Zee-en andere vogels

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door jdbvos »

Prachtig, Jan !
Altijd weer een mooi gezicht hoe jonge beestjes hun angsten overwinnen en het instinct volgen.

En dit
Geen boze duivenmelkers in de buurt Jan?
was ook mijn eerste gedachte... :lol:
Als je net als ik op de Noordzee diverse malen uitgeputte postduiven uit de lucht hebt zien vallen op- en rondom het schip, en ook nog ziet hoe 'te laat binnengekomen' duiven meteen na aankomst de nek omgedraaid worden, heb je niet veel waardering meer voor duivenmelkers...
Een roofdier als een valk, of sperwer, 'slaat' duiven: gewoon puur natuur... En die roofvogel kijkt echt niet of het een prijswinnende postduif-met-een-ringetje-om-de-poot is...
Ook je chihuahuaatje, hond op hooguit konijntjesformaat, is in de natuur niet veilig voor ze...that's life ! that's nature, waar iedereen die natuurdocumentaires bekijkt van geniet.... "Kijk ! Die valk haalt een lekker hapje voor z'n jonkies ! Aaaaach, wat lief...zooo schattig..."
Oost, west...ook best

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door v+d »

Op ons dak rusten regelmatig postduiven even uit, wat drinken uit de vijver en ze krijgen ook een handje voer.
De domme worden door Titus de kat gepakt maar ik heb nog nooit de torenvalk daar op kunnen betrappen.
Wel is er een sperwer die onze Turkse tortels slaat, tortels genoeg hier.
Na de winter zijn er nog een paar en in de zomer zijn er weer veel.
Duivenmelkers zijn hier niet, wij wonen in een dun bevolkt stukkie Achterhoek.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door jdbvos »

dun bevolkt stukkie Achterhoek
Een Achteraf-hoekje, duzzz :-D
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door v+d »

Vandaag is het wat winderig en koud, de valken zijn terug op de kist en wachten op het ontbijt.
Pa en Ma willen dat ze dat komen halen en scheren langs met muizen in de klauwen, het kroost denk bekijk het maar wij verroeren geen vleugel.
Onze staartloze zwerver, die inmiddels aardig tam is geworden, lust ze wel rauw. Helaas voor haar hangt de kist te hoog en op het dak heb ik haar nog niet gezien.
De veearts beweerde dat een staartloze kat wat moeite zou hebben met het evenwicht, dit figuur heeft daar geen last van ze beweegt zich als een eekhoorn in de fruitbomen.
DSC07529valken los.JPG
DSC07529valken los.JPG (84.5 KiB) 6586 keer bekeken
DSC07530valken los.JPG
DSC07530valken los.JPG (92.78 KiB) 6586 keer bekeken
DSC07531valken los.JPG
DSC07531valken los.JPG (62.01 KiB) 6586 keer bekeken
DSC07532valken los.JPG
DSC07532valken los.JPG (96.34 KiB) 6586 keer bekeken
DSC07533valken los.JPG
DSC07533valken los.JPG (162.17 KiB) 6586 keer bekeken
DSC07535valken los.JPG
DSC07535valken los.JPG (64.97 KiB) 6586 keer bekeken
JaapTermes
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 apr 2006 19:47
Locatie: Heemskerk

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door JaapTermes »

Jan,

De natuur is altijd mooi.
Maar hoe kom jij aan een staartloze kat/kater?
Wij hebben er ook een gehad. Kreeg een klap van een auto.
Staart gebroken , jaja , en hield uiteindelijk een stompje staart over. ging best maar het liep altijd "slingerend" stuurloos.
Heeft nog lang geleefd.

groet
Jaap
ja
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door v+d »

Jaap dat is een lang verhaal, als kitten aan komen lopen.
Tijdje in onze beukenhaag gewoond en toen wij terug kwamen uit Portugal woonde ze in/Op een oude auto in onze garage. Natuurlijk het kattenluikje begrepen en ontdekt dat daar onze kat elke dag van de oppas eten kreeg.
Tenslotte kreeg ze drie jongen waarvoor wij een goed huis vonden.
Op een dag kwam ze thuis met een ontvelde staart, het heeft drie dagen geduurd voor ik haar te pakken had en toen moest ik ook naar de arts, ze beet door mijn hand heen.
Na amputatie van de staart hebben we haar drie weken opgesloten en medicijnen gegeven.
Enfin, kat genezen en het is een acrobaat. Wij zijn nu dikke vrienden en ze loopt het huis in en uit.
Met onze kater leeft ze constant in oorlog maar ze kunnen elkaar prima ontwijken, ruimte genoeg.
Het is inmiddels een kostbaar katje geworden, aan de veearts waren we 300,= euro kwijt, dus zijn we er zuinig op. Gechipt en gesteriliseerd, en zeer tot ons plezier ruimt ze de ratten op.
Haar vriend, ook een zwerver die aangereden werd voor onze deur en die we 4 weken verpleegd hebben, is inmiddels tammer als onze eigen kater.
Nou ja het houdt ons van de straat.
JaapTermes
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 apr 2006 19:47
Locatie: Heemskerk

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door JaapTermes »

Jan, dat is een duur thuishaalertje, maar het houdt je vrij ongedierte.

Wat je schreef over de dierenarts herken ik ook.
De verbonden staart moest eraf en toen zei hij "dat moet je zo doen" even heel snel roetsen en ik had ook de krabben over mijn hand.
Toen heb ik het de arts zelf maar laten doen.
Na vele jaren was het zo mager als een lat. Lag altijd achter een autoband te slapen en heb haar nog een keer overreden en ik merkte niets tot dat ze een keer niet op tijd thuis was.
Ze voelde het einde komen en was in de sloot "verdronken ".
Einde kat zonder staart.

Jaap
ja
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door paul »

Ook hier hebben 5 torenvalken het nest verlaten.
En ook nu is er weer een nieuwsgierig wat wij hier in huis doen.
En wie toch die dame is die altijd naar ze kijkt.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (128.45 KiB) 6686 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (214.56 KiB) 6686 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (219.28 KiB) 6686 keer bekeken
koop een boot en heb plezier tot je dood
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door v+d »

Mooi man! De jongste uit het nest blijft hier ook lang terugkomen, maar zo dichtbij komen ze niet.
Wel herkennen ze ons feilloos, zodra er vreemden op het erf zijn worden ze onrustig.
Maar ja, wij praten met ze :wink: ,wij kunnen ook rustig lawaai maken geen probleem.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door Allen »

Deze hebben familie in Warken en Den Hoorn.


Kestrels.JPG
Kestrels.JPG (173.52 KiB) 6495 keer bekeken
Grtn @Allen


Plaats reactie