Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Bertus. »

v+d schreef: 31 okt 2018 21:11 dan gaat op 22 november gebeuren.
Hallo Jan,

Ik wens jullie alvast een fijn tijd onderweg en in Portugal,
geen pech onderweg.

Groeten,
Bertus.

Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Gert-jan »

Hay Jan.

Heb de Clever even bekeken op het net. Ziet er goed uit. Veel praktische opberg ruimte voor een 6,36 mtr lange bus. Zelf sluitende schuifdeur zal vele mede camperaars goed doen!! Qua motor vermogen ga je er flink op vooruit. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt. Succes met het "inrijden". Het weer was vandaag in Elne prima. Gaan zat. of zondag Spanje in. Sterkte 22 nov. Jan van der Pluijm goede reis richting de warmte. Hebben wij het ook.

Groet, Gert-jan.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Dank je Gert Jan.
Als je in midden Portugal een aardige plek aan de kust zoekt; ga eens kijken in Costa de Lavos. Ligt ca. 15 km zuidelijk van Figueira da Foz.
Hoe het er nu is nadat orkaan Leslie daar in de buurt lande is voor mij nog een vraag. Je vind er alles wat je nodig hebt. Gratis service en een klein supermarktje voor de dagelijkse zaken. Restaurantjes en een paar kroegjes. Ik denk daar eerst langs te gaan voor we naar Andalucie gaan.
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Het busje is binnen en zeer tot mijn verwondering past alle zooi die wij onmisbaar achten in de opbergvakken en ruimtes.
Inmiddels reden wij 1000 km en wat een gemak dat automatisch schakelen, het ding is geluidarm en we kunnen ook de radio horen tijdens de rit.
Ik heb er ook al de zaag ingezet en de lattenbodem van het bed verbouwd.
Of ik begrijp het ontwerp niet maar ik denk dat de ontwerper zelf nog nooit op het kreng gelegen had, dat is dus nu m.i. beter.
Mijn kop heb ik inmiddels al wel 8 keer gestoten aan hetzelfde uitstekende stukkie dus waarschijnlijk ben ik dommer als die ezel...
De fietsen passen ook keurig achterop en kunnen aan de ketting, we zijn er dus min of meer klaar voor behalve het immer terugkerende geneuzel met de verzekering over leeftijd en diefstalalarm. Daar wordt nog aan gewerkt, ik weiger om de hut zodanig te beveiligen dat ik mijzelf niet meer vrij voel.
De kleur is stemmig donkergrijs geworden hetgeen een familielid deed opmerken dat ik er zo mee naar het crematorium kon, toekomst gericht als het ware.
Mijn kleinzoon vond het wel een mooi bakkie om te lenen voor zijn cross-activiteiten en zo opent het gedoe van opa weer perspectieven.
Nou maar hopen dat het begin december nog even rustig weer blijft dan gaat het wel weer lukken om zuidwaarts te trekken.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door leo-shof »

Dat je er veel en lang plezier mee mag beleven Jan
En heel veel veilige kilometers
campers11.gif
campers11.gif (69.27 KiB) 4337 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Harry G. Hogeboom »

zo mee naar het crematorium kon, toekomst gericht als het ware.
Kassie an Jan....kassie an........je die gozer met de sikkel niet verzoeken!! Goeie reis! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door leo-shof »

Ik heb net een joetjoep filmpje zitten bekijken over de Clever 636
Dat is toch wel een mooi karretje, hier stond alleen een Citroen als basis
maar ik neem aan dat de fiat eender is
Netjes afgewerkt, binnen en buiten .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Hoi Leo, wat ons wel aansprak is dat er weinig plastic zooi in zit en al helemaal geen versieringen die nergens toe dienen.
En man wat een gemak ik kan zomaar schroefjes in de wand draaien en zelfs spijkers gebruiken en alles blijft nog op zijn plaats ook.
Bij onze vorige camper had je daar geen kans voor dat was triplex, piepschuim en een dun plaatje aluminium, evengoed was dat een prima ding hoor.
Dat spul ging met het ouder worden wel herrie maken tijdens het rijden, dat valt ons nu enorm op. De Clever is fluisterstil en de Fiat schakelt na enige gewenning prima.
Ik heb een constante pieptoon in mijn oren dus een beetje herrie stoort mij niet maar leidt juist wel lekker af, ik kan nu mijn oren weer horen :lol:
De koelkast is wel heel erg klein dus het wordt kiezen, bier mee of eten mee, alles went dus het komt vast goed.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door leo-shof »

Ja maatje mijn is ook in het bezit van een Hymer met een Fiat-Ducato onderstel.
Hij is er erg content mee
Hier voor had hij een Dethleff ook een Fiat Ducato onderstel
Als je spijkers te lang zijn moet je ze aan de buitenkant wel krom slaan
anders zou er iemand zijn eigen aan open kunnen halen :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Harry G. Hogeboom »

schroefjes in de wand draaien en zelfs spijkers gebruiken
Ouwe massinisten..........spijkers in de sleurhut :oops: :cry: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie