Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Nazare, mooie plek Arie. Zijn jullie nog met dat treintje naar boven gegaan?
Mooie branding daar met prachtige golven. In de winter is het daar lekker rustig.
Inmiddels zijn wij weer thuis en dat valt even tegen, de camper is al in de bagger naast ons huis blijven steken. Nou ja, de sneeuwklokjes en crocussen bloeien al dus het komt goed :wink:

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Goed te lezen dat je zonder gezondheid problemen terug op honk bent.
Wij zijn nog wel FF onderweg. Zijn al tot Viseu gevorderd.
Morgen naar de markt hier, jaarlijks gebeuren voor ons en dan naar Freixo de Numea om Port en olijfolie te kopen, ook een vast punt. Woensdag de klok weer vooruit zetten in Spanje.
Groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Harry G. Hogeboom »

wij weer thuis en dat valt even tegen,de camper is al in de bagger naast ons huis blijven steken
Jan ik hoop dat de direktie inmiddels weer volledig mobiel is, het blijft trouwens "een pak van m'n hart" dat jullie weer zonder medische inmenging thuis zijn gekomen :lol: :mrgreen:
Die " modder ervaring" is om jullie er aan te herinneren dat er ook nog "arme gepensioneerde ouwe kollega's" zijn die de hele winter gewoon " op de kin nemen" :mrgreen: :roll: :lol:
Heb jullie verslaggies met plezier gelezen. Doe dus deze zomer wat kassie an a.u.b. en lazer niet van je bootje af of zo....dan hebben wij eenvoudige zielen volgende winter ook iets "om naar uit te zien" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door gerard tenerife »

Harry G Hogeboom schreef :
.dan hebben wij eenvoudige zielen volgende winter ook iets "om naar uit te zien"
Kijk Jan dat is me nou uit het hart gegrepen, het was weer een mooi verslag met alle belevenissen daar bij. We beginnen hier nu ook Portugal een beetje te kennen zonder er naar toe te gaan :wink: Zit het gezag nu met een IJs zak om haar enkel en een glaasje wijn,of kan ze alweer helpen de kamper uit de modder te duwen :lol:

mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door ArieE »

Nee Jan, jammer genoeg was het trammetje in onderhoud. Na Nazaré kwamen we via Porto in Vila Praia de Ancora terecht, waar het weer wat onstuimiger was. Ook een schitterende omgeving, zeer de moeite waard.
Daarna via Noord-Spanje weer naar huis en nu maar wachten op het voorjaar..
Groeten Arie Eijgenraam
Bijlagen
Vila praia de Ancora 1.jpg
Vila praia de Ancora 1.jpg (506.57 KiB) 3792 keer bekeken
Vila praia de Ancora 2.jpg
Vila praia de Ancora 2.jpg (572.56 KiB) 3792 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Harry G. Hogeboom »

waar het weer wat onstuimiger was
Niet dat ik de " Portugese Overwinteraars" voor de voeten wil lopen of van slag wil brengen, maaaar dat soort " onstuimige weer" hebben wij hier plenty op de Nova Scotia kust Jan1 & Jan 2...ook....
Ook een schitterende omgeving, zeer de moeite waard.
...zoals jij zegt EN ....daar kan ik dus lekker voor thuis blijven :lol:
Hier onder een plaatje van wel bekend Peggy's Cove, als je goed kijkt kun je Ierland net achter de horizon zien liggen :roll: . Deze fraaie foto heppik net van het Internet gepikt en ongetwijfeld gemaakt door een kunstenaar met iets anders dan een Agfa Clack'je :lol: Jullie kunnen de camper zo eventjes op een ACL bootje rijden in Antwerpen en dan kun je - na een klein oversteekie- hier de fraaie en zeeeeeer rustige strandjes gaan bekijken. Google maar " Nova Scotia Beaches" of " Lawrence Town Beach" en je bent gelijk in bisnis.
Bijlagen
Peggys-Cove-Nova-Scotia-Canada.jpg
Peggys-Cove-Nova-Scotia-Canada.jpg (54.74 KiB) 3738 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door ArieE »

Laat eens wat foto's zien Harry. Ik ben wel benieuwd.
Groeten Arie Eijgenraam
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Laat eens wat foto's zien Harry. Ik ben wel benieuwd.
Even wat Googeluh Arie en je hebt meer foto's dan ik je kan geven...." Nova Scotia Beaches"....." Beaches Canadian East Coast"....." Peggy's Cove"..." Mahone Bay"...." St. Margarets Bay".......en dan snappie ook gelijk waarom ik hier al een pikheetje woon! :lol: 3 to 4 X zo groot als Nederland en nog geen Miljoen inwoners :roll: ........niks geen gehijg in je nek!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door ArieE »

Ga ik zeker doen Harry.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Heren, ik kon even niet reageren omdat de internet verbinding hier net zo'n bagger is als het weer :wink:
De directie loopt weer als een bejaarde kievit dus het zal goed komen denken wij zelf.
Er lagen mooie blauwe brieven dus zullen we moeten gaan sparen omdat ook de berichten van het pensioenfonds niet direct vrolijk zijn.
Als ik ooit 85 jaar wordt zijn de centen op hebben we uitgerekend, dan wordt het op een houtje bijten of naar Griekenland emigreren :)
Deze reis naar Portugal was er een in reservetijd dankzij de inzet van een kundige dame in dat mooie ziekenhuis in Enschede en daar zijn we heel blij mee.
We gaan wel kijken waar we op de volgende reis terecht komen, naar Portugal gaan is een soort verslaving al is het wat werk om er te komen :)

1 April gaat het bootje weer uit de stalling en wordt het zomer dus we hoeven ons niet te vervelen en ja Harry ik zal zien dat ik niet over de muur ga :lol:


Plaats reactie