Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Hannes »

Dan ken jij de Spaanse gevangenissen zeker niet Hans, die zien er heel anders uit
Ik ken helemaal geen gevangenissen van binnen Gerard, hooguit een Politiecel in Nederland ter ontnuchtering, dat is denk ik zo'n kleine veertig jaar geleden.
Kwam 's nachts met een beetje slagzij een kroeg uit strompelen, uiteraard net in de arm van de "Sterke arm" die net voorbij kwam.
Ach, men moet het positief zien, vervoer naar de cel met overnachting en ontbijt met koffie voor een prijsje van toendertijds 25 Gulden, goedkoper dan een Hotel.

Groeten uit een koud en nat Ostfriesland waar momenteel wat natte sneeuw valt, Hans.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Hannes schreef:
een koud en nat Ostfriesland
Ook hier is het niet rozengeur en Manenschijn Hans, we hadden vanmiddag een kleine regenbui met Temperatuur van maar 23C, maar 2 December 2013 was het record met 3 Cm regen en dat geeft problemen dat gaat dan als een waterval naar beneden en als je daar zit.....dan worden je voeten echtwel nat maar dat gebeurt maar 8 x in de 30 jaar volgens mijn telefoon, hoe hij dat weet snap ik ook niet, zo oud is hij ook niet :roll: :lol:

Via een Spaanse gevagenis en een Nederlandse politie cel en een hek wat dronkaards moet beschermen en langs het plaatselijke kerkhof (niemand opgevallen) weer terug naar El Cobijo om van het uitzicht te genieten, van hier kunnen we nog net de haven van Los Cristianos zien tussen Mtgn de Guaza en La Chayofita

Afbeelding

en een eenzame hoeve, met in de verte de kust.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

We zitten zo in alle rust van het eeten en mooie uitzicht te genieten, wie maakt je wat. Sommigen weggetjes hier zijn niet voor bangerds :roll:

Afbeelding
animated gif hosting

Als je fruit voor desert wil pluk je het zo van de boom.

Afbeelding
animated gif hosting

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

We zijn eerst maar even thuis gaan slapen, met die volle magen. Nu weer een verse dag, vroeg in de morgen met zon druk bezig om boven de bergen te komen en wij zijn nog maar net even beneden Arona en net voorbij het Jungle Park

Afbeelding
best image hosting

Hier is een mooi plekje om te parkeren en wat plaatjes te schieten, de volle zon op de bergen.

Afbeelding
best image hosting

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Het is natuurlijk mooi en rustig wonen daar, maar het is een heel eind naar de Ambuggie Bar :wink: en denk eens aan de weg terug bij het maanlicht :x

Afbeelding

Het ziet er zo maar droog en dor uit, maar toch word hier van alles verbouwt, de reservoirs zorgen voor water toevoer

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

We zijn eigenlijk nog niet veel hoger gekomen dan El Cobijo en kunnen met de zoom nog mooi de haven van Cristianos zien

Afbeelding


Maar we gaan maar eens verder, de weg heeft wel geleeden van de hitte deze zomer en nu het kouder word vliegen de stukken er uit.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Wat lees ik nu weer allemaal op het Forum, Harry aan een ziekbed gekluiserd, Jos in de lappenmand en Jan (v+d) moet een nieuw brilletje kopen voor het achter uit rijden, ik hoop niet dat het besmettelijk is. :roll: Hoe dan ook ik wens iedereen een spoedige beterschap en terugkomst op het Forum. Ik ga gewoon door met mijn reiusje naar Teide (nog zonder sneeuw vandaag)
We zijn nu bijna in Arona (hoofd stad gemeente) Bevolking Arona gemeente nu, 100 000, in 1900 was het 2000.
Een van de nauwere straten om Arona binnen te komen, achter de bergen ligt Los Cristianos.

Afbeelding

Arona is maar een klein stadje, met een richting verkeer een groot plein met het gemeente huis, waar je niet mag nergens parkeren dus je gaat daar niet heen als je niet persee hoeft.
Maar wel een mooi uitzicht :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

niet parkeren...
als ik die steile weg zo zie is dat gebaseerd op 'negatieve ervaringen in het verleden', denk ik...
Maar idd: wát een uitzicht !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Hoi Gerard, mijn brilletje is wel goed. Te ongeduldig nog steeds, ik vrees dat zoiets niet over gaat. Verder gaat het met ons prima.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

jdbvos schreef:
'negatieve ervaringen in het verleden
Berg op, achteruit parkeren valt echt niet mee Jan

v+d schreef:
Te ongeduldig nog steeds,
Ben blij te hooren dat je bril nog goed is :lol: maar dat ongedult, tja dat is moeilijk :wink: goeie reis verder, ziet er daar koud uit maar weer een prachtige reportage, we leven mee.

Hier hebben we nog even een mooi uitzicht van uit Arona met zijn stijle weggertjes

Afbeelding
image sharing sites

en hier een standbeeld, voor we de hoofdweg weer op gaan (ik volg de bus roete), geen iedee wat er met het beeld bedoelt word.

Afbeelding
image sharing sites

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie