Vliegmachines
Re: Vliegmaschines
Hallo Bep,
Als ik eerlijk ben zou dat ook geen plaats voor mij zijn, ik zou daar waarschijnlijk een ernstige vorm van claustrofobie oplopen.
Lockheed HC-130H van het USCG Air Station Clearwater, Florida. Lockheed MC-130H Combat Talon van het 7th Special Operation Squadron in Mildenhall? Lockheed WC-130H Hercules van het 53rd Weather Reconnaissance Squadron (“Hurricane Hunters”) in Biloxi, Mississippi. Een mini Hercules van het type Aeritalia (Fiat) G.222RM van de Italiaanse luchtmacht. de Havilland Canada Dash 6 Twin Otter van de Noorse luchtmacht. Groeten, Hans.
Als ik eerlijk ben zou dat ook geen plaats voor mij zijn, ik zou daar waarschijnlijk een ernstige vorm van claustrofobie oplopen.
Lockheed HC-130H van het USCG Air Station Clearwater, Florida. Lockheed MC-130H Combat Talon van het 7th Special Operation Squadron in Mildenhall? Lockheed WC-130H Hercules van het 53rd Weather Reconnaissance Squadron (“Hurricane Hunters”) in Biloxi, Mississippi. Een mini Hercules van het type Aeritalia (Fiat) G.222RM van de Italiaanse luchtmacht. de Havilland Canada Dash 6 Twin Otter van de Noorse luchtmacht. Groeten, Hans.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Vliegmaschines
Hallo Hans, ja dat is hij, de vliegende container (skyvan) maar dan van MUKair, Denemarken, vreemde naam voor een airline.
De DH110, kan ik me nog alleen maar herinneren in het zwart afgedrukt op anzichtkaarten, na de crash op Farnborough in 1952?. 29 mensen kwamen daar bij om het leven.
Ha, de Twin Otter, het fameuze vliegtuig van "Wiedero" Noorwegen hun devies is "We always Fly" weer of geen weer ze brengen je naar de kleinste dorpjes aan de kust van Noorwegen.
Groeten van Tenerife Gerard
De DH110, kan ik me nog alleen maar herinneren in het zwart afgedrukt op anzichtkaarten, na de crash op Farnborough in 1952?. 29 mensen kwamen daar bij om het leven.
Ha, de Twin Otter, het fameuze vliegtuig van "Wiedero" Noorwegen hun devies is "We always Fly" weer of geen weer ze brengen je naar de kleinste dorpjes aan de kust van Noorwegen.
Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Vliegmaschines
Er is heel wat afge-expirementeerd op vlieggebied.....
Vroeger hadden ze ook vreemde "jacht"vliegtuigen.....maar waar die jacht op maakten ???
De terugslag van het 'boordgeschut' moet toch aardige problemen hebben opgeleverd, dunkt me.... Maar het lijkt mij meer een geval van een Paintshop-fantasietje....let op de figuurtjes op de foto's: bijna allemaal op dezelfde plaats, en steeds dezelfde figuurtjes; zelfs een moeder met kind schijnt in te checken. En op de bovenste 'foto' zie je geschut in de ruimtes L en R van de 'cockpit', terwijl op de 'fotootjes' daaronder dit raampjes lijken.....
Nee, ik vrees dat dit een niet ontsproten is uit het brein van een aerodynamicus, maar uit de koker van een "Paintshoppiecus"....
En "vliegende containers" ??? Die zijn wél echt
wat dacht je van dit: of dit, voor het vervoer van airbusrompen van Frankrijk naar Duitsland (of andersom) : Maar de hang naar meer ruimte in een vliegtuig begon al vrij snel....
zoals deze voorloper van de jumbojet: ...óf als je een hele grote motor nodig hebt voor snelheidsrecords:
Vroeger hadden ze ook vreemde "jacht"vliegtuigen.....maar waar die jacht op maakten ???
De terugslag van het 'boordgeschut' moet toch aardige problemen hebben opgeleverd, dunkt me.... Maar het lijkt mij meer een geval van een Paintshop-fantasietje....let op de figuurtjes op de foto's: bijna allemaal op dezelfde plaats, en steeds dezelfde figuurtjes; zelfs een moeder met kind schijnt in te checken. En op de bovenste 'foto' zie je geschut in de ruimtes L en R van de 'cockpit', terwijl op de 'fotootjes' daaronder dit raampjes lijken.....
