Klussen en klooien

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Klussen en klooien

Bericht door Bob R.I.P. »

Wil51, of die winkel een naam had is me niet bekend. De eigenaar was Lieftink, het was gewoon een begrip hier in het dorp.

Als een bacoboy niet weet wat klooien is, is het wel erg met hem gesteld. Ooit van twee bakstenen en een fietsstuur een openhaard gemaakt? Kijk dat is nou klooien.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Klussen en klooien

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Synoniemen voor klooien zijn - onder meer...
  • knoeien
    scharrelen
    prutsen
    pielen :roll:
Bob heeft gelijk: klooien is - om maar eens iets te noemen - net zolang prutsen en knoeien en pielen tot je op een wok een prima satellietontvangst hebt van de meest vreemde stations die in onbegrijpelijke talen uitzenden Vraag niet waarom; zoiets dóé je gewoon als de geest over je vaardig wordt.
Vroeger, toen er nog koolstaven in batterijen zaten, een levensgevaarlijke, oogverblindende booglamp maken op 220 volt met een strijkbout ertussen. Waarom? God mag het weten. Ook dat was klooien.
Mijn klooien beperkt zich nu meer tot gewoon een beetje omklooien in mijn keurig opgeruimde en schoongemaakte, van betere verlichting voorziene en enigszins uitgebreide werkplaatsje waar al het gereedschap na lange tijd eindelijk weer glimt en glanst. Er wachten verschillend klooikarweien, maar nu ruim ik alleen nog maar verder op en ga dan zo nu en dan alleen maar een beetje zitten kijken. Met een koude, groene vriend. :wink:
Morgen is het 1 november en dan ga ik echt beginnen want ik heb een klus die over precies vijf weken klaar moet zijn. Dat Chinese muziekje van een tientje is voor een volgend project.

Dat is toch mooi: klussen en klooien? Zijn daar nog maar zo weinig mensen mee bezig dan? :shock:
Mijn materiaalprobleem is opgelost; koper, messing, aluminium, plaat zowel als profiel, het is geen probleem meer.
De lange winteravonden zijn om voor je er erg in hebt. Als er dan een dezer dagen ook nog een vertaling komt... :?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Klussen en klooien

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en ga dan zo nu en dan alleen maar een beetje zitten kijken. Met een koude, groene vriend. :wink:
Jaaa..jaaa.....ik heb net m'n kachel aangemaakt in de schuur.........proefstoken zogezeid.... :lol:

En uuuh .bahco's moet je NOOIT gebruiken........altijd passende sleutels :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Klussen en klooien

Bericht door jdbvos »

De enige goeie BaCo is Bacardi-Coke.... :-D

...

trouwens: het enige waar die beide tinnef'n goed voor zijn, naar mijn mening.... :roll:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Klussen en klooien

Bericht door v+d »

Theo, klussen dat valt hier nog wel mee, de pijn zit hem meer in het klooien. :wink:
Als wij dat doen in onze schuurtjes, doen we weinig kwaad en het resultaat kan hooguit jezelf teleurstellen :(
Maar ook bij onze bankinstellingen wordt tegenwoordig maar wat aangeklooid en daar wordt ik niet vrolijk van :roll:

Enfin we klooien maar gewoon verder, na de winter wordt het vanzelf weer zomer en kunnen we weer met bootjes klooien :-D
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Klussen en klooien

Bericht door Geep »

Mijn eerste werkstuk, hangt nog steeds op mijn werkkamer.
Een zak met zaagsel.
vrgr. Geep
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Klussen en klooien

Bericht door lp »

:wink: Ik klooi ook veel, aan motorfietsen, fietsen en andere technische zaken. Ben nu met een hogedrukreiniger bezig van een kennis. Wil zelf zo'n ding niet, maakt te veel lawaai en geeft een hoop vuiligheid voor de omgeving. (object schoon, er omheen vuil). Maar goed, de motor wilde niet draaien, nu wel na de condensator te hebben vervangen, maar de pomp geeft, blijkt nu, te weinig druk op te bouwen. Dus die uitelkaar gehaald en schoon geblazen met de compressor en weer in elkaar gezet. Resultaat nauwelijks meer druk. Wat kan het euvel zijn?? Rubber Kuppies versleten?? Wie het weet mag het zeggen. Het gaat om een Sistema GT1.

Afbeelding
quo vadis
Jolly Sailor

Re: Klussen en klooien

Bericht door Jolly Sailor »

Als je nog hulp nodig bij het klussen of klooien neem dan deze hulpjes maar dan zal het wel meer (aan)klooien dan klussen worden. :lol:
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Klussen en klooien

Bericht door lp »

:lol: Moet ik dan wel helemaal voor naar de Gamma in België :!: Ik denk dat ik beter bij deze twee kan aankloppen :?:

http://youtu.be/5QdXe3NGrWc
quo vadis
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Klussen en klooien

Bericht door Bob R.I.P. »

Theo heb je al wat uit Hongkong ontvangen?

Mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie