Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Harry schreef:DE Chinezen hebben " THE Gold" en dat gebruiken ze door " links en rechts" te investeren
De haven van Piraeus is al voor een groot deel in handen van COSCO. Dat is een zeer belangrijk bruggenhoofd in Europa voor ze: zo vanuit het Suez Kanaal hun containers in Zuidoost-Europa landen. Ze willen alle containerpieren in handen zien te krijgen, maar daar is van de kant van de Griekse bonden veel verzet tegen. Nou ja, dan wachten ze immers even?
Ze hebben nu alleen pier 2 in bezit en daar verdubbelde de containeroverslag onmiddellijk. Pier 1 is nog in bezit van de Grieken. Daar halen ze niet meer dan 30 procent van het aantal containers dat de Chinezen overslaan.
Pier 3 is in aanbouw - door COSCO.
The Piraeus port authority (OLP) has a concession agreement with Chinese global shipping giant Cosco which runs two of the port's container terminals.
The Greek government, which is struggling to reduce a huge debt burden, has announced plans to sell a major part of its 75-percent stake in the company.
Chinese companies have also been eying investments in sectors such as telecommunications, bank services, the automobile industry, railroad equipment, real estate, brewery, electronics, clothing and glassware.
Het hele havenbedrijf van Thessaloniki is ook te koop, maar daar hebben de Chinezen iets minder belang bij. Ze wachten even tot de prijs nóg verder daalt.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hoi Harry,
Hoe gaan die Chinesen dat dan aanpakken?
Hallo Gerard......

Ik weet naks van Griekenland af, maar Theo's voorbeelden spreken boekdelen........

Dus ZOOO pakken ze dat an..... :mrgreen:

Ik heb hier nu niet "zonder dat ik me daar weer specifiek in ga verdiepen"......dit soort gedetaileerde voorbeelden aan de hand betreffende "Canada"..........maar om eerlijk te zijn heb ik me " de laatste 10 jaar"---Om nou maar eens even wat te zeggen--- groen en geel ge-ergerd aan de diverse " Chinese investeringen" in de Canadese Industrie......met name de energie en dan praat je dus BILJOENEN $$$$

Ik durf er zo maar een flessie Jonge Bols onder te verwedden dat als je in Europa GOED rondkijkt er ook veel Chinese investeringen worden gedaan....

Schiet me net te binnen....WAT zou je denken van de komplete LIPS fabrieken naar China......da's niet alleen Wartsila...maar " reken maar" dat er Chinees belang zit in het kluppie wat NU de schroeven maakt daar!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door Hannes »

Ik durf er zo maar een flessie Jonge Bols onder te verwedden dat als je in Europa GOED rondkijkt er ook veel Chinese investeringen worden gedaan....
Dat flesje zou je wel eens kunnen winnen Harry.
Hoe het met Nederland zit weet ik niet, maar de laatste jaren hebben de Chinezen in Duitsland flink geinvesteerd.
Ze zien Duitsland als een springplank naar de Europese markten.
Ze stichten over het algemeen geen nieuwe bedrijven maar kopen failliete bedrijfen op.
Op deze manier komen ze vrij gunstig aan het "know how" en diverse patenten.
Ook kunnen ze dan op bepaalde Chinese produkten het stempeltje "Made in Germany" drukken.
De Chinezen zitten hier vooral in de maschinebouw, auto- en textiel industrie, staalhandel, informatietechniek etc.
Overigens komen de zonnepanelen om stroom op te wekken -die men hier de laatste jaren op veel daken ziet verschijnen- voor het grootste gedeelte uit China.
De Duitsers hebben op dat gebied blijkbaar weinig in de melk te brokkelen.

Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

blijkbaar weinig in de melk te brokkelen.
Hallo Hannes.......jouw opmerkingen kloppen geheel met mijn observaties hier in Canada..het gebeurt vrijwel altijd " haast onder de radar" en met heel weinig of GEEN hoepla....maaaar " gebeuren doet het wel"...( ik meen OOK Saab of Volvo??? opgekocht door de Chinezen!)......

