Braziel

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik werk nu ff met mijn vrouw haar pc,want windows 10 wil nu ineens een wachtwoord hebben,wat ik niet heb,dus deze zware toverdoos moet eerdaags naar de technico, die dat hopelijk oplost.ik heb al eens verteld hier hoe het gaat met de bras koopvaardij.
Moest rond 1990? voor een belgish/ned club hier in Rio enige ro-ro's in de vaart gaan brengen. deze waren net zes jaar oud en lagen opgelegd.De Admiraal die de verkoop regelde had een hele vloot in de aanbieding.Er werd/word hier nongeland omgesprongen met duur en nieuw materiaal,dat hou je NIET voor mogelijk...millioenen gaan door de drain.Vooral onderhoud is een schandaal,of het nu schepen, ambulance autoos,of brandweerwagens betreft.Ook brandnieuwe hospitaals en scholen met inventaris staan leeg.Het onderhoud budged verdwijnd gewoon lijkt het me.Het is vechten tegen de bierkaai.....maar gelukkig heb ik daar niets meer van doen.
Oja ook geen gemekker van belastng betalen over je huuropbrengst.Verhuurde eens in nederland ons flatje voor 14 vacantiedagen, dit moest opgegeven worden en tax over betaald.Te gek daar bij jullie.Groet uit een nu nat Campinas.Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Braziel

Bericht door Bob R.I.P. »

Dat je belasting moest betalen over de verhuur van je flat kwam omdat je te eerlijk was. Je gaf het op bij een of andere instantie. Ik kom zelf uit een dorp waar veel verhuurd werd aan badgasten. Mijn ouders deden er aan mee, ik had bed en breakfast, in goed duits Zimmer mit Fruehstuck. Je gaf het gewoon niet op en het was dus belastingvrij. Waar doen ze dit in Europa ook alweer?

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door jacko »

Pas op voor Braziliaanse vrouwen :lol: :lol: :mrgreen:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... klem.dhtml

groeten
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Bob, já klopt wel.De instantie die toen de huurders aannam en de verantwoording voor averij nam zal het opgegeven hebben , belasting geheven.OCH het is allemaal lang geleden......Maar het blijven uitzuigers daar bij jullie.
toverdoos schoongemaakt em probleempjes opgelost .kosten 70 reais=+-18 eu.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

rotterdam.jpg
rotterdam.jpg (49.39 KiB) 4943 keer bekeken
De sleephopperzuiger "Rotterdam" hier aan de kade in Santos.

Het ziet er naar uit dat het consortium 'Van Oord Operações Marítimas' en Boskalis de opdracht krijgen voor het baggeren van (een deel) de haven van Santos. Ze hebben het laagste bod gedaan, en afhankelijk van de beoordeling van het technische bod, zal het consortium het contract krijgen.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Is dit de zelfde firma die vele millioenen te goed had/heeft vanwege de ophoping van het strand bij Recife?? :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: Braziel

Bericht door C.Donner »

Deze en andere bedrijven hebben een ,,kompensatiegarantie" van de regering, dat betekend als ze in arabie, turkije rusland of een ander apeland hun poen niet krijgen, en dat is meestal zo, de belastinbetaler (wij dus) er voor opdraaien. Dat is al 40 jaar zo.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Het moet niet gekker worden,...er was een groot kabaal enige maanden geleden omdat ze hun geld niet krijgen van de brazilieaantjes, dus gaan gewoon door op met op de pof leveren. :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Enne Donner... Brasil is allang geen apenland meer, ze zijn alleen wat slimmer dan in nederarabië geworden :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: Braziel

Bericht door C.Donner »

Mart, u heeft gelijk. mooi land en mooie mense. maar ik bedoelde natuurlijk dat wij hier de klos zijn als die gasten niet dokken :shock:


Plaats reactie