Vliegmachines
Re: Vliegmachines
Harry. Mooie plaatjes, allebei. Mooi toestel, met die sigaar onder de vleugels. Die heeft zijn centen wel verdiend. Een enkele keer zie je ze hier ook nog. Die low bypass motoren zijn achterhaald. Veel herrie, veel uitstoot en ten opzichte van de huidige motoren en hoog brandstofverbruik t.o.v. van het geleverde vermogen.
Mijn vraag over die DP-systemen ontsond, toen ik dat plaatje zag met die bakens op de zeebodem. Hier liet Neddloyd twee "oude" bulkcarriers verbouwen tot boorschip. Volgens mij had er één een systeem met ankers, de andere dwarsschroeven e.d. Hoe dit ging weet ik niet. Bij een DP systeem denk ik aan o.a. druk op de knop en hij ligt waar die ligt (een simpele uitleg van een oude man). Sie systemen zijn steeds meer geavanceerd. Prachtig als je ziet, wat daar mij kan. Bedankt voor de uitleg.
Grt.
Mario
Mijn vraag over die DP-systemen ontsond, toen ik dat plaatje zag met die bakens op de zeebodem. Hier liet Neddloyd twee "oude" bulkcarriers verbouwen tot boorschip. Volgens mij had er één een systeem met ankers, de andere dwarsschroeven e.d. Hoe dit ging weet ik niet. Bij een DP systeem denk ik aan o.a. druk op de knop en hij ligt waar die ligt (een simpele uitleg van een oude man). Sie systemen zijn steeds meer geavanceerd. Prachtig als je ziet, wat daar mij kan. Bedankt voor de uitleg.
Grt.
Mario
Re: Vliegmachines
Op een oude backup-CD vond ik nog deze PowerPoint met mooie vliegtuigen....
Wie hem wil hebben: hij staat (een tijdlang) hier !
Wie hem wil hebben: hij staat (een tijdlang) hier !
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Controle
Re: Vliegmachines
Ik vraag me af hoe men dat van die vergunningen, licenties, enz. kan afdwingen en/of beboeten.Berichtdoor Hannes » wo jun 22, 2016 12:15 am
Hallo Jan,
Daar komt nog bij dat Antarctica een bijzonder gebied is waar naast aangepaste vliegtuigen ook nog allerlij aparte vergunningen, licenties, etc. vereist zijn, daar kan niet zomaar iedereen vliegen.
Re: Vliegmachines
Interessant bij die oude Boeing 737's was ook dat er een paar draden van het staartvlak naar het midden van de romp liepen. Ik neem aan dat het voor radioverkeer was.
Die modellen hadden bij de voorste deur ook een trapje zitten dat zich naar buiten vouwde. In die tijd had je nog geen fingers op de vliegvelden.
Die modellen hadden bij de voorste deur ook een trapje zitten dat zich naar buiten vouwde. In die tijd had je nog geen fingers op de vliegvelden.
Re: Vliegmachines
De cockpit van deze DC3 is, samen met de motoren, ook duidelijk opgepept en vernieuwd. De oorspronkelijke cockpit, zie hieronder, zag er minder clean uit.Vliegmachines
Berichtdoor jdbvos » wo jun 22, 2016 1:34 am
Zooooo....wát een antwoorden op mijn in onwetende toestand geopperde vraag....
Mijn dank, heren !
Mooie cockpit ook, van die DC3's
Interessant was dat de piloten in het begin blaren kregen van het besturen van de DC 3 want op de grond was het heel zwaar om de flaps omhoog te houden, dat ging rechtstreeks via kabels/draden. Als er vaart werd gelopen ging het beter. De flaps zelf, waren, of zijn het misschien nog, van zilverkleurig geschilderd zeildoek en dus niet van het metaal dat je zou verwachten.
Re: Vliegmachines
Nu eens op het vliegtuigtopic géén vliegtuigfoto....alhoewel...:indirect, zakmarzegguh....
Ik zag dit vanmiddag ineens in de lucht, net ten N van Grunn'n staaad....
Ik noem het maar Cirrus Pilotus Toxicus
Ik zag dit vanmiddag ineens in de lucht, net ten N van Grunn'n staaad....
Ik noem het maar Cirrus Pilotus Toxicus
- Bijlagen
-
- Cirrus Pilotus Toxicus.jpg (362.79 KiB) 6444 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Dat was vanmiddag ook hier in de kop van Noord-Holland duidelijk te zien. Een paar grote cirkels. Wellicht een militaire oefening... ?
Sparkymul
Sparkymul
Re: Vliegmachines
Aan boord van de Aircraftcarrier Courageous (1916).
Alles over de Courageous staat HIER .
Alles over de Courageous staat HIER .