EN........of we het nou leuk vinden of niet..........de Chinezen hadden reeds een beschaving van een zeer hoogstaand niveau.....toen "wij" in Europa "op boomstammetjes" de Rijn af kwamen zakken en Obelix met die kei op z'n rug rondliep :lol: Voor een hele en uitgebreide variatie van redenen zijn de Chinezen de laatste 500 jaar " een beetje uit de running geweest"...........maaar Mao heeft er weer wat dynamiet ingestopt...." like it or lump it" zeggen we dan hier!
EN...wat meer is...." ZE komen nog maar net op toeren"


aaaah wel.......ik kan nog steeds Proost zeggen in het Chinees :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door gerardN »

Ik neem aan, dat de noodlijdende bedrijven in West Europa, die bijv. op het randje van een failissement staan en die door de Chinezen worden opgekocht, bemensd worden voor een groot deel door autochtone inwoners en niet door 100 % Chinezen. Die autochtone inwoners zullen financieel op den duur best uitgemolken worden door hun chinese bazen, maar ze hebben wel brood op de plank i.p.v. werkeloos te zijn.
Er zullen best veel Chinezenin in werken, maar dat was vroeger ook al zo. Op de koopvaardij verschenen ze in grote getale als stoker. Die zijn later weer blijven hangen in Nederland in de mooie functie van pindaverkoper. Vandaar de uitdrukking "pinda chinees". Bij de jongeren is deze benaming waarschijnlijk onbekend. In Amsterdam barstte het van de pinda-chinezen, die later de chinese restaurants zijn begonnen, die we nu zo leuk vinden. Ik ben er ook niet blij mee dat de Chinezen de zooi opkopen, maar aan de andere kant weten ze een bedrijf weer nieuw leven in te blazen. Het zijn dus een soort bedrijvendokters a la Joep van den Nieuwenhuizen. Dus uiteindelijk vraag ik me af, moet je zo'n ontwikkeling (van die Chinezen dus) nou positief of negatief zien? Zelfde geldt denk ik ook voor de Arabische oliesjieks. Die investeren zich ook te plettter in West Europa. Maar daar zit het idee achter,dat als de olie in de woestijnen op is, ze hier hun centjes vandaan kunnen halen. Af en toe weet ik het ook niet meer, wat is nu beter en wat moet niet gebeuren. Hier in Holland zeggen we: Wie het weet mag het zeggen!!! :| :mrgreen:
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door v+d »

Gerard,
bedrijven dokter J vd N heeft een wat vreemde manier van patienten genezen,meer informatie is overal te vinden.
Bovendien is dit forum niet voor zulke discussies, ik begrijp wat je bedoelt,maar het is op z'n minst een onhandig voorbeeld!
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door gerardN »

Toch fijn dat je het begrijpt.
vr.gr.
GerardN
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ook hier veel chineese koopwaar...maar wèl mooi gecamofleerd .Bij voorbeeld de spaarlampen,de hele verpakking in het portugees,en dan als je goed kijkt ergens in hèèl kleine lettertjes''made in china''....en verdomd het materiaal word steeds beter,zéker voor de prijs en dààr gaat het maar om bij de gewone man.Ik heb een houtzaag, niet bot te krijgen ,die koste twee jaar geleden 15 reais iets van toen 6 eurootjes.....ik koop ook liever nacionale producten,maar het'' geet zo het geet''.Mijn bijdrage zal hier wel niet thuis horen, maar ik wou het ff kwijt.Een zigzagje :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door gerardN »

Gewoon lekker doorgaan Mart. We mogen best wel eens een "pietse" naast de lijn lopen. We zitten hier toch voor de lol? En we hoeven ons brood er niet mee te verdienen.
gr.
GerardN.
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Cijfers en berekeningen over “groen” en “duurzaamheid”.

Bericht door Bob R.I.P. »

Even een zig zagje zou Mart zeggen. Advertenties van spaarlampen: Goed voor het milieu
Advertentie voor auto's die 1 op 25 rijden: Goed voor het milieu.

Nee, nee, nee, Het is minder slecht voor het milieu. Maar dat durven de h.h. fabrikanten niet te schrijven.

Of kan dit beter bij Topic Taal staan?

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie