Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Gisteren aangekomen in Quarteira waar de camping bijna leeg is en het weer meer dan goed is.
Mooie plek uitgezocht naast de tennisbaan, zonder buren met 220 volt in overvloed.
We doen het er mee.
Vandaag hielden we zondag met een Dorade van de grill en een flesje Vinho Verde, fietsen in je korte broek en T-shirt beter gaat het niet worden.
Onze bus heeft 4000 km gelopen zonder dat het gereedschapkistje voorgaats gebracht hoefde te worden. Verder niets bijzonders te melden.

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Lekker Jan.
Wij moesten vandaag 12 km fietsen om de cash weer wat aan te vullen. Gelukkig was het hier in Costa de Lavos ook korte broeken weer. Het is wel triest makend om de pijnbomen en dennen afgeknapt te zien als gevolg van de orkaan Lesley, die hier in oktober aan de kust kwam.
Dorade stond vandaag ook bij ons op het menu. Lekker Hollands met gebakken aardappels en peentjes.
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

We vinden wat uit, de camper staat nu voor op luchtkussens.
Door drukverschil aan bakboord en stuurboord kan ik het ding mooi waterpas stellen, blijft de jenever keurig tot aan de rand in je glas bij aftoppen.
Het is even pompen met de fietspomp maar de door Fiat geleverde compressor past niet in het 12 volt stopcontact leuk als je echt een band lek rijdt.
Blij dat ik nu een echt reservewiel achter onder de bus heb hangen en ook nog goed bereikbaar.
Het wachten is nu natuurlijk op een grappenmaker die midden in de nacht een van de kussens lek steekt.
Vandaag is een donkere dag maar met 19 graden C is het prima uit te houden.
De ons bekende Portugezen begroeten ons alsof we jaren weg geweest zijn en hebben van alles te vertellen en tijd zat, jammer dat we veel niet begrijpen.
Van een aardige dame kregen we zomaar een handvol Medronhobessen, het blijft leuk hier.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door leo-shof »

v+d schreef: 11 dec 2018 12:58
Het is even pompen met de fietspomp maar de door Fiat geleverde compressor past niet in het 12 volt stopcontact
Jan kan het soms zijn dat Fiat een aansluiting ergens verstopt heeft, in de zekering kast of zo
ik heb dat gezien bij een vrachtwagen waar ik toen mee reed, Ik dacht me Scania maar het kan ook de DAF geweest zijn
Dit om dat dit compressortje misschien meer stroom vraagt en die draadjes in een auto te dun zijn, ik zeg maar wat
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Leo, er blijkt een speciaal stopcontact voor de compressor te zijn gezekerd op 15 amp.
Het probleem is nu dus opgelost, de grijze massa boven werkt soms wat traag :wink:
Vandaag aten we een vega-hap in een vega-restaurant, het zag er feestelijk uit en smaakte prima.
De bananenbomen bloeien weer prachtig en ook de Medrohno-struik doet zijn best.
IMG_3585cleverplekje.JPG
IMG_3585cleverplekje.JPG (102.2 KiB) 4093 keer bekeken
IMG_3594vegahap bananenbloesem.JPG
IMG_3594vegahap bananenbloesem.JPG (95.29 KiB) 4093 keer bekeken
IMG_3601vegahap bananenbloesem.JPG
IMG_3601vegahap bananenbloesem.JPG (84 KiB) 4093 keer bekeken
IMG_3602vegahap bananenbloesem.JPG
IMG_3602vegahap bananenbloesem.JPG (106.33 KiB) 4093 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

We zijn erg druk met niks en komen tijd te kort, het is hier onbeschoft mooi weer vooral uit de wind en na 10.00 uur in het zonnetje.
Vandaag zijn we voor het eerst bij de haven geweest en natuurlijk was ik de camera vergeten dus de foto's zijn van een aai-praaidinges.
We hebben er ook weer een nieuwe vriend bij en hij is tamelijk brutaal, omdat het niet druk is mag hij in de kantine komen en dat doet ie dan ook met verve. Net liep hij met ons mee naar de camper, waar hij terug gestuurd werd door het spul dat altijd onder onze camper woont.
De kitten waar we ooit mee naar de veearts geweest zijn is een mooie grote kat geworden en ligt vanaf dat wij hier zijn onder de camper.
Alle poezen en katers zijn onvruchtbaar gemaakt en dat helpt, geen zielige katten meer te vinden op de camping.
Het viel ons vandaag weer op dat de motoren, van zelfs het gammelste bootje, prima lopen en met brandstof zijn ze niet zuinig.
Volle kracht de haven in en uit.
IMG-20181221-WA0001Quarteira 21 12 18.JPG
IMG-20181221-WA0001Quarteira 21 12 18.JPG (153.64 KiB) 3889 keer bekeken
IMG-20181221-WA0003Quarteira 21 12 18.JPG
IMG-20181221-WA0003Quarteira 21 12 18.JPG (146.39 KiB) 3889 keer bekeken
jago
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jago »

Hallo Jan en Marieke,

Dit is nu eens geen waakhond, maar een waakkat.
Hij bewaakt de tas van Marieke, met daarin waarschijnlijk
de pinpas om brokjes voor hem/haar te kopen.
Fijne vakantie nog en ik blijf je volgen op kombuispraat.

Groeten Jaap.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Wij gaan zoals altijd pikheet houden op de boulevard. Er is een bankje vrij dus we zitten eerste klas met zicht op de haven.
Een forse kerel in T-shirt, shorts en op slippers gaat naast ons zitten met in een hand een glas rode vloeistof met daarin een lullig rietje. " Ik kom uit Ierland" , hij zegt het op een toon die duidelijk maakt dat Noord-Ierland bedoeld wordt.
"Zijn jullie Duitsers", er ligt afkeuring of wellicht teleurstelling in zijn vraag.
Marieke maakt duidelijk dat wij uit Holland en meer speciaal de Achterhoek komen, zijn gezicht klaart op en hij begint een verhaal war wij zo gauw geen touw aan kunnen vastknopen.
Er komt een Engels stel aanlopen dat de Ier begroet met:"teveel gezopen gisteren?".
"Nee man, mijn lichaam is mijn tempel en daar komt geen drank in, jij wordt door je vrouw gecontroleerd maar op mij past niemand"
Na het uitwisselen van wat beleefdheden zegt de Ier: " Hollanders, Engelsen en Ieren laten we gaan knokken net als vroeger."
Er komt een prachtig uitgedost Engels drietal aanlopen, de man tamelijk vermoeid en versleten, de twee dames zo mogelijk nog ouder en rijp.
De Ier praait de man met: " Hoi maat jij moet een prachtige nacht gehad hebben met twee vrouwen, je ziet er ook vermoeid uit!".
Ik zal het antwoord hier niet herhalen maar de oude dames kraaien van plezier.
We vragen hoe hun hotel bevalt, het antwoord is: " Als de rouwkamers bij een begrafenisondernemer ,donker, stemmig, vooral koud".
De Ier vraagt hoe het eten is. " Oh, dat weet ik niet, dat voer ik aan de zwerfkat en die leeft nog steeds dus het zal wel goed zijn"
De Ier: " Voer jij de poes?" " Ja hoor ik zal hem je laten zien" en ze begint in een grote handtas te rommelen.
"Oh God " zegt de Ier " ze gaat ons haar poes laten zien".
Er komt een grote uitklapbare telefoon voor de dag met een klein schermpje, ze scrolt en laat de Ier een plaatje zien.
"Man" zegt de Ier " Een grijze oude poes, ik had niet anders verwacht"
De aanwezige dames gaan nu driftig op hun telefoons scrollen waarop de Ier mij aanstoot en luid zegt: "Kom op maat tijd om te vertrekken ze gaan ons allemaal hun poesjes laten zien"

Vanuit een zonovergoten Algarve wensen wij jullie een prettige jaarwisseling en een gezond 2019.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
"Humor ligt op straat", of iig op een Algarve's bankje met uitzicht op zee
Hef vun, Jan !

Strakkies nog ff naar d'Ambuggie ? Ff proosten op 'absent friends'....
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vanmorgen vertrekt er een Duits stel, een beetje gestresst.
Pa ruimt de zooi op en in terwijl ma al in de passagiersstoel zit, het kleine hondje zit voor haar op de bodem, wel aan een riem.
Ze let niet op en het ding glipt uit en onder de auto, pa slaat haar deur dicht en stapt aan de andere zijde in.
Ik ben de waterbakken van de katten aan het vullen en sta vlak bij en weet de aandacht van ma te trekken.
Ze geeft pa een tik en de motor stopt, pa komt gehaast naar buiten doet de schuifdeur open, haalt er een opstapje uit en zet dat voor de deur.
De hond wordt losgemaakt en gaat via het plasticopstapje naar binnen, pa smijt de schuifdeur dicht, slaat de deur van ma dicht en wil vertrekken, helaas moet ik hem weer laten stoppen, het plasticopstapje komt gevaarlijk dicht bij zijn achterwiel.
Op vakantie en stress een slechte combinatie.

In de middag weet een andere Duitser een record te breken.
Hij heeft een Port a pottie, een draagbaar poeptonnetje zeg maar, het ding wordt buiten de camper blinkend schoon gemaakt.
Hij vertrekt zonder het schone ding weer in te laden, een paar uur later komt hij er kennelijk achter en zien wij de camper het terrein weer oprijden, zijn potje inladen en weer vertrekken.
Als hij langskomt en wij onze duim opsteken grijnst hij maar eens terug.
Verder gebeurt hier niets :wink:


Plaats reactie