Nee, ik vrees dat dit een niet ontsproten is uit het brein van een aerodynamicus, maar uit de koker van een "Paintshoppiecus"....
En "vliegende containers" ??? Die zijn wél echt
wat dacht je van dit: of dit, voor het vervoer van airbusrompen van Frankrijk naar Duitsland (of andersom) : Maar de hang naar meer ruimte in een vliegtuig begon al vrij snel....
zoals deze voorloper van de jumbojet: ...óf als je een hele grote motor nodig hebt voor snelheidsrecords:
Oost, west...ook best
Re: Vliegmaschines
....en dit vliegt ! Anders had het onder het topic "Mooie neusjes" moeten staan......
Nou ja....mooie neusjes.....
dat blijft natuurlijk een gok PS: is die laatste -gezien de motoren- niet een Britse Comet ?
Nou ja....mooie neusjes.....
dat blijft natuurlijk een gok PS: is die laatste -gezien de motoren- niet een Britse Comet ?
Oost, west...ook best
Re: Vliegmaschines
Hallo jdbvos,
De onderste is inderdaad een de Havilland DH-106 C4 Comet.
De Nimrod die uit de Comet ontwikkeld is heeft een andere rompvorm.
Als ik die "neuzen" zie moet ik spontaan aan het spreekwoord "Wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht" denken.
Die Airbus Beluga zag ik vaak in Finkenwärder.
Zo'n kleine 20 jaar geleden werden de Airbus onderdelen nog met een (Super) Guppy heen en weer getransporteerd.
In Finkenwärder Bij Airbus staat er nog een.
Ik heb daar echter nooit gefotografeerd, het was vaak al een hele toer om door die veiligheidsdienst te komen. Groeten, Hans.
De onderste is inderdaad een de Havilland DH-106 C4 Comet.
De Nimrod die uit de Comet ontwikkeld is heeft een andere rompvorm.
Als ik die "neuzen" zie moet ik spontaan aan het spreekwoord "Wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht" denken.
Die Airbus Beluga zag ik vaak in Finkenwärder.
Zo'n kleine 20 jaar geleden werden de Airbus onderdelen nog met een (Super) Guppy heen en weer getransporteerd.
In Finkenwärder Bij Airbus staat er nog een.
Ik heb daar echter nooit gefotografeerd, het was vaak al een hele toer om door die veiligheidsdienst te komen. Groeten, Hans.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Vliegmaschines
Prachtig, die Airbus Beluga doet je een beetje aan een Dolfijn denken, maar vliegende Dolfijnen, nee dat is te gek.
Groeten Gerard
Groeten Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Vliegmaschines
Toch is dat gebruik al redelijk oud, kun je ook zien aan die prop-jumbo...
Maar ook de NASA deed dit al redelijk vroeg en de anderen deden (in willekeurige volgorde) gewoon mee en als 't er niet in kon, dan maar erop
Maar ook de NASA deed dit al redelijk vroeg en de anderen deden (in willekeurige volgorde) gewoon mee en als 't er niet in kon, dan maar erop
- Bijlagen
-
- Afbeelding28.jpg (28.02 KiB) 3226 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Vliegmaschines
een hele gekke, vind ik dit
en zo zijn er nog vele andere
en wat dit is....geen idee
Oost, west...ook best
Re: Vliegmaschines
Hallo Gerard,
Was de vraag bijna vergeten.
Die vliegramp in Farnborough was inderdaad op 6 september 1952.
Hieronder een link,
http://en.wikipedia.org/wiki/1952_Farnb ... .110_crash
Sinds die tijd probeert men de vliegshow's zo veilig mogelijk te maken.
Maar ondanks alle regels en maatregelen gebeurd er af en toe toch nog wat.
Na de ramp in Ramstein, in 1988, waar twee Italianen tegen elkaar vlogen werden hier al stemmen luid om dit soort evenementen te verbieden.
Gelukkig is daar niets van gekomen, een ongeluk kan altijd gebeuren, overal en op elk moment.
