Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Heel boos

Bericht door jacko »

Iemand maakt zich terecht boos.

Toegestuurd gekregen van iemand die heel boos is.

Dit mag je lezen;

Als je inderdaad sinds je 17e bijdraagt aan het kassen van de pensioenfondsen en je gaat al uit van de fictie van een kapitaaldekking dan zou je er toch van uit mogen gaan dat je redelijk wat hebt gespaard, zeker met de rente op rente die op mijn spaarcenten is verkregen in de goede jaren 70, 80
en 90 (goede jaren in de zin van een mooie rentevoet)

Het stoort mij dan enorm als een jonge huppelkut drs. in communicatief kleien en creatief werken met kurk van net 24 lentes
bij Pauw en Witteman komt uitleggen dat ik met mijn geld solidair moet zijn met de jongeren. Waarom?
Hebben zij niet genoeg tijd om zelf te sparen voor hun oude dag? En moeten van mijn spaarcenten ook nog dikke bonussen aan de bestuurders van mijn pensioenfonds worden betaald?
Mag de minister van Financiën zo maar, voor de tweede keer, een miljardengreep doen in mijn spaarpot om het begrotingstekort
te verlagen, gelijk vriend Onno Ruding van het Christen Democratisch Appel deed?
Wat is er gebeurd met mijn jarenlange fl. 540 per maand bijdrage ten behoeve van MIJN
VUT? Desgevraagd aan de Buitenland commissie van het Nederlandse parlement wist de heer Timmermans in het bijzijn van een
Rijks-scharrelvarken mij te vertellen, dat de kamer met de vakbonden beslissen.
Alsof ik met mijn schoenmaker ga beslissen wat we gaan doen met zijn spaargeld en huisje in het Limburgse.

In gewoon Nederlands zou ik dat STRUIKROVERIJ willen noemen.
Gelet op het beleid van de dame die ik als vleesgeworden domheid betitel, de minister van VWS,
zou ik graag een pil van Drion willen hebben. Dan kan ik zelf op het moment dat ik vind dat ik genoeg ben uitgeperst er gewoon uitstappen.
Mij zal jammer genoeg niets anders overblijven als dat wat de laatste zin is uit Titaantjes: Hij stapte van de brug en uit het leven.

En ik ben het hartstikke moe om telkens dat geouwehoer over die vergrijzing aan te moeten horen waarmee men ons regelmatig een
schuldgevoel aan probeert te praten omdat we überhaupt nog het lef hebben om zo lang te leven;
vooral de overheid maakt hier graag gebruik van maar die vergeten dat deze grijze horde destijds,
na de tweede wereldoorlog, de kar uit de blubber heeft getrokken om voor hen weer vrij baan te maken.
Ik heb geen dank nodig maar ik zou een beetje meer respect voor mijn grijze kop wel op prijs
stellen.

Groetjes en nog menig jaartje in een goede gezondheid toegewenst,


De Grijze duiven.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.

Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Heel boos

Bericht door Fluks »

Ook ik ben boos.Als het het inleveren op deze voet door gaat,ben ik over een jaar of 5,na 51 jaar werken,waarvan 42 jaar varen,toe aan de voedselbank.Als de jeugd hetzelfde uitgaven-patroon zou hebben,als wij vroeger,zouden genoeg kunnen sparen en zich over de toekomst geen zorgen hoeven te maken. Groet,Arie.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Heel boos

Bericht door v+d »

Ik ben het wel met dit verhaal eens, echter er is wel een maar.... aan :wink: Het is wel de jeugd die wij, en waarschijnlijk ook onze kinderen weer op hun beurt, bijgebracht hebben dat de boompjes tot in de hemel groeien :roll: We moeten dus ook een beetje boos zijn op ons zelf, we waren druk en hadden geen tijd......... enzovoorts. Op mijn dertiende reed ik op een transportfiets om bestellingen rond te brengen en als ik daarmee klaar was moest ik met mijn invalide broertje gaan wandelen, was dat gebeurd dan was er hier of daar nog wel een klusje verzonnen door mijn stiefmoeder. Toen ik naar de Machinistenschool wilde kon dat alleen in Scheveningen, dat was betaalbaar en dan kon ik mijn (bij)baantjes houden :cry:
Ik heb rapido geleerd om voor mijzelf te zorgen en niet te vertrouwen op mooie woorden en toezeggingen.

