Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d » 21 jul 2018 14:03

Veel plezier in Puerto de la Cruz, in Vera Cruz vond ik het vroeger ook wel leuk :wink:

jdbvos

Bericht door jdbvos » 21 jul 2018 22:33

Vera Cruz vond ik het vroeger ook wel leuk
kejje wel stellen ! Vooral dat pleintje... (weet ik veel welke)
We lagen daar eens met de carnaval over. Wát een feest ! Gelukkig nog vóór de Yanks daar de carnaval kwamen verzieken...
Wij noemden het doorgaans Vera's Kruis.... :-D
Greetz!
Jan DB Vos

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 27 jul 2018 13:53

v+d schreef:
21 jul 2018 14:03
Veel plezier in Puerto de la Cruz, in Vera Cruz vond ik het vroeger ook wel leuk :wink:
En Santa Cruz? :wink:

Oldenburg.jpg
Oldenburg.jpg (150.64 KiB) 1762 keer bekeken
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Patru

Bericht door Patru » 27 jul 2018 15:33

Mooi die foto van de Oldenburg in Santa Cruz de la Palma.
In juni jl. zaten we op het eiland La Palma vanaf ons balkon in Los Cancajos de haven van Santa Cruz in de gaten te houden.
Nog net voor ons diner vertrok de P&O'er Ventura weer naar de volgende bestemming.
Het was wel wat behelpen met de foto van zo'n afstand, maar ja, het plaatje.

Ventura vertrek Santa Cruz de la Palma 1-6-2018.jpg
Ventura vertrek Santa Cruz de la Palma 1-6-2018.jpg (166.06 KiB) 1745 keer bekeken
Groet, Paul G.

v+d

Bericht door v+d » 27 jul 2018 15:47

opvallend die Britse auto's.
Ik zie een Standaard en Austin vrachtwagens, toen ik een jaar of tien was zag je die nog veel(1952).
Mooie foto overigens.

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 28 jul 2018 00:55

opvallend die Britse auto's.
Zeg eeeh Jan....sinds wanneer maken die Engelsen " auto's"???......vervoersmiddelen OK! :lol: ....maaaar "Auto's"??? :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

v+d

Bericht door v+d » 28 jul 2018 12:14

Nog even, dan komt de beste auto uit China :-D

A.Kuiper/J.Pessoa/BR

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 29 jul 2018 03:50

Vera Cruz vond ik het vroeger ook wel leuk ..vooral dat pleintje
Zal ongetwijfeld ook dit pleintje geweest zijn met de mariachi muziek
Vera Cruz  Mexico.jpg
Vera Cruz Mexico.jpg (49.34 KiB) 1617 keer bekeken

v+d

Bericht door v+d » 29 jul 2018 14:26

Jawel, daar was ik eens zo dom om een prop servetten in zo'n koperen blaasinstrument van zo'n Mexicaanse blazer te mikken.
Het was prima dat wij, door het vele machinekamertrappen klimmen, sterke beenspieren hadden we konden ook grotere stappen nemen als die kleine Mexicaantjes :-D Enfin, je leert zulke streken vanzelf af :wink: Met vier man tegen twintig oververhitte Mexicanen begin je niet veel dus rennen.

gerard tenerife

Bericht door gerard tenerife » 29 jul 2018 23:27

Her en Der op Tenerife

Ja we zijn weer veilig thuis van onze expeditie naar Puerto de La Cruz, ja expeditie, we zijn voor de eerste keer met de bus gegaan en niet zelf rijden, we hebben dingen gezien die ons voor die tijd nooit zijn opgevallen.
Ik ben ook zo’n beetje bij met het doorlezen van het topic Her en Der op Tenerife en het blijkt wel dat je eigenlijk geen week kan weggaan, ik had nog maar nauwelijks mijn hielen gelicht of het pijl van het topic ging naar beneden tot het kruis van Vera :wink: maar gelukkig brachten Jos en Paul, met plaatjes van mooie scheepjes, dat weer in orde. Wel had ik een schok toen ik las dat een steunpilaar van de Gelderse achterhoek, alhoewel in zijn jonge Jaren, de beest heeft uitgehangen bij Vera’s kruis na het horen van Mexikaanse muziek, waar gaat de wereld naar toe? :lol:

Hoe dan ook in mijn afwezigheid is de gemeente Arona ook plotseling in het geweer gekomen, krakers / daklozen op het Maritieme wandelpad in Los Cristianos,? schande voor de toeristen, dat kan niet :wink: Ik had hier al wat over geschreven net voor ik weg ging en over dat al lang leegstaande pand aan de haven

Toen

Afbeeldingpic upload

en nu

Afbeeldingfree photo hosting

er word nog hard aan gewerkt, het word een beplant eiland op het strand, met een doos in het midden en maak je niet te veel zorgen over de daklozen, er staan nog zoveel leege Fincas dus ze hebben wel ergens een dak boven hun hoofd, maar ja dat er nog daklozen zijn in 2018, tja .....