De vliegshow's zijn hier wel een stuk minder geworden, maar dat ligt eerder aan de brandstofprijs en andere kosten.
Hieronder nog wat transport en lesvliegtuigen.
CASA CN-235 van de Spaanse Luchtmacht (Ala 35) Bombardier CT-142 Gonzo van het 402 Squadron RCAF (Air Navigation School). Scottish Aviation Bulldog T1 van het Southampton University Air Squadron (SUAS). Saab MFI-17 „Supporter“ van de Deense Luchtmacht. Short S-312 T Mk 1 (Tucano) van de No 1 Flying Training School at RAF Linton-on-Ouse. Groeten, Hans.
Was de vraag bijna vergeten.
Die vliegramp in Farnborough was inderdaad op 6 september 1952.
Hieronder een link,
http://en.wikipedia.org/wiki/1952_Farnb ... .110_crash
Sinds die tijd probeert men de vliegshow's zo veilig mogelijk te maken.
Maar ondanks alle regels en maatregelen gebeurd er af en toe toch nog wat.
Na de ramp in Ramstein, in 1988, waar twee Italianen tegen elkaar vlogen werden hier al stemmen luid om dit soort evenementen te verbieden.
Gelukkig is daar niets van gekomen, een ongeluk kan altijd gebeuren, overal en op elk moment.
De vliegshow's zijn hier wel een stuk minder geworden, maar dat ligt eerder aan de brandstofprijs en andere kosten.
Hieronder nog wat transport en lesvliegtuigen.
CASA CN-235 van de Spaanse Luchtmacht (Ala 35) Bombardier CT-142 Gonzo van het 402 Squadron RCAF (Air Navigation School). Scottish Aviation Bulldog T1 van het Southampton University Air Squadron (SUAS). Saab MFI-17 „Supporter“ van de Deense Luchtmacht. Short S-312 T Mk 1 (Tucano) van de No 1 Flying Training School at RAF Linton-on-Ouse. Groeten, Hans.
Re: Vliegmaschines
Hallo vliegtuigliefhebbers,
Hier komen mijn laatste plaatjes uit Fairford.
Er stonden nog meer vliegtuigen maar het was niet mogelijk om alles te fotograferen.
Af en toe stonden de vliegtuigen ongunstig, of er liepen enorm veel mensen in de weg.
Ook stonden de vliegtuigen over een zeer groot gebied verspreidt, dat was zeer veel kilometers lopen.
Maar toch een heleboel gezien, het was een prachtig evenement, ik ga daar vast nog eens naar toe.
Pilatus PC-9M Hudournik (Swift) van de Sloveense Luchtmacht. Embraer EMB 312F Tucano van de Franse Luchtmacht. British Aerospace (BAe) Hawk van het No 208 Squadron RAF. Aermacchi MB-339CD van de Italiaanse Luchtmacht. Er stonden ook nog een aantal Helicopters opgesteld, maar daar heb ik er slechts twee van gefotografeerd.
Westland Sea King AEW.2 van het No. 849 Squadron. Westland Gazelle AH.1 van het No. 847 Squadron. Groeten, Hans.
Hier komen mijn laatste plaatjes uit Fairford.
Er stonden nog meer vliegtuigen maar het was niet mogelijk om alles te fotograferen.
Af en toe stonden de vliegtuigen ongunstig, of er liepen enorm veel mensen in de weg.
Ook stonden de vliegtuigen over een zeer groot gebied verspreidt, dat was zeer veel kilometers lopen.
Maar toch een heleboel gezien, het was een prachtig evenement, ik ga daar vast nog eens naar toe.
Pilatus PC-9M Hudournik (Swift) van de Sloveense Luchtmacht. Embraer EMB 312F Tucano van de Franse Luchtmacht. British Aerospace (BAe) Hawk van het No 208 Squadron RAF. Aermacchi MB-339CD van de Italiaanse Luchtmacht. Er stonden ook nog een aantal Helicopters opgesteld, maar daar heb ik er slechts twee van gefotografeerd.
Westland Sea King AEW.2 van het No. 849 Squadron. Westland Gazelle AH.1 van het No. 847 Squadron. Groeten, Hans.