Wielrennen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Tour de France

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Thomas Dekker wegens vormgebrek niet in de Tour selectie van Rabobank.

Thomas Dekker zal wederom een Tour de France moeten missen door vormgebrek. Twee jaar geleden gebeurde hem dit ook al. "Wij kiezen voor de beste negen renners van dit moment," sprak Erik Breukink. Dekker moest de ronde van Zwitserland vroegtijdig verlaten door een gebrek aan vorm, Dekker had nog gezegd dat de vorm beter begon te worden en dat hij ook van start zal gaan op het NK. Volgens Dekker is het besluit genomen in overleg."Dat beslis je niet alleen", zei de Noord-Hollander."We hebben voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. De vorm laat te wensen over, maar het doet wel pijn".


Eerder gaf Breukink al aan dat deelname van Robert Gesink aan de Tour de France werd uitgesloten. Gesink heeft de nodige progressie gemaakt en heeft bewezen met de Tour favorieten in de bergen mee te kunnen, maar het programma van Gesink blijft ongewijzigd, hij gaat naar de Olympische spelen in Peking.

Denis Menchov is de kopman van de Rabobank ploeg. Oscar Freire zal een gooi gaan doen naar etappe overwinningen en is een kanshebber om de groene trui naar Parijs te brengen. Sebastian Langeveld maakt zijn debuut in de Tour de France net als Laurens ten Dam.

Denis Menchov
Sebastian Langeveld
Laurens ten Dam
Pieter Weening
Oscar Freire
Juan Antonio Flecha
Joost Posthuma
Koos Moerenhout
Bram Tankink

Adrie

Bericht door Adrie »

Jammer hoor van T.Dekker,
Maar vond hem in de ronde van Zwitserland ook niet goed.
Dan maar spelen op Freire en Menchov.
nog 1 nachtje slapen en dan gaat het spektakel weer van start.
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Tour de France

Bericht door Ton Pekel »

Jacques Chapel is op 62-jarige leeftijd overleden. De sportverslaggever was al enige tijd ernstig ziek. Dat meldt NOS teletekst.
Ik luisterde altijd in de files naar zijn verslag
28 jaar heeft hij de tour voor radio 1 verslagen, dit jaar zou de laatste keer zijn, helaas is het hem niet meer gegund.

Afbeelding

Ik zal hem missen en met mij meerdere denk ik.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tour: Start met 'gewone' etappe
ANP |

BREST -
Nu eens niet met een proloog maar gewoon met een rit in lijn gaat zaterdag in Brest de 95e Ronde van Frankrijk van start. Het biedt de sprinters kansen om de gele trui te veroveren. Rabobank heeft met de Spanjaard Oscar Freire een kanshebber in de ploeg.

De rit over ruim 197 kilometer gaat van Brest naar Plumelec en zal dus vooral door de ploegen met sprinters rood zijn omcirkeld in het routeboek. De klassementsrenners - als grote favorieten worden Rabo-Rus Denis Mentsjov, de Australiër Cadel Evans en de Spanjaard Alejandro Valverde genoemd- zullen zich nog even schuilhouden in het peloton. Dinsdag volgt hun eerste krachtproef met een individuele tijdrit over 28 kilometer. Daarna gaat de Tourkaravaan langzaam richting Pyreneeën, in de slotweek volgt het bezoek aan de Alpen. Er nemen dit jaar tien Nederlanders deel aan de Tour.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gisteren een mooie aankomst voor Boogert, maar die zit in de Vut. :(
Beste Nederlander op plaats 61.
Vandaag ook weer een mooie eindsprint, de etappe was rechtstreeks te volgen, maar je weet van tevoren dat het toch een massasprint wordt.
Toch vind ik het jammer dat Thomas Dekker en Gesink niet meerijden, de beste Nederlandse klimmers, de een is niet in vorm en de andere te jong.
Mentsjov is al jaren net niet goed genoeg, waarom zou hij dit jaar wel beter zijn?
Nee, ergens is voor mij de lol er momenteel een beetje vanaf, de hele ploeg rijdt in dienst van die gozer die straks op het beslissende moment toch weer moet afhaken.
Of meesneaken net als die Leipheimer die gelukkig niet meedoet.
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Jos ,
je hebt helemaal gelijk.
Het is niet de tour die gewend zijn.
wat missen we Boogie he!!
Ja en jammer van Thomas.
Gelukkig gisteren Posthuma goed in beeld.
Inderdaad Freire zat er weer niet bij.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Tegen mijn gewoonte in gisteravond naar NOS Studio Sportzomer gekeken,en ben gelijk al weer genezen,wat een Ge.O.H. van die Smeets,heeft het bijna alleen over Thomas Dekker,die thuis moest blijven,wegens vormgebrek,hij reed inderdaad als een krant de laatste tijd,dus verdien je geen uitzending naar de TdF,maar waar blijven die interviews van renners die er nu wel bij zitten,al dan niet met succes,of een redelijk herhaling van de dagetappe, voor diegene die niet hebben kunnen kijken?
Nee Smeets & Co.[lees Ducrot,die ook denkt dat hij het wielrennen heeft uitgevonden] hebben voor mij afgedaan, ik kijk met plezier het live verslag bij Sporza[België],en geniet tenminste van een kundig verslag en oordeel van de heren aldaar.
Moet helaas met Jos & Adrie meegaan,we zullen dit jaar qua Nederlanders geen potten breken,maar het is niet anders,we missen een "Boogie". :oops:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Chaos
De chaos in het Rabo-kamp werd gecompleteerd door ploegleider Erik Breukink. Na de finish was de aimabele man zo in de war dat hij de eigen ploegbus en de volgwagen van Saunier Duval van enkele builen en blutsen voorzag. Ook Menchov was weinig van zeg. "Het zijn maar luttele seconden", bracht de Rus kalmte in de keet. (dea)

en als troost voor Thomas Dekker en Robert Gesink een reisje China.

Nederlanders met Dekker en Gesink naar Spelen
Robert Gesink droomt van een olympische medaille.De Nederlandse bondscoach Egon van Kessel heeft zijn selectie van vijf renners voor de Olympische Spelen bekendgemaakt. Thomas Dekker, Robert Gesink, Laurens ten Dam, Stef Clement en Karsten Kroon mogen allen medaillehoop koesteren. Dekker en Clement combineren zowel de weg- als tijdrit. Dekker is naar eigen zeggen belust op weerwraak en piekt naar de Olympische tijdrit. (dea)
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Vandaag toch weer een renner betrapt op doping, ik snap niet dat ze denken dat ze er mee weg komen in deze tijd. Maar de manier waarop de Franse politie er mee omgaat is nog schandaliger, als een internationale zeer ernstige crimineel geboeid afgevoerd naar het gevang. Die Fransen slaan helemaal door. Maar ja zo als Mart altijd zegt "de tour wacht op niemand".

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Adrie

Bericht door Adrie »

Ja Jos,
Je hebt helemaal gelijk. de manier waarop he?
Maar als je niks gebruikt heb je ook niks te vrezen,
Dus eigen schuld, dikke bult.
Ligt het aan mij , dat ik het nog steeds niet spannend vind?
Gr. Adrie


Plaats reactie