Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door lp »

Of zie ik nu iets over het hoofd?
Zijn zeker bedoeld als logo o.i.d.
quo vadis

Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door rspeur »

Gebiedende wijs met t is antiek, basis is stam. Zowel enkel- als meervoud.
Voor meervoud: zie hieronder.
http://woordenlijst.org/leidraad/11/7/
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door lp »

Gebiedende wijs met t is antiek, basis is stam. Zowel enkel- als meervoud.
:wink: Klopt, zie mijn opmerking op de vorige bladzijde.
quo vadis
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding

De 3 rechts, zijn voormalige militaire ambulances waarbij de deur achter zat met uitklap trapje.
Reden ook over de Vermeerstraat, kan het me goed herinneren.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
aegis R.I.P.

Re: Autobussen

Bericht door aegis R.I.P. »

Klopt helemaal de buslijn heette ook Vermeerkwartier later kwam er nog een lijn bij over de gasthuislaan waar ik woonde vanaf 1956 ik dacht lijn Dorrestein.

Mijn school was de Vincent van Gogh school dus heel wat bussen voorbij zien komen.
Bij de Veteranenautobussen te Apeldoorn rijdt nog een stadsbus van Nefkens.

Groet Feike.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

De NACO had ook een dergelijke wagen. Dit was de z.g. belbus, omdat er een bel op het dak van de bestuurderscabine zat.
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Feike schreef :
de gasthuislaan waar ik woonde
Ik ben geboren in 1940 in de Gabrielstraat en heb daar gewoond tot ik ging varen. Mijn ouders verhuisden, in de mid 60 jaren dacht ik, even om de hoek naar de flats op de Gasthuislaan, min of meer tegenover Gijtenbeek de melkwinkel. Woonde jij op de Ganskuil?
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
aegis R.I.P.

Re: Autobussen

Bericht door aegis R.I.P. »

Hallo Gerard,

Ik woonde vanaf de overweg de derde flat op de Gasthuislaan dus net een flatje verder als Geitenbeek

Tot 1971 heb ik gewoond bij mijn ouders op 46C twee hoog met pauzes door het varen.

Mijn vader was dirigent bij de Juliana van Stolberg kazerne op de Leusderweg en Juliana het showcorps in Amersfoort waar hij geheel de basis van heeft gelegd.

Veel door de Gabrielstraat gelopen naar de school wat leuk nu zo ver weg en dicht bij elkaar zijn geweest!

Groet Feike.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

wat leuk nu zo ver weg en dicht bij elkaar zijn geweest!
Ja het is wel grappig Feike, dat ik van de tuin in de Gabrielstraat (12) bijna bij jullie in de slaapkamer kon kijken :roll:
en we elkaar nooit ontmoet hebben. Het muziekkorps Juliana is in Amersfoort een begrip en dan hadden we ook nog Wilskracht en Bernard geloof ik.
Als jochie liep ik altijd de avondvierdaagse mee en dan was de muziek altijd bij het binnen halen.
Mijn grootvader woonde in de Westerstraat, zoals ook Jan van de Doe zijn grootvader (ook op het forum, woont in Canada) Hij was getrouwd met de dochter van Cafe de Oranjeboom, bij het spoorweg overgang Leusderweg.
De huizen in de Westerstraat grensden aan de Leusderweg kazerne. De Vincent van Gogh school zegt me niets, maar ik neem aan dat dat de school was met de ingang (vroeger?) in de Hobbema straat, daar was gedurende de oorlogsjaren de "Gaarkeuken" ben er eenmaal geweest toen het front langs het Gelders vallei kanaal via Hoogland liep en we afgesneden waren. Ik ging naar school in de Johan van Dieststraat, zijstraat van Bischopse weg, en later naar de MULO op de Leusderweg.
Groeten van een oud Keientrekker Gerard Mulders
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
aegis R.I.P.

Re: Autobussen

Bericht door aegis R.I.P. »

Moet even kijken of een reisje naar Tenerife erin zit want er zijn zoveel bekende dingen en namen die je verteld dat lukt allemaal niet zo blokkeren we de hele zaak van de bussen hier. :wink:

Maar de Oranje boom was in die tijd een hele groot café aan de overweg nu het lijntje van Pon ook werden daar rijbewijzen gehaald en de theorie afgenomen.

Mijn buurman was kelner daar en keek nog wel eens(te) diep in het glaasje. :) zag je hem al aankomen vanaf de overweg en de straat noodgedwongen diverse keren oversteken. :lol:

De school zat in de Hobbemastraat dus via de Gabrielstraat heb in van 55 tot 57 de school bereikt via de Vermeerstraat.
Naast de Mulo op de Leusderweg was de LTS daar zat ik van 57 tot 59 ook weer dicht bij.

Geweldig zo die aanknopingspunten had je zomaar tegen het lijf kunnen lopen daar.

Met hartelijke groet Feike Cammenga.


Plaats reactie