Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ron Swaab

Re: Autobussen

Bericht door Ron Swaab » 10 okt 2016 16:34

Niet alleen de bussen hoor Bob..........de taxi firma's kunnen er ook wat van. :wink:
Dan te weten dat er in Bangkok meer dan 100.000 taxi’s rondrijden..........

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 12 okt 2016 06:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat stadsbussen...........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 12 okt 2016 10:31

Afbeelding

Het is de kunstenaar zo te zien gelukt om 5 landen weer te geven in krap 5m2.

Afbeelding

leo-shof

Bericht door leo-shof » 12 okt 2016 10:56

In mijn beleving : ik ben er nooit geweest en zal er waarschijnlijk nooit komen.
heb ik in gedachte dat er alleen ouwe troep rond zou rijden zoals die laatste paar foto´s
Maar ze hebben gewoon heel mooi materiaal , misschien alleen niet de beste chauffeurs !
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 12 okt 2016 11:10

leo-shof schreef:In mijn beleving : ik ben er nooit geweest en zal er waarschijnlijk nooit komen.
heb ik in gedachte dat er alleen ouwe troep rond zou rijden zoals die laatste paar foto´s
Maar ze hebben gewoon heel mooi materiaal , misschien alleen niet de beste chauffeurs !
Goedemorgen Leo

Feitelijk is het Thaise wagenpark moderner dan hier in Nederland,of in ieder geval:ze doen er niet voor onder.
De Thai ziet de auto als status symbool en steekt zich er graag voor in de schuld,maar de meesten kunnen op langere termijn hun aflossing naar de bank niet meer betalen.
Mooi wagenpark en bar slechte chauffeurs...........ik schrijf er later over in het andere topic "vandaag de dag in Thailand"

Groet Ron.

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 12 okt 2016 14:10

Afbeelding

Kijk eens naar het "werkbusje"b] :?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ron Swaab op 14 okt 2016 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.

leo-shof

Bericht door leo-shof » 12 okt 2016 21:37

als die chauffeur op de eerste foto al die lampies aan zet
gaat die bus spontaan achteruit rijden :lol:

LEO

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 14 okt 2016 13:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 18 okt 2016 17:26

Afbeelding

Ron Swaab

Bericht door Ron Swaab » 19 okt 2016 11:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leo-shof

Bericht door leo-shof » 29 nov 2016 23:22

Ik vond op het internet wat oude plaatjes
WSM  bus.jpg
WSM bus.jpg (168.12 KiB) 1209 keer bekeken
WSM op het Naalwijk het plein.jpg
WSM op het Naalwijk het plein.jpg (221.01 KiB) 1209 keer bekeken
WSM Opleggerbus.jpg
WSM Opleggerbus.jpg (193.39 KiB) 1209 keer bekeken

LEO

jdbvos

Bericht door jdbvos » 01 dec 2016 09:51

De site "de oud-rotterdammer" plaatste op Veesboek een leuk filmpje over bussen en trams....
https://www.facebook.com/010web/videos/ ... 961762653/
Greetz!
Jan DB Vos

Da Silva

Bericht door Da Silva » 01 dec 2016 10:25

Leo en Jan.

Fraaie beelden van die Crossly van de VSM en die stadsbussen van de RET ( die kaartjes io het stuur !). In mijn jeugd gingen mijn ouders in de zomermaanden op vakantie in Beekbergen. Op acherop de fiets van Rotterdam- naar Beekbergen. Als ik er aan denk voel mijn kont nog. De VAD reed in die regio ook met Crossleys. Op Youtube staan vier filmpjes van dit bedrijf. Met fraaie beelden van Zwolle, Apeldoorn, Ermelo en Arnhem. De titels ; "De bewogen jaren van de VAD".

https://www.youtube.com/watch?v=LGaGfnJ7bYg

Grt.

Mario

Bob

Bericht door Bob » 01 dec 2016 12:07

Mooi filmpje van de VAD. Hoewel ik nooit gebruik gemaakt heb van de VAD herken ik als zoon van een NACO man heel veel aan de Crossleys en Scania's. Omdat mijn vader procuratiehouder was bij de NACO hadden wij vrij reizen met de NACO bussen. Zelfs een jaar van Alkmaar naar Amsterdam naar de RH school ging ik met de bus. Eerst van Alkmaar naar de Rijp met een Scania, in de Rijp overstappen op een Crossley naar Amsterdam. (Lijn F) Twee uur onderweg. Terug ging het wat sneller daar ik dan een directe bus van Purmerend naar Alkmaar had. (lijn C)
Op dinsdagmorgen kon ik een uurtje later daar dan een extra rit van Alkmaar naar Purmerend ging i.v.m. de veemarkt. (Lijn G)Wat kon het stinken in die bus. Sommige boeren kwamen zo onder de koe vandaan. Bij Spijkerboor was een brug in een zodanige slechte positie dat iedereen uit moest stappen en de bus leeg over de brug moest rijden. Als de bus er door zakte was er maar 1 slachtoffer, de chauffeur. Gelukkig is de brug heel gebleven. Bij slecht weer en een aardige chauffeur moest iedereen bukken, zodat die chagarijn van een brugwachter niet kon zien dat er mensen in de bus zaten. Helaas heb ik geen foto's van de NACO bussen, maar op internet zijn er genoeg te vinden.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Da Silva

Bericht door Da Silva » 01 dec 2016 21:30

Dat waren echt andere tijden. Mooie bussen die Crossleys. Jammer dat er maar één van bewaard gebleven is. Er waren verschillende carrosserie bouwers, die er geleverd hebben. Smaken verschillen natuurlijk, maar degene die overgebleven is vind ik persoonlijk niet de mooiste uitvoering. Die van de VAD, NACO en WSM ( Leo geplaatst heeft) vind ik mooier.

Grt.

Mario

Da Silva

Bericht door Da Silva » 01 dec 2016 21:32

Dat waren echt andere tijden. Mooie bussen die Crossleys. Jammer dat er maar één van bewaard gebleven is. Er waren verschillende carrosserie bouwers, die er geleverd hebben. Smaken verschillen natuurlijk, maar degene die overgebleven is vind ik persoonlijk niet de mooiste uitvoering. Die van de VAD, NACO en WSM ( die Leo geplaatst heeft) vind ik mooier.

Grt.

Mario

Plaats reactie