Woudsend, tussen de meren.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en ruziezoekers !!
Jan, Jan....je hebt dus kennelijk " je lesje" nog niet echt geleerd :lol: Toen ik de afgelopen winter was " opgelegd" was er een andere Jan hier op Kombuis ....EN eentje die uit ervaring sprak!!! :roll: .....zijn advies aan mij was toen :
" Je moet lief zijn voor de verpleegsters" :lol: ......en DAT bleek dus een bijzonder waardevol advies te zijn! :mrgreen:
"Ge wiet mar nooit" sprak ooit een beroemde Brabander die tegenswoordig onder een bananenboom zit :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

@Jan, die Lanz Buldog, mooi spul man.
Ik heb m’n jeugd doorgebracht op ‘ut platte laand’ naast een smederij, dus wat wil je nog meer.
Bij ons in de buurt hadden de meeste agrariërs :-D een Massey-Ferguson.
Twee hadden een Deutz.
Eén had een Eicher.
En eentje had een knal oranje John Deere met een hele lange, bijna horizontale, stuurstang en
de twee voorwieltjes dicht bij elkaar.
Tsja zo zit je op het water met een bootje tussen de meren, ga je fietsen, gaat het over paarden
en kom je uit bij ‘trekkers’. :mrgreen:
Om over ruziezoeksters en gestreken pantalons maar te zwijgen.
En inderdaad: “lief zijn voor elkaar” dat heb ik de afgelopen tijd ook ondervonden. 8)
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

nou...slechte herinneringen aan zuster Secretia en zuster Serpentia :roll:
...en nooit zag je zuster Bloedg…. Oh nee: da's pleegzuster Bloedwijn...die mocht niet in het RK-Ziekenhuis van hoofdzuster non Alcoholica :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zoals bekend heb ik de laatste maanden ook een pikheetje in het ziekenhuis doorgebracht.
Inderdaad, als je lief bent voort de verpleegsters zijn ze ook lief voor jou. :wink:
Ik was dat een keer niet toen ik dacht een geintje te kunnen maken met een overigens hele aardige verpleegster.
Ze had opeens een bril op en vertelde toen dat ze in Heerhugowaard een hele mooie bril had zien liggen.
Ze kreeg complimentjes van mijn belendende bedden, maar ik vroeg toen waarom ze die mooie bril niet had gekocht. :wink:
Dat had ik beter niet kunnen vragen, want ik kreeg iedere avond een prikje in de buik voor het slapen gaan, altijd pijnloos, maar dit keer was het een heel venijnig en pijnlijk prikje. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een pikheetje in het ziekenhuis
Ik kan me gelukkig prijzen dat mijn ziekenhuis ervaring maar uiterst miniem is. Ooit in de vorige eeuw werd ik van een Heusdense Reus geplukt toen we voor de S.A. Wild Coast in de Agulhas stroom een zuigertjer lagen te trekken en eindigde in een ziekenhuis in East London Zuid Afrika.In de kooi naast mij lag een ex Springbok Rugby speler met nog slechts een poot die daar de hele handel behoorlijk opnaaide door o.a. te pas en te onpas te roepen : "Harry get me the shitwagon" :lol: ......de Hoofdzuster....die hij aansprak met " Sargeant Major" :lol: sprak hem diverse malen ernstig toe...maar dat hielp weinig. Tijdens het Zondag bezoek uur was er vanzelf geen bezoek voor ondergetekende maar ik kreeg als compensatie wat extra aandacht van een bijzonder fraai ontworpen en gebouwd verpleegstertje Heather Ann......door mijn Springbok vriend betiteld als "Leather Ann" :roll: ...ook dit hielp niet met de " Lief zijn voor verpleegsters relatie"....en TOEN kwam er te midden van die bezoekers een typisch Engels wijffie ...kompleet uitgerust met een fruitmand op haar hoofd...op mijn kooi afstekkeren en introduceerde zich....zo Engels als het maar kon met : "I am from The Missions to Seamen"...hetgeen grote hilariteit veroorzaakte bij mijn Springbok vriend......aaahwel....zo maakkie nog eens wat mee!! :mrgreen:

En nu we het toch over de " Springboks" hebben....zo zat ik ooit in een Alitalia DC-8 kist van Rome naar Johannesburg via Entebbe waar het gehele Zuid-Afrikaanse Springbok team ook in zat onderweg naar huis.......en dan hebben zeelieden een ietwat knisperende naam, well well :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

