Braziel

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ja Dick, ik ken dat spul.Ook veel van de plaatsen die je noemd .Kwam daar geregeld met de ''Brantpoint'' , lekker biertje daar in de amazones ''serpa'' geheten, alleen dààr verkrijgbaar.Vrouwtje wat donkerder dan de algemene indiaanse, dus werd weleens geaaid ...kijken of ze af gaf :roll: Er was een zwitser die een zaagmolen beheerde.Deze had een zwitsers chalet over de oude woning opgetrokken.Bij die zagerijen eigen winkeltje en huisjes voor de arbeiders.Ik tuigde mijn tv weleens op voor de kids op de steiger, konden ze Clint Eastwood bekijken, was een groot sucses :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Brant point 014.jpg
Brant point 014.jpg (36.63 KiB) 2143 keer bekeken
Brant point 022.jpg
Brant point 022.jpg (28.63 KiB) 2143 keer bekeken
Brant point 011.jpg
Brant point 011.jpg (23.22 KiB) 2143 keer bekeken
Brant point 004.jpg
Brant point 004.jpg (36.46 KiB) 2143 keer bekeken
Er ging wat verkeerd , nogmaals de plaatjes.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Mart, Je kunt nog steeds CERPA bier krijgen, en af en toe is het zelfs hier in de supermarkt te vinden...

Santarém is wel één van de drukste haventjes aan de Amazone. Het is er een komen en gaan van boten en bootjes, en ze liggen allemaal zij aan zij tegen de oever aan. Wegen eindigen - of beginnen- aan de rivier.
Afbeelding ... Afbeelding

Er komen ook zeeschepen, zo heeft Cargill er een terminal om soja te laden in bulkcarriers.
Cargil.porto.em.Santarem.jpg
Cargil.porto.em.Santarem.jpg (99.44 KiB) 2067 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Braziel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

In het Noorden van Brazilië zijn nog steeds weinig wegen
OK Dick en Mart........nou de winter er hier aankomt is DIT net waar ik op zit te wachten..........avontuurlijke verhalen van OP, langs, aan de Amazone..........daaar kwamen we vroegaah jaa nait met een " Reus van Heusden".......vertel dus gerust verder :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Harry, als alles goed gaat, ga ik begin volgend jaar naar het Amazone gebied (Urucu), waar olie en gas wordt gewonnen.
Afbeelding
Urucu ligt midden in het Amazone gebied. Als het lukt plak ik er een paar dagen aan vast om een boottochtje te maken en wat rond te scharrelen daar.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Braziel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

als alles goed gaat, ga ik begin volgend jaar
OK Dick, ik zal m'n vroegere verkooptalenten even afborstelen ( toen m'n haar nog zwart was o.a. voor een flinke stuiver verkocht aan o.a. Grieken en Italianen :lol: )........en zeg het dan maar waar ik moet zijn om je tassie te dragen!!.......oook vele jaren in " The Oilpatch" gewerkt :mrgreen: :lol: ....( m'n familie dacht toen dat ik een eerste klas baan had als pianist in een bordeel :lol: :mrgreen: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4859
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Braziel

Bericht door Allen »

........en zeg het dan maar waar ik moet zijn om je tassie te dragen!!

Wel Harry, hier moet je zijn om het tassie van Dick te dragen.
Je kan je Finse mutsie wel thuis laten. :mrgreen:
Urucu003a.jpg
Urucu003a.jpg (137.57 KiB) 1890 keer bekeken
Urucu002a.jpg
Urucu002a.jpg (111.06 KiB) 1890 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

@Harry,Allen, et al;
Afbeelding
Er ligt nu een klein vliegveldje bij het complex, maar een aantal jaren terug kon je daar alleen met een helikopter komen, of per boot en het laatste stukje door jungle. Apparatuur moest worden ingevlogen, en mocht niet meer dan 3 ton wegen.
Het is niet de meest prettige omgeving om te verblijven vanwege de hoge luchtvochtigheid en hitte, met in de regentijd elke 15 minuten een bui. Toen er zwaardere stukken vervoerd moesten worden, hebben ze het vliegveld aangelegd en een weg naar de rivier.
In de Amazone leiden alle wegen naar een rivier ...
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Dus water genoeg Dick....nu de filters nog :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Mart, er staan daar diverse betonnen platforms midden in de jungle..., en je kan er alleen met een helikopter komen. Een paar jaar terug gebruikten ze heel veel filters, maar nu nog maar eens gaan kijken waarom ze er minder zijn gaan gebruiken, terwijl de productie flink is opgeschroefd.


Plaats reactie