Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

Jan en Jan het is mooi, deze foto moet wel van een vliegtuig of Helicopter geschoten zijn, ik kan ze dus zo niet maken en daarom maar geleend van de profesionals :oops:

Toen ik deze lucht om 08.00 zag moest ik in eens denken aan een citaat van Von Humbolt waar hij Tenerife zag in een bruine stofwolk (Calima)

Afbeeldingsubir fotos gratis

maar het zal wel meevallen want de rest van het eiland ziet er vrij helder uit

Afbeeldingshare image

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

Omdat ik die lucht zo mooi vond heb ik er nog maar wat meer plaatjes van geschoten, later natuurlijk en met een andere voorgrond :wink:
deze 5 minuten later
Afbeeldingsubir fotos

en deze weer 5 minuten later, het begint op te warmen :-D

Afbeeldingsubir imagen

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Sauzal

Een paar weken geleden had ik het over de Hollandse pot hier in Tenerife, wat nog al wat roeiboten los gooide. Natuurlijk eeten we hier ook Canarise pot, vooral als je door Canarians uit genodigt word en die kunnen er wat van, eeten bedoel ik dan. Het probleem met de Canarians is dat ze nooit gewoon met een paar mensen kunnen gaan lunchen, nee de halve familie word dan uitgenodigt aan een groote tafel in een restaurant en dan na een hoop kussen kudellen kan men met het bestellen beginnen en dat heeft nog al wat voeten in de aarde, ze houden van lekker en uitgebrijd eeten. Eerst maar alle soortenTapas bestellen en dan gezellig delen onder het genot van een glaasje wijn. Dan kan iedereen eens serieus over de starter en de hoofdmaaltijd gaan denken, dan word er druk over de wijn gesproken, plaatselijke wijn natuurlijk. In dit restaurant in Tacaronte waren we met zo”n 25 mensen, allemaal familieleden van Noe die in het noorden van het eiland wonen. Noe is de echtgenoot van mijn kleindochter en waren hier voor Kerst vacantie van uit Engeland. De familie uit het zuiden was niet uitgenodigt anders hadden we het heele restaurant over genomen.

Oma, 86 zat aan het hoofd van de tafel zodat ze haar heele broed zo kon bekijken,

Afbeeldingsubir fotos

Maar het ging eigenlijk over het eeten, ik had genoeg aan de Tapas als starter en als hoofd maaltijd bestelde ik Kabeljouw met uien en garnalen, zoals ze dat ook zo lekker kunnen klaar maken in de Biscaya, maar sommigen zoeken naar wat groots zoals dit stukje vlees, en dit is Spanje en geen Texas :wink:

Afbeeldingimag

Na de maaltijd even naar El Sauzal, waar een Mirador of uitkijk punt is, gereeden om wat plaatjes te schieten.

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Sauzal

Ook hier is de Calima en je kan Teide maar ternauwernood zien vanaf het Mirador, :(

Afbeeldinghosting imagenes

Maar even zien of ik hem wat dichter bij kan halen

Afbeeldingsubir imagenes gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

...en het skieen is eveneens afgelast wegens gebrek aan sneeuw..... :shock:
:lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Sauzal

jdbvos schreef:
.en het skieen is eveneens afgelast
Moet je niet te gauw zeggen Jan, voor je het weet ligt er weer een pak sneeuw daar in deze tijd van het jaar.

El Sauzal ligt tussen de TF5 snelweg en de zee, goed toegankelijk maar rustig, weinig toerisme.

Afbeeldingsubefotos

Hier in El Sauzal, in de vochtige luchtstroom van de Atlantic is alles veel groener dan in het Zuiden

Afbeeldingimagen jpg

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Sauzal

Het zijn maar kleine dorpjes hier aan de nog al stijle N.W. kust en dan ook nog afgescheiden door Barancas die je haast niet ziet door de begroeing

Afbeeldingsube

We hebben El Sauzal wel weer gezien, we gaan de TF5 maar eens op zoeken

Afbeeldingsubirimagenes

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Sauzal

We zijn naar Tacaronte/ El Sauzal gereden via Santa Cruz, de langste weg in Km maar de kortste in Tijd vanweege dat het allemaal snelweg is.
We gaan de op terug weg het rondje vol maken, de kortste weg in Km maar langer in tijd en veel mooier. De snelweg loopt nog niet rond en zal nog wel wat jaren duren, bruggen bouwen over Barancas en tunnels graven, houw maar op.

We houden Teide voor ons.

Afbeeldingsubir fotos online

De Calima is ook wat op getrokken en hebben er een mooie wolkenlucht voor in de plaats,

Afbeeldingsubefotos

groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Sauzal

Wat is dit, toch nog een beetje sneeuw op Teide? niet genoeg voor Jan zijn ski wedstrijd maar toch

Afbeeldingimagen jpg

we zijn bijna in Tegueste en dan gaan we de bergen in verliezen Teide uit het gezicht, nog even een kijkje en dat was het dan voor El Sauzal,

Afbeeldingimagen

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Een wandeling in het Jungle Park Tenerife

Tussen de feestdagen, dat is tussen Kersmis en de Konings dag, wilden we even een frisse neus halen en besloten we met de familie, inklusief 7 maanden oude baby, naar het Jungle park te gaan. Goed iedee natuurlijk maar met alle drukte, wat moet je voor zo´n baby al niet mee slepen, vergat ik mijn camara :evil: , dat is me nog nooit gebeurd, dus moest ik het maar met mijn mobile doen. Toen tot overmaat van ramp bleek dat ze de vogels niet konden laten vliegen vanwege de Harde wind en de Calima. Het vliegen van de roofvogels is het meest indrukwekkende, maar goed we waren er nu eenmaal, de gevaarlijke wilde dieren fotograferen ben ik niet zo gek op en is ook moeilijk omdat ze wel buiten maar achter glas zitten. Hoe dan ook het is een prettig park om rond te lopen en er is genoeg te zien dacht ik zo.

Afbeeldingimagen

Zo te zien vond de baby de UIl wel indrukwekkend, :wink: je kan ook zien welke mensen op Tenerife wonen, die zijn warm gekleed :roll:

Afbeeldingsubir imagen

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie