Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Autobussen

Bericht door leo-shof »

Ik vond op het internet wat oude plaatjes
WSM  bus.jpg
WSM bus.jpg (168.12 KiB) 6237 keer bekeken
WSM op het Naalwijk het plein.jpg
WSM op het Naalwijk het plein.jpg (221.01 KiB) 6237 keer bekeken
WSM Opleggerbus.jpg
WSM Opleggerbus.jpg (193.39 KiB) 6237 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door jdbvos »

De site "de oud-rotterdammer" plaatste op Veesboek een leuk filmpje over bussen en trams....
https://www.facebook.com/010web/videos/ ... 961762653/
Oost, west...ook best
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Autobussen

Bericht door Da Silva »

Leo en Jan.

Fraaie beelden van die Crossly van de VSM en die stadsbussen van de RET ( die kaartjes io het stuur !). In mijn jeugd gingen mijn ouders in de zomermaanden op vakantie in Beekbergen. Op acherop de fiets van Rotterdam- naar Beekbergen. Als ik er aan denk voel mijn kont nog. De VAD reed in die regio ook met Crossleys. Op Youtube staan vier filmpjes van dit bedrijf. Met fraaie beelden van Zwolle, Apeldoorn, Ermelo en Arnhem. De titels ; "De bewogen jaren van de VAD".


https://www.youtube.com/watch?v=LGaGfnJ7bYg

Grt.

Mario
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

Mooi filmpje van de VAD. Hoewel ik nooit gebruik gemaakt heb van de VAD herken ik als zoon van een NACO man heel veel aan de Crossleys en Scania's. Omdat mijn vader procuratiehouder was bij de NACO hadden wij vrij reizen met de NACO bussen. Zelfs een jaar van Alkmaar naar Amsterdam naar de RH school ging ik met de bus. Eerst van Alkmaar naar de Rijp met een Scania, in de Rijp overstappen op een Crossley naar Amsterdam. (Lijn F) Twee uur onderweg. Terug ging het wat sneller daar ik dan een directe bus van Purmerend naar Alkmaar had. (lijn C)
Op dinsdagmorgen kon ik een uurtje later daar dan een extra rit van Alkmaar naar Purmerend ging i.v.m. de veemarkt. (Lijn G)Wat kon het stinken in die bus. Sommige boeren kwamen zo onder de koe vandaan. Bij Spijkerboor was een brug in een zodanige slechte positie dat iedereen uit moest stappen en de bus leeg over de brug moest rijden. Als de bus er door zakte was er maar 1 slachtoffer, de chauffeur. Gelukkig is de brug heel gebleven. Bij slecht weer en een aardige chauffeur moest iedereen bukken, zodat die chagarijn van een brugwachter niet kon zien dat er mensen in de bus zaten. Helaas heb ik geen foto's van de NACO bussen, maar op internet zijn er genoeg te vinden.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Autobussen

Bericht door Da Silva »

Dat waren echt andere tijden. Mooie bussen die Crossleys. Jammer dat er maar één van bewaard gebleven is. Er waren verschillende carrosserie bouwers, die er geleverd hebben. Smaken verschillen natuurlijk, maar degene die overgebleven is vind ik persoonlijk niet de mooiste uitvoering. Die van de VAD, NACO en WSM ( Leo geplaatst heeft) vind ik mooier.

Grt.

Mario
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Autobussen

Bericht door Da Silva »

Dat waren echt andere tijden. Mooie bussen die Crossleys. Jammer dat er maar één van bewaard gebleven is. Er waren verschillende carrosserie bouwers, die er geleverd hebben. Smaken verschillen natuurlijk, maar degene die overgebleven is vind ik persoonlijk niet de mooiste uitvoering. Die van de VAD, NACO en WSM ( die Leo geplaatst heeft) vind ik mooier.

Grt.

Mario
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik heb kwam eens vanuit Purmerend naar Alkmaar (lijn C) in een Crossley, waar de gaskabel onderweg brak. Gelukkig was er een chauffeur als passagier mee. Deze man ging op de motorkap in de bestuurderscabine liggen en kon zo het gas op aanwijzingen van de chauffeur regelen. Zo is de bus vanuit de Schermer in Alkmaar gekomen. Het grote voordeel van de motor voorin, en eenvoud.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Afbeeldingsubirimagenes

mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Autobussen

Bericht door leo-shof »

Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jos Komen (R.I.P)

Re: Autobussen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze oude Franse stadsbus stond zondag j.l. op het terrein van Willibrordus in Heiloo.

bus-1.jpg
bus-1.jpg (238.2 KiB) 7154 keer bekeken
bus-2.jpg
bus-2.jpg (259.16 KiB) 7154 keer bekeken
http://wiesendeliefde.nl/buslading-muziek/


Plaats reactie