Woudsend, tussen de meren.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Bob R.I.P. »

Beste Hamerhaai,

we kunnen niet allemaal komen om mee te varen, fysiek, afstand, zeg het maar. Je maakt ons wel nieuwsgierig hoe het in werkelijkheid is, dus kom op met je verhaal.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door hamerhaai »

kijk maar eerst op de facebook pagina van skütsje Eemlander compleet wedstrijd verslag van de afgelopen week.
ik kom hier misschien nog een keer op terug hoe het werkelijk gaat.
Wilde verhalen kunnen we allemaal wel vertellen. :-D
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

Oh, maar Hamerhaai, mijn woord is geen evangelie, hoor !
Als je het niet met mijn visie eens bent, kun je dat gerust uiten. No hard feelings.
Dus voel je vooral niet bezwaard....
Maar ik begrijp dat jij het vanuit de IFKS beschouwt ?? Ik had het over de SKS.... en daartussen ligt een oceaan van verschillen...maar daarover gaat het nu niet....
Nogmaals: voel je niet bezwaard. Ook ik zou graag jouw visie willen horen (in dit geval: lezen :-D )
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mooie plaatjes Jan, komplimenten aan de " Afdeling dokumentatie" :lol: ..maar op deze manier komt " De Sluus bie Eefde" wel mooi in het gedrang :roll: :mrgreen: ...........maar jaaa een Sallander in Den Vreemde kan natuurlijk niet altijd "alles" hebben :mrgreen:.......EN " nooit een gegeven peerd in de bek kiek'n" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door peelander »

Als Zeeland niet de mooiste provincie zou zijn, was Friesland toch wel mijn favoriet :-D :-D :lol: :lol: .
Goed om daar eens extra lekker rond te kijken dankzij jouw plaatjes Jan.
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Met al dat mooie weer komen we tijd te kort :lol: De piepers moeten gerooid en nog meer van dat soort werk, bootje varen even naar Frankrijk heen en weer.
Opa verlangt naar rust en de winter :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De piepers moeten gerooid
Vuurtje stoken van het gedroogde bladloof en dan wat verse eeerdappels roosteren in een stukkie alum folie met een snippie zout erop :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

In Bolsward is het gezellig druk, we fietsen door een moderne wijk waar we eerder met de zodiak door tuften.
Het valt ons op dat de tuintjes vol liggen met tegels of andere zaken die weinig of geen onderhoud vergen, grote tuinmeubelen uit steigerhout en enorme zware bloembakken met armoedige vijgenbomen. Spanje in Friesland, we geloven niet dat het werkt. We gaan wat eten bij de Italiaan die zijn restaurant Ponte Vechio genoemd heeft. Het brugje voor de deur is iets kleiner dan het origineel, het voedsel is prima en de bediening slooft zich uit. In Bolsward is het in de nacht heerlijk rustig, dus we zijn er in de ochtend weer vroeg bij.
Als we voor en achter maken komt er een sloep uit de gracht met een gezin, klaar voor een dagje zonnen op het water. Ma en zoon, van groot formaat in alles, liggen dik ingevet, met de ogen gesloten op comfortabele luchtbedden en vullen de sloep vanaf de stuurstand tot aan de bak. Pa, maat xxl heeft zich ook dik ingevet en bekijkt alles vanachter paars spiegelglas, dat met gele pootjes op zijn tronie kleeft. Hij heeft schijt aan al die scheepjes die hier nog afgemeerd liggen, kijkt niet op of om en schiet volle kracht het kruiswater op. Er staat een grote drankvoorraad aan dek, hetgeen je het ergste doet vrezen voor als hij terug het grachtje weer in moet. We wachten het niet af en varen rustig achterwaarts de gracht uit en onder de Kruiswaterbrug door, richting Workum. Het eerste schip dat we tegen komen is een zolderschuit die tot woning verbouwd is, er hangt een zeilboot achter met fietsen aan boord. Zo hou je het lang uit in Friesland.
De brugwachters zijn vandaag vlot behalve één, waarover later meer. De plaatjes spreken voor zich en als we dan ook nog een mooie opduwer tegenkomen is de dag al weer goed.
DSC04102op weg naar workum.JPG
DSC04102op weg naar workum.JPG (700.11 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04103op weg naar workum.JPG
DSC04103op weg naar workum.JPG (420.47 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04105op weg naar workum.JPG
DSC04105op weg naar workum.JPG (477.47 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04107op weg naar workum.JPG
DSC04107op weg naar workum.JPG (456.69 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04109op weg naar workum.JPG
DSC04109op weg naar workum.JPG (469.15 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04111op weg naar workum.JPG
DSC04111op weg naar workum.JPG (557.44 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04114op weg naar workum.JPG
DSC04114op weg naar workum.JPG (721.31 KiB) 3425 keer bekeken
DSC04116op weg naar workum.JPG
DSC04116op weg naar workum.JPG (572.14 KiB) 3425 keer bekeken
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door dita »

Mooi stukje verhaal Jan. En dan die foto van die molens met die boederijen er bij. Antiek en modern netjes naast elkaar,
Gr,
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door rspeur »

Lekker verhaal, mooie platen.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape


Plaats reactie