Braziel

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Braziel

Bericht door Martinus »

7020d8a37e25311e0ed17932f080fbc5.jpg
7020d8a37e25311e0ed17932f080fbc5.jpg (72.65 KiB) 5684 keer bekeken
Opvallend hoe Rio de Janeiro op Cannes lijkt te lijken!
Cannes.jpg
Cannes.jpg (68.56 KiB) 5684 keer bekeken
Ook Australië doet er (weliswaar minder) aan denken.
Australia.jpg
Australia.jpg (114.82 KiB) 5684 keer bekeken

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Een ding hebben ze gemeen...op al deze stranden moet je goed je spulletjes''in de peiling'' houden :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door jdbvos »

Da's wel een heulheulheul lang strand.... van Rio via Cannes tot aan Australie...!!! :shock:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Braziel

Bericht door gerard tenerife »

met een beetje zig zaggen van Rio naar Cannes via Tenerife :roll: :lol:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Dit reisbureau zat schijnbaar een beetje krap ,dus gebruikte het zelfde folder voor verschillende doelen...was Óók crisis toen .
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Braziel

Bericht door Martinus »

In de Braziliaanse deelstaat Espírito Santo (ES) heerst momenteel een bijna oorlogstoestand.

Vele zeelieden kennen de hoofdstad Vitória, van Nievelt Goudriaan kwam er met grote regelmaat (Alkes, Algol, Alcor, Algorab, later de Aludra en soms zo'n kleintje dat op Asunción in Paraguay voer), af en toe ook de Koninklijke Hollandse Lloyd en minder Van Ommeren (ijzererts). Ook was er een NLs bedrijf aan het baggeren. Vitória was een vriendelijk stadje. Ik spreek nu over de jaren 70.

Op dit moment is de Militaire Politie er in staking. De militaire politie is een deelstaats militaire macht van geüniformeerde politie die helemaal op militaire leest is geschoeid. In geval van oorlog zijn de militaire polities uit de deelstaten hulptroepen van het leger.

Sinds het begin van de staking (afgelopen vrijdag) zijn er al 100 doden gevallen, ter vergelijking, in januari vielen er 4 in de hele deelstaat. Groepen gewapende rovers trekken door de lege straten en plunderen winkels en huizen. Er wordt geschoten. Er lopen geen bussen meer, openbare diensten functioneren niet scholen en winkels zijn gesloten, enz. Mensen durven de straat niet meer op en als ze het toch moeten om eten te kopen, gaan ze naar een van de schaarse supermarkten die nog open durven te zijn en krijgen dan een fiche met een nummer omdat lang niet iedereen naar binnen kan. Als er een doos eieren aankomt wordt er bijna om gevochten.

Vandaag is ook de civiele politie uit solidariteit in staking gegaan! Deze politie zorgt voor recherge, opsporing, lijkschouw etc.

De deelstaatsregering heeft hulp gekregen van de federale regering die 1200 militairen stuurde. Tot nu toe helpt dat weinig, het leger bewaakt alleen enkele punten en patrouilleren bijna niet. Ze kennen de steden ook niet.

De federale regering heeft meer militairen beloofd.

De militaire politie mag niet staken en is in feite aan het muiten.

In Rio de Janeiro heeft de gouverneur de militaire politie een salarisverhoging toegekend. Ik vraag me af waarvan hij het gaat betalen want de deelstaat Rio is failliet en is momenteel nog bezig zijn ambtenaren het salaris van afgelopen november te betalen en dan nog in delen!