We moesten maandag ook weer terug naar Woudsend, tijd genoeg dus dat deden wij met een flinke omweg door kleine slootjes.
Via de Olde Feanen, Earnewald, de Veenhoop, Goëngahuizen, Grou, Sneekermeer, PM kanaal, Jutrijp, Ijlst, Osingahuizen, Woudsend.
Hoewel de wind wat minder was bleek het op de Paanster Ee toch lastig een pikheetplekje te vinden anders dan aan lagerwal, dat moest dus maar.
Op een schuin en kort stukje kade stonden nog drie vrije paaltjes en met de wind mee moest dat wel lukken.
Terwijl wij de wal naderden sprong een bedrijvige Duitser van zijn zeiljachtje en begon zich met de procedure te bemoeien.
Op zijn dringende verzoek gaf Marieke hem het touwtje aan dat bij ons op de midden-bolder belegd is, dat is maar een kort stukje.
Hij pakte het aan, legde het om het meest voorlijke paaltje en kwam toen touw te kort. Enfin, Marieke kreeg hem toch zo ver dat hij het touwtje om de middelste paal ging leggen en toen ging het al wat beter. Hij maakte zich vreselijk druk om onze verflaag, daar moesten geen krassen op komen.
Normaal doen wij zulke klusjes in alle rust en als het vletje eenmaal in het midden vast ligt gaat het echt nergens meer heen.
Ik kreeg te horen dat weer vertrekken vanaf deze plek niet makkelijk zou gaan, hij zou ons wel assistentie verlenen. Aardige behulpzame man die maar bleef kletsen en Friesland helemaal top vond.
Met zijn zeilboot kon hij zulke slootjes niet varen vanwege de diepgang, nou ja het was prima zeilweer en dan heb je in kleine slootjes niets te zoeken.
De afvaart van dat walletje stelde niets voor, we hadden geen assistentie nodig.
Onze nieuwe Duitse vriend was druk met plasticslangen en slangenklemmetjes om zijn pas verworven boot bedrijfszeker te maken.
Voor de lunchstop bij het Zwarte Brekken kozen wij weer een steigertje, ditmaal aan hogerwal. Ook hier lag een bootje met Duitse behulpzame opvarenden.
De eerste aanlegpoging ging geheel de mist in en als de Duitser niet het touwtje losgelaten zou hebben was hij in het water terecht gekomen.
De tweede poging ging volgens het boekje dankzij wat assistentie.
Bij aankomst te Woudsend vergat ik de mast te strijken hetgeen ik pas merkte toen ik gewoontegetrouw even naar boven keek of de deur wel geheel geopend was.
Dus een noodstop waarbij de vlet onvermijdelijk snel een bocht naar stuurboord inzette, gelukkig lag daar een werkschip dat tegen een stootje kon.
We stroopten het eraf zonder krassen of deuken, echt een maandag of nog niet goed wakker :wink:
DSC07594grou w end.JPG
DSC07594grou w end.JPG (97.57 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07596grou w end.JPG
DSC07596grou w end.JPG (190.15 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07598grou w end.JPG
DSC07598grou w end.JPG (252.08 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07599grou w end.JPG
DSC07599grou w end.JPG (216.72 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07602grou w end.JPG
DSC07602grou w end.JPG (136.36 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07603grou w end.JPG
DSC07603grou w end.JPG (32.94 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07604grou w end.JPG
DSC07604grou w end.JPG (91.11 KiB) 4879 keer bekeken
DSC07608grou w end.JPG
DSC07608grou w end.JPG (97.21 KiB) 4879 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Een huisje van cortenstaal bij Grou, de tweede kamer bij Grou met de leugenbank, de spoorbrug bij Grou en om het af te sluiten een pas geschoren dame met een vreemd kapsel in het riet.
DSC07610grou w end.JPG
DSC07610grou w end.JPG (145.81 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07611grou w end.JPG
DSC07611grou w end.JPG (129.15 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07612grou w end.JPG
DSC07612grou w end.JPG (173.18 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07615grou w end.JPG
DSC07615grou w end.JPG (95.32 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07618grou w end.JPG
DSC07618grou w end.JPG (140.09 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07620grou w end.JPG
DSC07620grou w end.JPG (137.4 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07623grou w end.JPG
DSC07623grou w end.JPG (218.34 KiB) 4876 keer bekeken
DSC07624grou w end.JPG
DSC07624grou w end.JPG (135.15 KiB) 4876 keer bekeken
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door b-bootsman »

Goedemorgen Jan.

Die foto met de Sint Piter kerk ,zie je op de voorgrond het nieuwe theehuis.
Het oude theehuis was verleden jaar afgebrand.
Mooie plaatjes heb je weer geplaatst :wink:
Groet uit Grou.
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (31.17 KiB) 4872 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Nou ja Bob, over nieuwbouw hoefde geen palaver gehouden te worden daar bleef niets van over.
De haven van Grou is ook aardig veranderd, die aan het kanaal bedoel ik.
Er is aan het kanaal een verzorgingshuis waar altijd volk buiten zat om even te zwaaien, is dat nu gesloten?
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

dame met een vreemd kapsel
@Jan, das een Australisch kapsel.
"Zit nie" :mrgreen:
Moet je eens tegen een echte dame zeggen die net naar de kapper is geweest.
Als ze um snapt natuurlijk, dat dan weer wel. :shock: :-D
Grtn @Allen


Plaats reactie