Wielrennen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Tour de France

Bericht door Joost.R »

Fletse tourstart voor Rabobankploeg

Mentsjov sprak van een enorme tegenvaller.

MONACO (ANP) - In de mondaine omgeving van Monaco opende de Raboploeg de Ronde van Frankrijk zaterdag met een flets optreden. Na 15,5 zware kilometers tijdrijden was
Robert Gesink nog de beste op de 31e plaats, 1.15 achter winnaar Fabian Cancellara.
De Zwitserse showman had Rabo's kopman Denis Mentsjov nota bene ingehaald.
Die vernedering deed de 31-jarige Rus zeer. De winnaar van de Ronde van Italië had niet kunnen bevroeden dat de Zwitserse sneltrein voorbij zou denderen.
,,Het was een klap in mijn gezicht.'' Ploegleider Erik Breukink begreep het niet. ,,In het eerste deel bergop miste hij gewoon ritme,
terwijl Denis juist daar het verschil had moeten maken.''

In het topveld in Frankrijk bleef Gesink redelijk overeind maar de klassering (31e) viel op basis van eerdere prestaties toch ook ietwat tegen.
,,Ik denk dat het best goed was'', vond de Achterhoeker, debutant in de Tour. ,,Ik ben nou eenmaal geen echte tijdrijder
.'' Juist op dat vlak leek de klimmer stappen te hebben gemaakt.

Gesink had in de afdaling ook niet alle risico's genomen en hield de marge met de klassementsmannen in ieder geval binnen de minuut,
waar Mentsjov op de Spaanse topfavoriet Alberto Contador al 1 minuut en 13 seconden moest toegeven, op de Australiër Cadel Evans ook 1.08.
,,We hadden verlies wel ingecalculeerd, maar dan denk je aan maximaal dertig seconden'',
treurde Breukink, die het voor zijn ploeg eerder een dag van een traan dan van een lach vond.

De Rus sprak van een enorme tegenvaller. ,,Ik had gehoopt voorin te eindigen. Dat is niet gelukt.
Ik ben geschrokken van de grote verschillen. Ik heb er nu geen verklaring voor, maar ik raak niet in paniek, de Tour is nog lang.

Gesink sprak in het benauwde prinsdom van een lastige race tegen de klok. ,,In die klim moest je doseren.
Als je meteen maximaal gaat kom je jezelf een paar keer tegen.'' Dat gebeurde niet,
Gesink reed een constante race al was het in de laatste kilometers wel zwaar. ,,Het zag er niet echt meer mooi uit.
Eigenlijk heb ik liever een lange, vlakke tijdrit. Ik ben in ieder geval blij dat we vertrokken zijn.''

Eerstvolgende ijkpunt is de ploegentijdrit, dinsdag al in Montpellier.
Met het oog op die krachtproef was ook het optreden van Stef Clement een tegenvaller.
De Bredanaar finishte als 46e, dertien tellen achter Gesink. ,,Ik word hier niet vrolijk van'', mopperde de erkend tijdrijder,
die dit jaar vooral bergop verbeterd leek. ,,Het ging helemaal niet, die tempowisselingen bergop liggen me normaal juist goed,
maar ik zat te knoeien met mijn versnellingen en dat gaat dan ook in je kop zitten. Het was niet goed genoeg. Dat moet je durven zeggen.''

{ source Brabants-Dagblad.}

Jos Komen (R.I.P)

Re: Tour de France

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Bredanaar finishte als 46e, dertien tellen achter Gesink. ,,Ik word hier niet vrolijk van'', mopperde de erkend tijdrijder,
Tijd voor een peptalk van Cor. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Tour de France

Bericht door Cor Leliard »

Heb die jongen al gebeld en alles zal reg kom
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tour de France

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het heeft inderdaad geholpen Cor, ons Stefke zit nu al in een kopgroep van 4. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Tour de France

Bericht door Joost.R »

Denis Menchov al gehoord in Wenen

MONACO - Denis Menchov begon zaterdag opvallend zwak aan de Ronde van Frankrijk.
Sportkrant L'Equipe onthulde zondag een mogelijke oorzaak. De Rus van Rabobank is onlangs in Wenen gehoord
in de dopingzaak rond de bloedbank Humanplasma.


Erik Breukink zag zondag geen verband, maar leek wel onaangenaam verrast over het uitlekken van het bezoek.
"Maar onze medewerking aan het onderzoek is vrijwillig. Ik heb ook geen aanwijzing dat het een strafrechtelijk verhoor is.
En nee, ik denk niet dat het daarom niet zo goed ging in de tijdrit.” Menchov eindigde zaterdag slechts als 53e en verloor
meer dan een minuut op concurrenten in de strijd om het geel.

Rabobank werd twee jaar geleden onaangenaam verrast met dopingverdenkingen tijdens de Tour rond Michael Rasmussen.
De Deen werd door de ploeg uit de Tour gehaald - in het geel nota bene - en ontslagen. Het beleid van de ploeg werd daarop aangepast,
de vrijheid van de renners beknot. Bang voor een nieuwe zaak zei Breukink, kort voor de tweede rit, niet te zijn.
"Ik zie niet in dat we een risico nemen met Denis. Ik verwacht geen problemen uit Wenen.”

De zaak draait om een bloedlaboratorium waar onder anderen de Oostenrijkse wielrenner Bernard Kohl klant was.
Kohl werd betrapt op het middel cera. Rasmussen, de voormalig Raborenners Michael Boogerd en Thomas Dekker en
Menchov zijn in verband gebracht met de affaire. De leiding van de Raboploeg liet eerder weten dat enkele renners
op vrijwillige basis meewerken aan het onderzoek, maar liet in het midden om wie het ging en wanneer de verhoren zouden plaatsvinden.

( source: De Telegraaf. }

Boogerd--Gestopt. Dekker- tegen de :idea: gelopen als Raborenner en nu Menchov :?: :oops:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tour de France

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Al dat dopingnieuws hoort er tegenwoordig bij, jammer maar helaas.
Vreemd dat het nooit Franse renners zijn, is dit de reden waarom die zo slecht presteren? :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Tour de France

Bericht door Joost.R »

Cavendish doet wat iedereen verwacht

Britse sprinter is met afstand de sterkste in de eerste massasprint van de Tour de France.

Mark Cavendish heeft zondag, zoals min of meer werd verwacht, de tweede rit van de Ronde van Frankrijk gewonnen.
De Brit van Team Columbia won in Brignoles de massasprint. De Amerikaan Tyler Farrar werd tweede.
De rit was 187 kilometer lang, van Monaco naar Brignoles.

Cancellara blijft in geel
De gele trui blijft in bezit van de Zwitser Fabian Cancellara. Ritwinnaar Cavendish neemt de groene trui,
de Fin Jussi Veikkanen veroverde zondag de bolletjestrui. Hij reed lang op kop met drie anderen,
onder wie de Nederlandse Raborenner Stef Clement.
[Door: DAG. 05-07-2009 ]
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Tour de France

Bericht door Jos Linders »

Waar was de Rabo ploeg vandaag :?: Volledig de slag gemist. :roll: Astana (Armstrong) rijd z'n eigen kopman in de vernieling. 8) Ik snap er niks meer van. :oops:

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Tour de France

Bericht door Joost.R »

Eén seconde te langzaam07-07-2009 | Door: DAG

Lance Armstrong mist het geel op één tel. Schrale troost:Zijn ploeg was wel de sterkste in de ploegentijdrit.

Lance Armstrong heeft dinsdag de gele trui in de Ronde van Frankrijk op een haar na gemist. De Amerikaanse zevenvoudig winnaar won in
de ploegentijdrit van 38 kilometer rondom Montpellier met zijn team Astana precies 40 seconden op de Zwitser Fabian Cancellara (Saxo Bank),
maar volgens het voorlopige klassement blijft Cancellara in het geel. Armstrong, die het geel voor het laatst in de Tour van 2005 droeg,
staat op 0 seconden achterstand.

Concurrentie op achterstand
De winst in de ploegentijdrit was voor Astana, waarvoor ook de Spanjaard Alberto Contador rijdt. De tijd van de Rabobankploeg viel tegen,
mede omdat kopman Denis Mentsjov al binnen twee minuten ten val was gekomen. :roll: Ook de Australiër Cadel Evans verloor tijd,
zijn ploeg Silence-Lotto eindigde nog achter Rabobank. Mentsjov en Evans verloren veel meer dan 2 minuten.

Heimwee naar de TI-Raleigh ploeg van Post bijna altijd de vaste winnaars bij de ploegen tijdritten. :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Tour de France

Bericht door Jos Linders »

Robert Gesink gevallen in de afdaling, hier het filmpje.

http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-539225/

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/


Plaats reactie