Oorlogsherinneringen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Mathieu »

Van de week kwam ik een interessant artikel tegen dat gaat over niet erkende oorlog slachtoffers. Het gaat dan om mensen die tijdens de mobilisatie periode om het leven zijn gekomen. Daarbij heeft men ook onderzocht hoeveel mensen van de koopvaardij in die tijd omgekomen zijn en heeft men ook geprobeerd de namen van die mensen te achterhalen. Mooi te zien dat er nog steeds mensen zijn die zich willen inzetten voor zulke onderzoeken. Een link naar het artikel: https://tpo.nl/2018/10/17/onderzoek-431 ... et-erkend/

Groet,

Mathieu.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Breeze »

Interessant Mathieu, nooit geweten dat deze problematiek bestond. Het is weer een voorbeeld van de krenterigheid van de NL regering.

Adri
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door ruudsijmons »

Hey hey

een paar weken geleden ben ik mijn echtgenote en kleinzoon een paar dagen naar Ieper geweest.
in deze plaats hangt een speciale sfeer inzake ww1 .
was er al meer geweest en dat gevoel blijft , daar hebben we oa verschillende plekken bezocht ( slagvelden , abatoirs ) .
OA Hill 60 word je stil van , daar en natuurlijk de dagelijkse taptoe in de Menenpoort waar het al iedere avond om klokslag20: 00 uur gebeurd al vanaf 1928 als ik het goed heb al ruim zo'n 30.000 keer (respect voor deze mannen .
diverse loopgraven en vooral Flander Fields bezocht heel indringend.
zo zeggen opa's oma's neem je kleinzoon een dagje mee naar Ieper kunnen ze watr van opsteken over de complete waanzin van de oorlogen die gevoerd zijn
ik kan nog wel ff doorgaan misschien later weer eens

groet Ruud Sijmons
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Geep »

Ze moeten met hun poten van MIJN joodse klasgenoten, vriendinnetjes en vriendjes, m'n klas genootjes, afblijven !
Mijn buren, hun Kleinzoon Mordchel. maar kort geleefd, Humaan vermoord, om het baby-tje de barre treintocht te besparen, aardig van die Moffen En Vooral van mijn liefste Petra, Afblijven
Die klootzakken zonder hersens, KWEKEN ZELF racisme, in ons Land.
ONS Land, waar zij zelf naar toe gevlucht zijn......!
Verdrietige en kwaaie Geep
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Jinny »

Joost Prinsen
Ben Ali Libi

Ben Ali Libi wiki

https://www.youtube.com/watch?v=qE6wFs1GZQo

Ik hoorde het vandaag weer en ik hield het weer niet droog.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door jdbvos »

ja...die Ben Ali Libi….
Alleen al voor de manier van voordragen van dat prachtige gedicht van z'n vrind verdient Joost Prinsen al een koninklijk lintje...
Blijft ontroerend, en zal wel uitgroeien tot een 4mei-ikoon... En dat verdient Joost ook met z'n emotionele voordracht..
Oost, west...ook best
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Roy »

Geen woord teveel gezegd…………….
Maar let op, in Vugt werd de 2 minuten stilte alweer doorbroken. Zie hiervoor het journaal op NPO...………... :cry: :idea: :oops:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laurent
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:04

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Laurent »

ruudsijmons schreef: 15 nov 2018 16:22 Hey hey

een paar weken geleden ben ik mijn echtgenote en kleinzoon een paar dagen naar Ieper geweest.
in deze plaats hangt een speciale sfeer inzake ww1 .
was er al meer geweest en dat gevoel blijft , daar hebben we oa verschillende plekken bezocht ( slagvelden , abatoirs ) .
OA Hill 60 word je stil van , daar en natuurlijk de dagelijkse taptoe in de Menenpoort waar het al iedere avond om klokslag20: 00 uur gebeurd al vanaf 1928 als ik het goed heb al ruim zo'n 30.000 keer (respect voor deze mannen .
diverse loopgraven en vooral Flander Fields bezocht heel indringend.
zo zeggen opa's oma's neem je kleinzoon een dagje mee naar Ieper kunnen ze watr van opsteken over de complete waanzin van de oorlogen die gevoerd zijn
ik kan nog wel ff doorgaan misschien later weer eens

groet Ruud Sijmons
Ik ben daar in deze streek opgegroeid, mijn moeder was van Ieper afkomstig.

Indrukwekkend is het bezoek van de "Tyne-Cot Cemetery", 11990 graven van Commonwealth soldaten waaronder 8000 onbekende, plus nog de 35 000 namen in de steen gegraven rondom het kerkhof, van soldaten waarvan de lichamen nog altijd in de grond gebleven zijn, niet vergetend de 30 000 namen van ook nooit gevonden andere soldaten, die staan op de muren van de Menenpoort gegraveerd, waar de "last post" elke dag door het brandweer van Ieper gevoerd wordt.

https://www.cwgc.org/find/find-cemeteri ... t-cemetery
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door jdbvos »

tsja....er wordt weinig lering getrokken...zelfs Trump stuurt z'n schepen vandaag op missie naar Irak, en Un oefent met raketten..

Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen
niet tweemaal aan dezelfde steen
Maar een mens, dat domme dier
stoot zich gemakkelijk een keer of vier...

Duzzz…..nog minstens 2 WO'n te gaan.... :roll:
…er is dus iets niet helemaal goed begrepen in de schijnbare nuances van het gebod 'thou shalt not kill !!'....

en iedereen grijpt weer naar 'The holy handgrenade of Antioch'

Nou zijn er wellicht lezertjes zijn die geen ene jota begrijpen waar ik heb over heb...
...een stukje uit "The holy Grail" van Monty Python (om me weer wat uit de melancholie te halen) Kijkt -maar vooral luistert !- hier !
Oost, west...ook best


Plaats reactie