Brazilië is momenteel een puinhoop, de recessie is groot en er is een enorm corruptieschandaal aan de gang waaruit blijkt dat bijna alle politici diep in de corruptiemodder vastzitten. De regering en politici zijn hard bezig om wetten goed proberen te keuren die hen amnestie verlenen voor corruptie uit het verleden. President Temer heeft zichzelf ook met corrupte ministers omringd.
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Braziel

Bericht door Jacob Bothof »

Ook met de Lekhaven van Van Uden ben ik er wel eens op de thuisreis geweest.
Wat we geladen hebben weet ik niet meer, het was voor een Nederlandse of Duitse haven . Ik mocht overdag gaan passagieren mits ik tijdens de thuisreis wel mijn zeewacht meedraaide anders moesten mijn collega's 6 op 6 af draaien. (met mijn rechterarm in het gips) :wink:, armpje gebroken tijdens een potje voetbal tegen een Noors schip in Santos. Santos was voor mij wel De Haven tussen 1963-1968.
Wat je verteld over de politie in Braziel heb ik nog wel een paar herinneringen,(zere kaak o a na een bezoek aan de Hamburgbar door toedoen van de politie) :-D . Nadat ik uit het ziekenhuis kwam heb ik een paar weken doorgebracht bij een Nederlands/Indisch gastgezin totdat de Lekhaven na BA weer terug was in Santos.Hun jongste dochter die ooit met ons mee was gevaren als passagier naar Nederland en weer terug naar Santos had nl verkering met z'n persoon. Vriendelijkheid was niet een van zijn sterkste punten :-D
Ik was daarna wel de postbode voor deze familie tussen Braziel en Nederland, ik zou na
studieverlof in 1969 terug gaan naar Braziel , de heer des huizes kon mij wel aan een
goede baan helpen, of bij het Chemisch bedrijf waar hij werkte of misschien bij Verolme
bij Rio. Het is er uiteindelijk niet van gekomen , de liefde hield mij in Nederland.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Brasil is ontiegelijk groot,net zo groot als Europa zonder Rusland is mij eens verteld.Ik woon in de staat Sao Paulo samen met nog 40millioen anderen.Campinas is een moderne universiteitstad met een goed werkend SUS systeem een ''systeem unuco de saude,dus een ziekenfonds betaald uit de BTW inkomsten waar iedereen recht op heeft ook buitenlanders met verblijfvergunning.Nee geen 2e paspoort wat ik heel slim vind van de regering.Hier in Campinas weinig te merken van boven beschreven onrusten,en de iedere dag paseerende inzittenden van de patroulewagen wuiven vriendelijk naar mij.Burgemeester kiezen de bewoners zelf voor 4 jaar en als die niet voldoen worden ze vlug afgezet door het woedende volk( er zat geen ruit meer in het gemeentehuis bij dit laatste gebeuren 5 jr geleden)teidens een niet aangevraagde demostratie.Nieuwe Prefect nu aan zijn nieuwe torn,,,,doet het prima. :| Mag niet klagen hier ,reiden gratis met de stadsbussen als 65+ers en hebben altijd een zitplaats want speciaal gereserveerd en geel gemerkt voor onze ouderen.Één maal een schichtig moslimmaatje met een hoofddoek waargenomen in het centrum en vroeger veel bietsende roma's maar nu schijnbaar vertrokken naar europa waar meer te halen valt.Nee oome Mart hoor je niet klagen :-D .Rio is inderdaad een gevaarlijke stad en zo zijn er ook andere.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Braziel

Bericht door Martinus »

Er zijn legereenheden in de deelstaat Espírito Santo binnengereden en ze werden met gejuich onthaald, het deed een beetje aan beelden van de bevrijding in Nederland denken.

Helaas heeft het nog niet genoeg geholpen en stijgt het aantal doden nog steeds.

https://www.youtube.com/watch?v=68xWnDrMNg4
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Het havenbedrijf van Santos "CODESP" is 125 jaar oud.
Diverse media besteden aandacht aan dit feit, en ik zal -tij en weder diendende- mijn best doen hier verslag van te doen.
Hierbij de eerste historische fotos .
santos1.jpeg
santos1.jpeg (74.03 KiB) 5297 keer bekeken
santos2.jpeg
santos2.jpeg (90.61 KiB) 5297 keer bekeken
santos3.jpeg
santos3.jpeg (68.8 KiB) 5297 keer bekeken


Plaats reactie