Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

jdbvos schreef:
Bedankt voor de mooie serie
Graag gedaan Jan, morgen gaan we eerst naar het strand, maar Fowey komt ook nog, daar ben je vast wel eens geweest on China Clay te laden. In Par mocht ik de poort niet door en ben maar snel langs de kroeg gereden, stel je voor dat daar nog een oude dame zat die Borg over haar borsten getatoeerd had, mijn kleinkinderen waren er bij :roll: :lol:

Nog even in de Valle, met al die blauwe luchten, die zijn er natuurlijk niet altijd we hebben ook wel eens wolken en soms deigende, maar er komt niks uit :wink:

Afbeelding

maar dat geeft je wel de kans om mooie plaatjes te schieten

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Geen wandelpad vandaag, problemen met de desktop PC en daar zitten alle fotos op (nog geen backup) batterij van het motherboard is leeg zegr het scherm, wist niet eens dat er een inzat, maar goed, zien morgen wel.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

mijn kleinkinderen waren er bij :roll: :lol:
Jaaa, DAT kan dan soms link worden Opa Gerard :roll: :lol:Dit doet me plotseling denken aan het volgende....zeer onschuldig overigens :lol:
Met verlof zijnde, voor ik getrouwd was- "lag ik reeds in de kroeg aan de Veerweg" op tijden dat fatsoenlijke en normale mensen gewoon aan het werk waren vanzelf in het dorpie aan de rivier.Meestal was er dan ook wel een andere massinist met verlof en dan werd er met pikheet reeds bier gedronken en moest mijn zusje me komen ophalen " omdat we thuis moesten eten" :lol: In die dagen dacht ik dus o.a. ook dat ik wel aardig kon biljarten, hetgeen op een gegeven moment ter sprake kwam met een maatje EN waar mijn beste Vader Jan zaliger ( R.I.P.) ook bij was. Hij was een man die nog nooit in de kroeg was geweest zolang ik hem kende en ook absoluut geen alcohol gebruikte.Bij dat biljart verhaal begon hij hartelijk te lachen over " onze amateur biljart kunsten" en daagde ons uit nota bene.Ik wist zeker dat "ze" in zijn jeugd GEEN biljart-tafel bij hem thuis hadden gehad :lol: en vroeg me dus af of tie wel lekker was.Aaaahwel........het kwam er dus van EN WIJ kregen net zo veeeel EN ook net zo VAAK klop als we maar wilden, kwamen zogezeid " amper aan bod" :lol: . Eeeen van de voegere lesjes van " What you seee, is NOT always what you get" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Puerto Colon

Waar waren we gebleven, toen het batterijtje in het motherboard de geest gaf? Wat mooie wolken luchten over Valle San Lorenzo geloof ik en wat gezeur over vrouwen borsten in een kroeg in Par :lol: , maar ja dat is wel een paar dagen geleeden. Het is wel een operatie geweest als gevolg van dat batterijtje, het heele spulletje was in de war, en Windows wilde niet starten, paniek maar alles is toch weer goed gekomen en ik ben niks kwijt.
Ondertussen zijn we al weer even verder, de scholen in Engeland en Wales gaan vandaag op vacantie, in Schotland en Spanje is de vacantie al twee weken bezig, Chris Froome heeft nog steeds de Geele trui, maar hij zal morgen wel hard moeten trappen om hem te houden. de Britse regeering is ook op vacantie gegaan, ik dacht dat ze dat verleeden maand al gedaan hadden, maar ja wat verwacht je als je stuurloos bent, wij gaan gewoon verder met het wandelpad en ik weet precies waar we naar toe gaan, vandaag Puerto Colon, Costa Adeje, Tenerife en morgen nog wat fotos van de vacantie in Cornwall wat nu voelt of dat al jaren geleden is.

Het strand in Puerto Colon, nog niet te druk, mogen zal het wel anders zijn als de invasie uit Britain binnen is (het kan nu nog) :wink:

Afbeelding

Er staat een stevige bries, en warm ook de wind komt uit Afrika er zullen morgen avond wel heel wat Roodborstjes zijn. :(

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Caerhays (Cornwall)

Zoals jullie je mogelijk herinneren, de reden waarom we op deze vacantie gingen, was dat de twee oudste kleinkinderen nu met hun kinderen naar de plaatsen wilden waar zij als kinderen met ons op vacantie gingen.

Caerhays is een kasteel van begin 1800, verborgen tussen het groen aan een klein baai aan de zuidkust van Cornwall, niet ver van Mevagissey. Van hier werden de Franse en Spaanse rovers in de gaten gehouden. :roll:

Afbeelding

Maar daar ging het ons toen natuurlijk niet om, het was het rustige strand waar de kinderen zonder armoe konden spelen :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Caerhays

Het kasteel is goed voorzien van water, er loopt een stroompje langs en vergis je niet, als het regent op de Moors (heuvelrug in Devon en Cornwall) kan het een behoorlijk wilde rivier worden.

Afbeelding

De jarenlange stroom van water heeft de rotsen uitgeslepen,

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Caerhays

Het water in de stroom is glas helder, maar altijd koud

Afbeelding

en bij de uitloop heeft het waarschijnlijk het strand gevormd, er is nu een muur gebouwt om het in toom te houden

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad inCaerhays

Van hier heb je een prachtig uitzicht over het St. George´s Channel links denk ik tot voorbij Fowey

Afbeelding

en rechts tot de Lizard

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Caerhays

Van het kasteel loopt een pad, Battery Walk of Watch House Walk genoemd, via The Arch en vroeger liep dat door langs de kust

Het kasteel kan ook voor ziujn eigen biefstuk zorgen :wink:

Afbeelding

Hier The Arch midden in de Jungel, morgen een van dichterbij

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Caerhays

The Arch, zoals gisteren beloofd, van wat dichter bij

Afbeelding


En hier ht heele verhaal op mhet bord, ik hoop dat jullie dit vergroten kunnen en lezen.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie