Langs het wandelpad (?) in Taganana.
Ik ben gisteren naar een begravenis geweest, nu is het niet mijn gewoonte om een verslag uit te brengen van begravenisen, maar de weg naar de begraafplaats en het gehucht waar de begraafplaats was, was zo indrukwekend en ondanks dat ik maar bijzonder weinig fotos heb kunnen maken dat ik het toch even vermelden wil.
Een bekende van mij, een kunstschilder in de traditioneele stijl van de Guanches, overleed Maandag.
Zijn stamboom gaat terug naar de tijd van voor de Spanjaarden en hij wilde begraven worden in het nog meest authentice gedeelte van Tenerife, Anaga. ( ten Noorden van Santa Cruz – Tacaronte) De Mencey (Koning) van Anaga ( Bennharo 2 Tinerfe) was de laatste die zich over gaf aan de Spanjaarden (1496)en afgevoerd werd naar het hof van Ferdinand en Isabella.
De rustplaats is in het gehucht Taganana, waar ik een paar fotos heb kunnen maken, onderweg was ik echt te druk om de auto op de weg te houden met al zijn bochten en hellingen, wie wel eens in Masca geweest is en denkt dat dat een moeilijke weg is, geloof me dat is een twee baans snelweg vergeleken bij deze, maar het is de moeite waard om boven de 600 meter door rain forest te rijden, ravijnen en Bergen begroeid, in een word prachtig. Van Teresitas (even Noord van Santa Cruz) volg de TF12 eerst naar boven dan naar beneden, dan de TF 134 naar boven tot het gehucht Taganana door het gehucht gaan is zeker een opgave, de begravenis auto moest een driepunt bocht maken om de hoeken om te komen. En daar is een begraafplaats. Een muur waar de kisten dan in geschoven kunnen worden. Dweg gaat dan verder naar beneden en kom je bij de kust aan het andere kant van het eiland, je bent dus dwars overgestoken. Volgens de gegevens wonen er maar 2000 mensen in Anaga versprijd over 26 gehuchten.
Het gehucht Taganana, groot bij Anaga standaarts en net beneden het wolken dek.
share image
Een wandelpad waarvan je zo´n goede 1000 meter beneden de Oceaan kan zien.
subir fotos a internet
Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.