Van sparks tot internationaal chauffeur

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
louis holleman

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door louis holleman »

leo-shof schreef:Heb je eigenlijk alleen met Zwitserland nog in de rondte te maken
´s-ochtends om 5 uur gaat het hek open en om 22 uur gaat het weer dicht voor vrachtverkeer
Net als vroegah dus... alleen bij de St. Bernard mocht je na 10 uur nog naar beneden doorrijden tot onderaan bij die chauffeurstent plus parking. Het zal ook nog wel steeds maximaal 28 ton zijn daar...

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door leo-shof »

[/quote] Het zal ook nog wel steeds maximaal 28 ton zijn daar...[/quote]

Nee Louis
Dat is een aantal jaren geleden veranderd,naar 40 ton
je moet er nu ook per km betalen,en dat verdiend beter als af en toe een bekeuring innen
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Joost.R »

@ Louis.....via deze link foto,s van Wim Vos Tanktransport en Harry Vos bulkvervoer.

http://www.rotterdamstanktransport.nl/update.2013.php
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Bob R.I.P. »

https://www.youtube.com/watch?v=l70oynYZcP8

Nog veel meer filmpjes als je daar rond struint.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Hannink1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2017 19:03

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Hannink1958 »

Mooie verhale, heb regelmatig ritjes met de mannen gedaan.mijn stiefvader Jan Manneken heeft jaren voor Van Spronsen gereden, o.a met Piet Willemsen en Piet van Oers..Ben zelf een paar keer met Kees Willemsen mee geweest.
Stond zelf tijdens mijn schooljaren regelmatig de wagens te laden bij de Hollland Amirika Lijn en op de veilingen.
Wou zelf ook gaan rijden maar dat mocht niet van me stiefvader, dus ben zelf bij Smit Internationale terecht gekomen.Waar ik later Rinus van de Meiden tegen kwam, een oud chauffeur van Van Spronsen
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Johnny »

Mooie prachtige verhalen, ben zelf werkzaam bij Leo van Tiel Transport uit Schiedam.
De laatste 2 jaar niet meer zo ver maar in het verleden als charter voor R.T.T. en voor Den Hartogh lange reizen gemaakt
veel naar het oostblok met als verste bestemming Alatyrj ver achter Moskou.
Van mijn ex-collega Harry Stam staan vele filmpjes op You-Tube, ook die van zijn maatje Guus (Guusontour) zijn er
vele filmpjes te zien, ver boven de poolcirkel midden in de winter, een waar kijk genot van beide.
Het leven is geen facebook
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door ed fowler »

Een paar verhalen terug werd je even Jan genoemd. Leuk, want Jan Holleman bestaat ook en had met z,n broer Leen een transportbedrijf gestart in Princenhage, Breda. lichtgrijs met groen.Ik was de buurjongen en speelde vaak met de kinderen uit de straat, de Dreef, op hun vrachtwagens of aanhangers.Mooie tijd!
Ik volg jullie verder hoor ! Groetjes Ed
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door leo-shof »

Ed deze bedoel je zeker :
1   Holleman.jpg
1 Holleman.jpg (78.92 KiB) 5710 keer bekeken
je
2  Holleman.jpg
2 Holleman.jpg (90.14 KiB) 5710 keer bekeken
3 Holleman 1981. Neetlje Jans.jpg
3 Holleman 1981. Neetlje Jans.jpg (67.15 KiB) 5710 keer bekeken
4   Holleman.jpg
4 Holleman.jpg (80.37 KiB) 5710 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door ed fowler »

Geweldig Louis, ik heb al heel lang gezocht naar de Hollemantrucks maar kreeg steeds recente wagens te zien uit Roemenie waar ze schijnen te zitten nu. Maar hiervan ging m'n hart open, een stukje nostalgie uit het 'Haagje' . En van die GMC kieper liep een achterband af toen het een houten bruggetje passeerde en waar ik met m'n vriendje onder aan de oever in de Bieloop stond te vissen. De band rolde naar beneden op ons af, raakte iets en vloog over ons heen de Bieloop in. De GMC reed door. sÁvonds bij Holleman verteld waar ze de band konden vinden. En dan zwemmen in de Princeplassen met binnenbanden van Holleman met de nodige schrammen op je body van het ventiel.Och wat een tijd. Hollemen links, West-Brabant Express bussen recht tegenover en rechts de remise van de BBA. Ik kan het nog wel eens echt missen.
gr. Ed
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door leo-shof »

Hallo Ed

als je naar de startpagina gaat
start pagina.jpg
start pagina.jpg (107.08 KiB) 4869 keer bekeken
En je vult dit in Holleman transport Breda
En je klikt op dat S je, daarna klik je op Google afbeeldingen, dan krijg je er nog meer
Google afbeeldingen.jpg
Google afbeeldingen.jpg (114.36 KiB) 4869 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie