Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en dan nog de trap naar het kruis
Maar ik hoop voor je Gerard dat het niet een "trap in het kruis" was? :lol:
Of heppie die (keuken) trap aan je vrouw gegeven soms :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad rond Mirador Centinela

Harry G. Hogeboom schreef:
Of heppie die (keuken) trap aan je vrouw gegeven soms
Over de jaren heb ik mijn vrouw voor haar verjaardagen en Kerstmis een (keuken) trap gegeven, een strijkijzer, stofziuger, noem maar op, maar ze is nooit tevreden :wink: :lol:

Terug naar het uitkijk punt, Buzanada, links en Cabo Blanco midden, maar meer belangrijk de heuvel in het midden, mooi rond met een deuk in het midden, dat is een vent, toen milioenen jaren geleden de de vulkanise uitbartsing de eerste 3 deelen van Tenerife vormde werden de gassen door deze vents de atmosfeer ingestoten, er zijn er 7 hier in de valei van San Lorenzo.

Afbeeldingfotos free

Het stadje Valle San Lorenzo, wij wonen dus in het niemandsland tussen Buzanada, Cabo Blanco en Valle San Lorenzo :roll:

Afbeeldingphoto sharing

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Overal op de aardkloot neemt de seismische activiteit -en daarmee ook de vulkanische activiteit- toe.
Zelfs de doodgewaande vulkaan in het Schwarzwald (dus op korte afstand van NL) schijnt weer enig teken van leven te hebben vertoond, is mij verteld..
De geboorte van het eiland Surtsey (nét zuid van IJsland) was vlgs diezelfde bron het 1e teken dat het op het noordelijk halfrond ook weer activiteit begon te ontwikkelen... Het hele Yosemite-park schijnt 1 gigagrote caldera te zijn waaronder zich heel langzaam (de aardkloot 'werkt' met een andere klok dan wij) een gigantische magmaprop aan het opbouwen is
Nou weet ik geen drol méér dan jullie over geologie of vulkanologie, maar hoe zit het bij jullie ? Kortgeleden meldde je al eens dat er wat (kleine) bevinkjes waren, maar hoe zit het dan met die 'vents' en andere caldera's ?
Dansen jullie op de rand van de vulkaan, of valt het mee ?
Ik vraag het maar effe, wat als zoiets ergens in de Atlantic gebeurt, wij in NL de vloedgolf daarvan te verwerken krijgen, en ik woon beneden zeeniveau en wil alvast een paar adresjes noteren waarheen ik de eventuele schadeclaim kan sturen... :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jinny »

Ik begrijp dat het tijd wordt om de 'Twei Woiven' in de buurt te houden?
Ik bedoel, als er water komt functioneert een boot(je) beter dan een auto....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Zeker Jinny, zeker !
Een mens keniie weten, en hebbe=hebbe en krijgen de kunst.
Gwoon veur de veurdeur leggen :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het hele Yosemite-park schijnt 1 gigagrote caldera etc. etc.
Toen Neil Armstrong- nou dus bekant 50 jaar geleeejuh- de eerste voetstappen op de maan zette toen sprak Chief Black Bull de volgende gevleugelde woorden:" Soon this land will be ours again, the PALE faces are going to the Moon"....inmiddels is Mars daar ook bijgekomen en er IS een lijst voor vrijwilligers Jan....als ik het allemaal goed begrijp dan hebben "ze" op die expeditie " handige -inventieve en vooral ervaren massinisten" heeeel hard nodig :roll: , misschien kun je je motorfietsie wel meeeeneeeemuh :lol:
Gwoon veur de veurdeur leggen
Je zou dus kunnen beginnen met zandzakken! :mrgreen: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jinny »

Niks, gewoon wachten tot de tobbe gaat dobberen.
Gauw aan boord klimmen daarna...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Wij wonen op een bultje :wink:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad rond Mirador Centinela

Jdbvos schreef: Dansen jullie op de rand van de vulkaan, of valt het mee ?

Volgens mij valt dat nog wel mee Jan, natuurlijk is het waar dat we per jaar een paar duizend kleine aardbevingjes hebben maar die kunnen wij niet voelen, heel af en toe komt er een sterkere, 3 of 4 en dan schrijft de Engelse pers moord en brand. Wij lachen daar om (zie Plaatje)

Afbeeldingsube imagen

De Canarise eilanden zijn nog in een ontwikkelings fase en zullen er over een paar millioen jaar wel heel anders uit zien dan nu. In 2011 kregen we een nieuwe vulkaan, onderwater even ten Zuiden van El Hiero en die ligt daar nog steeds te sputteren,(ik heb er toen heel wat over geschreven) ergens tussen Tenerife en GranCanaria is ook een groeiende Vulkaan onder water. Op het internet is er genoeg over te vinden hoe de Eilanden onstaan zijn en wat de vermoedelijke toekomst is. El Teide slaapt en ook al die andere vulkanen in central Tenerife, de vents zijn dus ingedeukt van boven dus ingestort dar komt niks uit, maar er zijn wel verschillende tunnels in de lava waar het levensgevaarlijk is om in te gaan vanwegen de gassen. Er word altijd beweert dat er elke 100 jaar een uitbarsting is, dus is het nu tijd, meeste mensen nemen dit met een korreltje zout maar ieder is er zich van bewust dat het niet een kwestie is van If maar When.In 1909 was geloof ik de latste maar dat was een kleintje , niet Teide maar de laatste grote was de uitbartsing van El Negro in 1706 wat de belangrijke haven van Garachico deet verdwijnen, Ook Columbus wilde op Tenerife landen maar in zijn logboeken staat dat het eiland in de brand stond en hij is naar La Gomera gegaan. De BBC heeft Jaren terug een studie gedaan en een Virtual film gemaakt over wat er zou gebeuren als dat beruchte stuk van het eiland La Palma af zou breken, heel interesant en mogelijk, ik zou net boven de Tsunamie wonen maar de heele oostkust van de USA zou verdwenen zijn maar voor mij was het moraal van de studie dat de overlevenden van de tsunamie kwamen om van de honger, ziektes enz. De havens zijn verdwenen en de meeste vliegvelden ook. Dus ik zou me maar niet zo druk maken, maar het kan nooit geen kwaad, als je beneden de zeespiegel woont, om een bootje voor de deur te hebben, maar of dat helpt bij een aardbeving of tsunamie, ik weet het niet. :roll: en zo te zien aan het commentaar zou dit haast een nieuw Topic kunnen worden Jan :roll:

We gaan gewoon weer terug naar de Mirador :lol:

Het bouwland doorsneden door Barancas

Afbeeldingpic upload

die Barancas zijn aardige scheurtjes

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad rond Mirador Centinela

In de krant vandaag vermelde het ING dat El Hierro Woensdag een aardbeving had in Frontera op 15 Km diep met een kracht van 2.5 er zijn er 19 van deze geweest gedurende de maand met de hoogste van 2.9 op de Richterschaal, die kun je dus zonder instrumenten niet voelen. In de tijd dat ik in Engeland gewoond heb, heb ik verschillende aardbevingen waargenomen, b.v. de tegels vielen uit het plafond op kantoor., hier nog nooit wat van gemerkt.

Als iemand geintereseert is in het onstaan van Tenerife kijk hier eens, het is nog in het Nederlands ook: https://www.kijkeensomlaag.nl/index.php ... n/tenerife en kijk dan op: Tenerife - kijkeensomlaag.nl heel interesant maar te veel om over te nemen.

Terug naar de Mirador en wat plaatjes,

Druiven en bananen(onder plastiek) tussen de zee en deze hoogte (5-600 M) hoger worden de bananen vervangen door aardappels

Afbeelding

Ik verbaas me er elke keer over dat die druiven planten elk jaar weer terug komen, Augustus/September plukken bij het einde van het jaar denk je dat alle planten dood zijn maar nee hoor in de lente worden ze allemaal weer groen.

Afbeeldingcomo montar fotos

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie