Griekenland

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het is al eerder gezegd, het is nu lekker stil in Griekenland want het land ligt nu weer even lekker tevreden aan de tiet van de EU. Het kabaal zal meteen toenemen als de geldpot weer leeg is en dan dokt Brussel uiteraard weer braafjes.
Theo schreef:Waarna Brussel telkens weer door de knieën gaat en toch centen overmaakt.
Het is simpelweg een natuurwet, de wet van de communiceerde vaten, wat hier aan het werk is en die houden we braaf in stand waarschijnlijk ook na een eventuele Grexit.
Ferry schreef:Hoe je het ook keert of wendt er is een vrijwel permanente geldstroom op gang gekomen van rijk naar arm wat natuurlijk nooit de bedoeling was van de EU maar door de Griekse zwendelpraktijken zijn we er nu wel toe gedwongen.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (13.64 KiB) 7435 keer bekeken

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het overzicht opgesteld door de Algemene Rekenkamer van de ontvangende lidstaten geeft een goed beeld van de buitensporige hoeveelheid geld dat inmiddels in het project Griekenland gepompt is alsmede wat ze nog tegoed hebben. Niet dat dit daar indruk maakt integendeel. De bodemloze put in beeld. Mijn opa zaliger zou op zijn eigen cryptische wijze gezegd hebben: 'Hij is fijn.'
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (32.27 KiB) 7372 keer bekeken
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

In Griekenland is eindelijk de bodemloze put gevonden. Archeologen vonden de put per toeval, toen ze aan het graven waren. Europa spreekt van een belangrijke vondst. Er werd al lang naar de bodemloze put gezocht.



Nu even alle scherts terzijde want we moeten niet teveel klagen over de pecunia die we kwijt zijn aan de Grieken. Het is slechts een peuleschil vergeleken met het bedrag van 4500 miljard euro (2013) dat de Europese belastingbetalers al hebben betaald voor het redden van diverse landen en banken. En dit is nog maar het begin. Dit is pas de echte Europese bodemloze put. Ik heb wat moeite om me een voorstelling van dat bedrag te maken......
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (52.24 KiB) 7329 keer bekeken
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

Vanavond op NPO2 om 21.05 uur in het programma 'Tegenlicht' wordt het thema 'Uitverkoop van Griekenland' behandeld. Wie liggen er op de loer en hoe zal dit het land veranderen?

Ook bij ons vond er eerder een uitverkoop plaats zoals van gas- en electriciteitsbedrijven, water, telefoon, openbaar vervoer, banken maar bijvoorbeeld ook de KLM. Nu nog de haven van Rotterdam. Het werd toen eufemistisch 'privatisering' genoemd. Door de concurrentie zou alles beter en vooral goedkoper worden. Dat hebben we intussen wel gezien.....
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Griekenland

Bericht door Martinus »

En dan zie ik de juichende premier van Griekenland op de foto en vraag me af waarom hij juicht, wat is er immers te juichen? Is hij een juichende robot misschien? And the Oscar goes to... . Al zijn principes heeft hij te koop moeten zetten of verhuurd.

En dan meent ene franssprekende meneer met een duitse achternaam die voorzitter is van het niet ter zake doende EU parlement, Tsipras meteen de les te moeten lezen want die zoekt samenwerking met de verkeerde partij en dát mag niet van deze dikdoenerige windzak.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

De lage opkomst bij de laatste verkiezing laat toch wel zien dat niemand meer iets gelooft van alle verhalen en leugens die ze de afgelopen periode door de politici op de mouw gespeld, door de strot geduwd werden. Het lijkt erop dat de Grieken murw geslagen en apathisch zijn geworden, moe gestreden. Hét moment om nu toe te slaan met een grote bezuinigingsronde.....

Brussel wil zich overal mee bemoeien dus ook met binnenlandse aangelegenheden van andere soevereine staten. In Rotterdam plachten ze dan te zeggen: "Joh, bemoei je met je eigen".

Het is dik aan tussen die twee, dat is duidelijk echte liefde.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (52.78 KiB) 6929 keer bekeken
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

griekenland 1945

Bericht door hondasevenfifty »

https://www.youtube.com/watch?v=FhVNvT7uPo0


special voor Theo Horsten.

Toen ik het zag dacht ik dat u dit ook wel kunt waarderen.

mvg

Hans de Haan
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: griekenland 1945

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Interessant.
Bedankt!
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Griekenland

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

--------------------------------------------------Afbeelding

De Chinezen hebben het nu dan toch eindelijk voor elkaar: COSCO – dat is de China Ocean Shipping Company – heeft een meerderheidsbelang (51%) verworven in OLP, dat is de Piraeus Port Authority. COSCO betaalt hier 386,5 miljoen euro voor met daarbij nog de toezegging van een investering van 714 miljoen euro. Hiervoor zal een tweede containerterminal worden gebouwd. De Griekste staat verwacht hierdoor nu direct 1,5 miljard euro binnen te halen, terwijl het op de wat langere termijn 5,1 miljard euro per jaar voor de Griekse economie zal opleveren. Hierdoor zullen ongeveer 125.000 arbeidsplaatsen gecreëerd worden. Het zijn prachtige cijfers en zelfs als die wat mooier gekleurd zijn en alles wat mooier wordt voorgesteld en gebaseerd is op de meest gunstige scenario’s, dan nog kan het alleen maar een verbetering betekenen. Vooral voor de Chinezen. Die slaan hier een geweldige slag mee en breiden hun invloed op de Europese markten hier aanzienlijk mee uit. Het vormt allemaal onderdeel van de algemene uitbreiding van China naar het Westen. Ze trachten overal op de route tussen het Verre Oosten en Europa nog steviger voet aan de grond te krijgen.
Controle over de haven van Piraeus is echt een van de hoofdprijzen. Denk eens even in: van Port Said naar Piraeus is minder dan 600 mijl, oftewel net anderhalve dag varen voor een containerschip. Dat wordt hun voornaamste “hub” naar de Europese markten. Als volgende stap zullen de Chinezen waarschijnlijk een meerderheidbelang verwerven in de Griekse spoorwegen. Daar zitten de Russen overigens ook al heel lang op te azen, maar nu de Chinezen de controle over de haven van Piraeus krijgen, zal hun onderhandelingspositie voor wat betreft de spoorwegen waarschijnlijk aanmerkelijk verbeteren.
Of de havens van Rotterdam en Antwerpen hier voor wat betreft de containeroverslag iets van zullen merken en zo ja, hoeveel, kan ik niet beoordelen, maar dat het een interessante ontwikkeling is, staat wel vast.

Ondertussen moddert Griekenland gewoon verder. Door de vluchtelingecrisis is het allemaal wat op de achtergrond geraakt, maar reken er maar op dat Griekenland binnenkort weer hoog op de Brusselse agenda komt te staan. Een klein berichtje ...

  • According to the quarterly Eurozone Forecast report by Ernst & Young, which is based on the forecasts of Oxford Economics, Greek gross domestic product will suffer a decline of 2.9 percent this year, while relations between the government and its creditors could experience fresh tension that may put Greece’s eurozone membership at risk yet again.
[/color]
De Grieken worden door Europa gedwongen opnieuw in te grijpen in de pensioenen en ingrijpen wil dan gewoon zeggen: korten. Hoe je op pensioenen van 300 en 800 en misschien 1000 euro per maand verder moet korten, weet niemand, maar Brussel zegt dat het toch moet gebeuren.

De boeren zijn voor de zoveelste keer in opstand gekomen, deze keer tegen ingrijpen in de pensioenen en het opleggen van belastingen aan boeren. In opstand komen wil zeggen dat ze met hun tractors alle doorgaande wegen blokkeren en daarmee ook het grensverkeer. Op sommige plaatsen staan 500 of 700 tractoren. Doe daar maar eens iets aan. Het is niet voor het eerst en het heeft elke keer nog enig succes gehad. De boeren hebben nu aangekondigd de blokkades eventueel voor onbepaalde tijd vol te zullen houden. Hoeveel geld dat kost, laat zich niet schatten. Intussen krimpt de Griekse industriële productie steeds verder.

Dat ingrijpen in de pensioenen betekent ook een volledige herziening en herstructurering van het pensioenstelsel en sanering van de pensioenfondsen. Dat is inderdaad heel hard nodig, alleen doe je dat niet in drie maanden of een halfjaar. Er zijn weet ik hoeveel pensioenfondsen en fondsen voor sociale verzekeringen. Daar wil de overheid nu één “hyperfonds” van maken. Een fonds waarbij 3,5 miljoen werkenden en 2,6 miljoen gepensioneerden aangesloten zullen zijn. Mensen die voor dit soort dingen hebben doorgeleerd, zeggen dat je voor een dergelijke operatie ongeveer tien jaar moet uittrekken en als ze mij als doodgewone potjesschipper zouden hebben gevraagd, zou ik eenzelfde schatting hebben gemaakt. De regering Tsipras is klaarblijkelijk veel beknijsder in dat soort zaken, want die zeggen dat ze dat klusje nog dit jaar zullen klaren. Waar het ze om gaat, is die 15 miljard euro die er in de pot zou komen als je al die fondsen op één grote hoop gooit en 15 miljard is natuurlijk een mooi bedrag om gaten in de begroting mee te stoppen.
Het loopt helemaal fout, let maar op.
Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Griekenland

Bericht door Fluks »

Mijn verbazing sloeg weer toe.Boeren,die geen belasting betalen!!!! Groet,Arie.


Plaats reactie