Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Gerard,

We waren in 2009 met de 'Costa Serena' op Tenerife en zagen de 'La Palma' ook liggen.
Ik vond toen een schitterende site waar alles van het schip opstaat: http://www.correillolapalma.com
27zj5nd.jpg
27zj5nd.jpg (108.42 KiB) 9320 keer bekeken
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

la palma
Wim en Allen, bedankt voor je informatie, geweldig interesant, maar ik heb nooit iemand bij het schip of in het bijgaande gebouw gezien, de deuren zijn altijd gesloten,het loods kantaar licht er achter. ik hoop niet dat dit weer een andere "Tenerife fata morgana " is. Ik begrijp dat het project klaar had moeten zijn in 2007, ik zal er een verdere navraag over doen.
De foto is duidelijk van het water af gemaakt, ik kan er zo niet bij komen, maar ik ga het weer eens proberen.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Airport Reina Sofia, Tenerife Sur

Op de muren aan de buitenkant van het luchthaven gebouw vinden we,voor veelen, deze welkome aanwijzing
Afbeelding

No Smokig, OK, niet in de luchthaven of in het vliegtuig, maar hier kun je, je eerste of laatse "peuk" in tevredenheid weg puffen, en zoals het pijpenrek van mijn grootvader zei "een tevreden rooker is geen onrust stooker"
Afbeelding


Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mijn wandel pad
Zoals Martin en anderen dus fiets paden hebben, heb ik een wandel pad. Vijf dagen per week ga ik s'morgens om 8 uur de deur uit en loop dan zo'n 6- 7 Km van Valle San, via Cabo Blanco to La Camella en dan de kortste weg teug naar Valle San.
Doe er gemiddeld een uurtje over als ik niemand tegenkom die ik ken, maar normaal kom ik dus Nooren, Sweden,Schotten, Duitsers en Switsers tegen die dan hun honden uit laten en als je met die aan de praat komt duurt het wel wat langer.
Ik doe dit niet zozeer om de schoonheid van Tenrife te bewonderen, maar om een beetje dicipliene in mijn leven te hebben als je op tijd je bed uit moet, het voelt ook beter over het weekeinde, als je lekker kan blijven liggen.
Ik houw dus van loopen, en ga ook met andere mensen wandelingen maken langs de kust, enz. Al in al zegt men dat het gezond is dus doe ik het maar en het is dus de bedoeling dat ik wat fotos plaats van dingen die ik interesant vind.

Valle San Lorenzo -La Camella.
29-03-2011. 8.30. De zon komt net over de bergen de vallei in kijken
Afbeelding


Aan de andere kant raakt het zonlicht juist de top van de berg, nog geen zonne straalen in de Vallei.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard,
Loop je met of zonder sticks?
Hier zijn ze erg in. Moet je klimmen op je rondje? Dacht van wel.
Veel plezier en wacht op een foto met een verhaaltje er aan.
Salut y pesetas
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Nee Martin, zonder sticks maar die zie je hier ook veel maar meest Scandinaviers dacht ik. Natuurlijk gaat de weg hier op en neer, geen bergen maar toch behoorlijk klimmen, zal er in de fotos wel iets van laten zien. Leuk dat jij als klein jongetje begon te fietsen en dat je, ondanks het varen wwar niet zo veel te fietsen is, toch je hobby door ben blijven doen. Ik ook, toen ik een jaar of 8 was werd ik lid van een wandel vereeniging, we liepen avond 4 daagse en andere wandeltochten, en dat bleef ik doen tot ik naar zee ging, en ik loop nog graag.

Valle San Lorenzo - La Camella

Het zonnetje komt net in de vallei, beneden ik sta nog in de schemering.
Afbeelding


Op de berg achter me, komt de zon in volle glorie.
Afbeelding



Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo - La Camella.

Nu word het langzamerhand dag overal, Tenerife komt uit bed ( veel bedrijven openenen om 10 uur)
Op de achtergrond (met plastic afgedekt) de baananen plantages in El Freie en natuurlijk Atlantic North.
Afbeelding

De weg van mijn huis naar Valle San Lorenzo en ja Allen, heel goed bij het witte huis ( waarvan ik ongeveer de voorgaande fotos gemaakt heb) draai ik links af de Calle Solana in naar Florida Bajo.

Afbeelding

de zilveren schutting links, langs calle Solana, is een afscherming voor de bouw van een nieuw sport centrum, zwembaden, voetbal, enz, 5 jaar geleeden begonnen voor ongeveer 6 maanden, toen waren de verkiezingen voorbij, nooit meer een werkman gezien.

Groeten van Tenerife , Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo –La Camella
La Florida Alto (boven) en Bajo (beneden)
Dit complex, doorsneden bij de hoofdweg Valle San Lorenzo- La Camella) met eigen tennisklub en zwembad, werd origineel gebouwd (volgens zeggen) om de Amerikaanse bouwkundigen te huisvesten die met groote haast in 1977/78 het Tenerife Zuid (Reina Sofia) vliegveld moesten bouwen na dat in 1977 gedurende mist, het vliegtuig ongeluk plaats vond op Tenerife Noord (Los Rodeos)vliegveld tussen de KLM Boeing 747 Rijn en de Pan Am Boeing 747 Clipper Victor, waar bij 583 passagiers het leven verlooren.

Afbeelding

Los Rodeos Vliegveld. Volgens de plaatselijke over leveringen werd dit vliegveld op de verkeerde ( slechtste) plaats gebouwd door een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Toen gedurende de jaren 30 besloten werd dat er in Tenerife een vliegveld gebouwd moest worden, werd een Spaanse architect, die bekendheid had met het bouwen van vliegvelden, aangetrokken. Ongelukkig overleed hij gedurende zijn onderzoekingen waar de beste plaats daarvoor zou zijn. Hoe dan ook men vond een landkaart waar op de architect een groot kruis had gezet, en men nam aan dat daar , nabij de stad La Laguna, de beste plaats was om het vliegveld te bouwen en zo werd Los Rodeos geboren.
Veel later bleek dat het waarschijnlijk de slechtse plaats was om een vlkiegveld te bouwen, met op zo’n 800 meter hoogte met regelmatig mist en andere adverse weers omstandig heden.
Sinds 1965 hebben er 5 ongelukken plaats gevonden die 946 mensen het leven gekost hebben , hoe dan ook het vliegveld en vliegtuigen zijn veel verbeterd en Los Rodeos behandelde 4 millioen passagiers in 2010 zonder problemen.

Met groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie