Feest in Havens

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bram

Feest in Havens

Bericht door Bram »

Hallo mede kombuizenaars,we zijn allemaal wel eens een haven binnengelopen waar er een plaatselijk of landelijk feest was ,meestal was zo`n haven dan feestelijk verlicht,vandaar dat ik wat foto`s van Valletta[Malta] neer zet, in de hoop dat er meerdere foto`s zullen volgen.





deze foto`s heb ik in Januari verleden jaar genomen op St John`s day,de dag van de kruisvaarders,en aangezien ik mijn bevaarde jaren menig kruis bevaren heb ,leek het mij wel leuk om mee te beginnen.
voor de kenners nog even,the Gutter was nog steeds donker.
Bram :D

jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Leuk idee Bram, zien die landrotten ook nog eens iets van de wereld.. :lol:
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Bram

feest in havens

Bericht door Bram »

[

Hier nog een van Monaco
Port Rocknight
zijn er nog kombuizers die met carnaval in Rio of in de west,nog foto`s hebben, laat eens wat mooie foto`s zien op deze topic
Ik heb altijd de feesten gemist als we op de slingers zaten ,.
Bedankt alvast
Bram
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ik heb een aantal bemanningen gehad waarmee het in ELKE haven ALTIJD feest was......

Met die ploeg heb ik het mee mogen maken dat we vanaf 5 december (Hollands sinterklaas) tot en met 10 januari, dus inclusief Kerstdagen en Oude jaar in Rio de Janeiro hebben gelegen. Pffff.....
Dat oude jaar is bijzonder gezellig volledig uit de klauw gelopen!!

Gelukkig vóór carnaval weg anders waren er echt faillissementen uitgesproken!

Het begon met weekendjes in hotels aan de Copacabana slapen en eindigde met zwartrijden op de bus om van de resterende muntjes nog gezamelijk één Big Mac te scoren.

Vraag maar eens aan mijn toenmalige 2e Stuurman. (nu Kapitein Verstraete; Schippersgracht volgens laatste Go-Gracht)

Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Helaas Bram,
Of ik zat met mijn kloten op zee, of had wacht aan dek, of was aan het feesten aan de wal en dan neem je geen camera mee.
Ik hoop dat er nog vele fraaie foto's opduiken.
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier een bijdrage van Anne:
Het Dagblad van't Noorden schrijft dat er geen geld beschikbaar is voor een vuurwerk op 28 Augustus in Grunningen. Schande! Grunningers op naar Johannesburg want het is daar gratis.
Afbeelding
groetjes ruud
Ps. Ik heb in ELKE haven feest gehad, en geen dag/haven spijt ervan.Zou het zo weer overdoen, dan ditmaal met een camera, want die had bijna niemand in mijn tijd, en we gingen niet de wal op om plaatjes te schieten v/h plaatselijke kerkje :wink:
Bram

feest in havens

Bericht door Bram »

:D natuurlijk Jos Bert en Ruud ik liep meestal met een kouwe pot Bier of Cuba libra te goochelen ,en zo als eerder vermeld met een volle bak, ik kan de z niet meer vinden op het toetsenbord maar dat krijg je op deze leeftijd,maar soms had ik een cameraatje mee[met rolletje in Brunsbuttel of Kiel gekocht) maar zoals Malta en Monaco heb ik tussen het feesten door nog wat foto`s geschoten ,we lagen daar toch.3tot 4 keer met de baas even een paar dagen weg,en in het seizoen nog wat charters.
groetjes BramAfbeelding
henk schaap

de muntjes van BERT te rio

Bericht door henk schaap »

bert zei: Ik heb een aantal bemanningen gehad waarmee het in ELKE haven ALTIJD feest was......


ha bert goeiedag..dat van die ,,muntjes,, wéét ik nog.. 8) en van de oom agent en zijn pistool in mijn hutje..( omdat hij zijn petje kwijt was)

hartelijke groetjes van henk schaap :lol:
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Henk,

Ja, en dan heb ik Santos nog niet eens genoemd en Alexandrie en Burgas (zitten de lidtekens er nog?) en nog veel meer .......

Leuk dat je ook eens op het forum zit Henk. Er is altijd wel wat te ouwehoeren.

Ben je met verlof en zo ja tot waneer ?

Nog steeds bij Chemgas zeker ??

Groetjes,
Bert de Boer
henk53

Bericht door henk53 »

ha bert, wat toevallig dat ik je tref hier zeg.. :twisted: hahaa

ik zit inderdaad nog bij de chemgas..vrijdagavond thuis gekomen..ik zit hier alweer ruim 14 jaar :shock:

dat is 2 keer zo lang als bij alle andere rederijen...nu heb ik gelukkig altijd serieus geleefd ( dat weet jij als geen ander natuurlijk) :roll: dus ik kan het nog wel 14 jaar uithouden hier..( althans als ik zo eens kijk naar wat er gebeurt met de pensioenen tegenwoordig)

zeg wat die lidtekens betreft he?? die zitten er nog , dat komt zéér waarschijnlijk omdat er iemand een bus plastic overheen spoot ( ipv een bus nachtvorst) :P ..hahahaha

ik hoor je wel weer en allerhartelijkst gegroet


Plaats reactie