,en je de heele valei kan over zien. Het lagere gedeelte word groten deels ingenomen door een restaurant, met grote ramen, wij noemen het daarom meestal het Glass House, waar je onder het genot van een maaltijd of een drankje van het uitzicht kan genieten. (Maandag gesloten)

Afbeeldingimagenes gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad buiten Valle San Lorenzo

De TF28, de weg van Valle San Lorenzo naar de Mirador (tusen de stippen),

Afbeeldingimagenes gratis

hier van boven af gezien, een stevige klim voor de mensen die aan de Romero deelnemenen en dan de beeltenis van de Virgen de La Encarnacion moeten volgen.

Afbeeldingsubir foto

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

Tot hier kan je met de auto komen, maar om bij het kruis te komen moet je echt de beenen in beweging zetten :wink:

Afbeeldingsubefotos

Halverwege de klim kom je ook nog een graf tegen, of daar nu echt iemand begraven ligt of dat het alleen maar een aandenking is weet ik niet. Langs de wegen zie je het regelmatig maar ook alleen maar bloemen en een foto of zo waar vaak een motorrijder om het leven gekomen is, maar zeker niet begraven ligt.

Afbeeldingsube

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

gezien de cacteeën in de buurt ervan zal het wel een prikkelbaar iemand zijn geweest..... 8)
Oost, west...ook best


Plaats reactie