Afbeeldingimagen subir

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 29 jul 2018 23:46

de beest heeft uitgehangen bij Vera’s kruis na het horen van Mexikaanse muziek, waar gaat de wereld naar toe
Pfst.... :lol: Gerard,ik ben als een kind zo blij dat je weer bovenwater bent om "orde op zaken" te stellen hier, het werd met de dag gekker....... :mrgreen:
De laatste keer dat ik bij Vera's Kruis op bezoek was in 1999 waren die oververhitte Mexicanen nog steeds opgewonden over Jan! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

jdbvos

Bericht door jdbvos » 30 jul 2018 11:02

Zal ongetwijfeld ook dit pleintje geweest zijn met de mariachi muziek
Idd Jan ! Dat was dat pleintje... De mooiste meisjes zaten op de rand van die plantenbakken die ons een beetje verlegen vriendelijk lachend en zwaaiend welkom heetten en ons zelfs een bloemetje gaven, en overal mariachi-bandjes en dansende mensen...
Wat dat bloemetje geven voor betekenis had, wisten we niet, maar de hoeveelheid 'local men' was zo groot dat geen van ons 'his chances' probeerde, behalve een enkel dansje..
We hadden al snel gezien dat mensen die bandjes geld gaven, dus wij naar zo'n bandje dat al een beetje rondom ons onze aandacht wilde trekken...
Op de vraag (in ons paasbeste Spaans/Engels/handen&voeten) of ze "Daar bij die molen" konden spelen, kwam slechts het welbekende standaardantwoord in Mèhiekoo "QUE ??"...
We zongen het melodietje even voor, en toen ging er blijkbaar een lichtje branden. Er werd kort overlegd, driftig naar ons geknikt, en begonnen met de allermooiste versie van 'Daar bij die molen' die we ooit gehoord hadden. Zonder zang, dat werd op schetterende wijze (nee, geen teipvaud) overgenomen door de trompettist....
Dus wij schoven in grote dank ook wat peso's per persoon af als bijdrage aan het feestgedruis. Blijkbaar was dat teveel, want wáár we ook gingen of stonden: Ramon&consortia volgde ons overal met hun blijkbaar herwonnen versie van 'Daar bij die molen'....
Ten einde raad na enige tientallen keren meegeluisterd te hebben, schoven we nog wat peso's af met het verzoek om ermee te kappen...
Je raadt het al...
...tot aan de gangway toe, grvrd..!
Maar vlgs mij staat dit verhaal ook al elders op dit Forum....

Oh ja, welkom trug, Gerard ! We hebben de zaak effe 'levendig' gehouden voor je, tijdens je afwezigheid :-D
Wie plantjes geen water geeft, doet ze verdorren, nietwaar ? 8)
Greetz!
Jan DB Vos

gerard tenerife

Bericht door gerard tenerife » 31 jul 2018 22:42

Langs het wandelpad in Puerto de La Cruz

jdbvos schreef:
We hebben de zaak effe 'levendig' gehouden voor je, tijdens je afwezigheid
We zullen jullie eeuwig dankbaar blijven Jan :lol:

Tja Puerto de La Cruz, ik heb al geschrevn over de expeditie met de bus, prachtig. Lekkere stoel, rustig om je heen kijken, geen verkeersopstoppingen of parkeer problemen en voor 35€ waren we heen en weer voor ons beiden, daar kun je toch geen pijn voor lijden. Het weer, praten we over het weer in Tenerife, ja ik had dus een jasje mee moeten nemen in de avond was het dus koel, en het was meest van de tijd ook bewolkt wat de fotos minder kleurig maakt en we worden ouder en de wandelpaden korter :wink: maar aan de goede kant heb ik elke dag naar de Toer de France kunnen kijken, dus dat was ook wat. :-D

Afbeelding

De reddings brigade zit ook klaar om bij te springen, niet voor mij, die dagen zijn voorbij :(

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard

Jacob Bothof

Bericht door Jacob Bothof » 01 aug 2018 12:50

Die moeten anders aardig wat obstakels overwinnen eer ze bij de zee zijn :-D
Eindelijk daar aangekomen, drenkeling(en) ....... :mrgreen:

gerard tenerife

Bericht door gerard tenerife » 01 aug 2018 22:32

Langs het wandelpad in Puerto de La Cruz

Jacob Bothof schreef:
Eindelijk daar aangekomen, drenkeling(en) ....... :mrgreen:
Het is best gevaarlijk zwemmen daar, er lopen aardige zeetjes tussen die rotsen door en voor je het weet zit je tegen de steenen aan, maar ja het is een toeristen eiland en de reddings brigade geeft de toeristen een veilig gevoel.

We zaten in een leuk hotel, 11de vloer met balkon en mooi uitzicht op veilige zwembaden. :)

Afbeelding

Hier hebben ze zelfs gras op het dak, lijkt Zwitserland wel :wink: :lol:

Afbeeldingweb para fotos

Groeten van Tenerife, Gerard

Jacob Bothof

Bericht door Jacob Bothof » 02 aug 2018 10:51

Het gras bij jullie op het dak is een stuk groener als nu bij mij in de tuin :-D
Maar zo'n uitzicht heb niet :mrgreen:
Jacob

Plaats reactie