De moderne mens heeft voor zijn twintigste verjaardag nog niet veel gewerkt, maar wel gestudeerd of studeert nog, is ie klaar doet ie nog een studie en waarom ook niet, veel werk is er niet.
De ouders van nu hebben niet graag dat hun kroost een vak met " handjes vuil maken" kiest, ook goed maar de rekeningen moeten betaald worden.
Geld moet je dus halen waar het zit en dat wordt ijverig gedaan. Helaas moeten we weer uit onze hoge bomen naar beneden klimmen en dat kan ook wel.
Ik heb, na mijn vaartijd, in veel landen gewerkt waar voor de armen niets te bikken is en waar de rijken zich niet erg lijken te bekommeren om wat er achter de muur gaande is.

In ons kikkerlandje wordt veel geklaagd maar het valt allemaal nog wel mee :-D
Er is maar een manier om weer een beetje vaart in het spul te krijgen en dat is de belastingdruk naar beneden opdat de uurlonen wat redelijker worden.
Maar voorlopig worden eerst de grijze kippen geplukt, de kale laten ze al met rust :lol:

Neem maar een lekker koud biertje, we doen er met z'n allen toch geen moer aan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Toegestuurd gekregen van iemand die heel boos is.
Ook aan deze kant van de plas zijn er veel mensen heeel erg boos.........en mijns inziens zeer terecht. Ik wil er hier nu niet "en detail" verder op ingaan want de " grote lijnen" zijn overal hetzelfde. Politici, ambtenaren, CEo's etc. met dikke pensioenen en " Jan met de Pet" die steeds meer moet inleveren en " HET moet begrijpen". Regelmatig kranten artiekelen over dit onderwerp en onlangs een radio programma waar een zeer wel geinformeerd financieel econoom eens even uit de doeken deed, hoe rijk in feite de pensioenfondsen zijn en hoe slim ze dat geld wegmoffelen in bankrekeningen in Verweggistan zodat ook de belasting man er geen cent van meekrijgt.

T'is mar dadduh gij ut wiet!! zegt Oomuh Mart onder de Bananenboom :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
jangoedhart (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door jangoedhart (R.I.P) »

Ik heb altijd moeite met de term,vergrijzing,.Er worden mensen geboren.Er gaan mensen dood.Dat is al sins mensen heugenis het geval.Zet deze 750.000 werklozen aan het werk en we praten niet meer over vergrijzing.Maar wat gebeurd ?.het werk wordt uitbesteed.Laatste voorbeeld.Die Karel Doorman.Een pronkstuk aan de Wilhaminakade.Gebouwd in Roemenië.Duizenden buitenlanders aan het werk op de Maasvlakte.Mislukte projekten.En onze pogingen om van een moslimstaat een democratie te maken.Zitten voor wat betreft de politiek konstand op het verkeerde paard te wedden.Dat kost allemaal klauwen met geld.Van de Pvd A komt de stelling dat wij AOW jers met een klein pensioen rijk zijn.Natuurlijk.Vergeleken met die millioenen die op de vlucht zijn hebben ze gelijk.Ik ben het met een hoop dingen van die PVV leider eens.Maar die kerel heeft geen partij programma.Wat moet je ermee.De vakbonden ?Laat me niet lachen.Die vinden dat een filippijnse matroos op de binnenvaart hetzelde loon moet krijgen als onze eigen werknemers.Die Russische chauffeur moet hetzelfde verdien als z,n hollandse collega.Die zit thuis.Kan zo nog een hele tijd doorgaan.Maar wat is het nut?.Was van plan lid te worden van die 50 + partij.Maar die rollen ook al vechtent over straat.Shit. :x
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

En onze pogingen om van een moslimstaat een democratie te maken
Daar zijn we al pak weg sinds het jaar 1050 of zo...de 1e Kruistocht!!... mee bezig, maar het schiet nog steeds niet erg op!! Toen dacht Allenby in 1917 dattie ut gefikst had......en Obama gaf een jaar of wat geleden een preek van " We houden van elkaar!" in Alexandrie!!...........aahwel laten we maar gauw verder ouwehoeren over dikke VLCC's, ander doet Jossie het licht uit!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

ander doet Jossie het licht uit!!
Als ik Heel boos word is die mogelijkheid aanwezig. :wink:
jangoedhart (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door jangoedhart (R.I.P) »

Gelijk heb je Jos.Ouwehoeren over politiek hoordt niet thuis op dit forum.Dikke tankers dan maar.De grootste schepen zijn nog steeds die 4 Hellespont boten die zijn verkocht naar Belgie.Summerdraught 500.000 ton.Daarna volgen die bulkers van de Vale rederijen.Allemaal over de 400.000 ton.Er worden er 36 gebouwd in China en Korea.Een stuk of 8 zijn er al in de vaart.Het heeft geen zin voor mij om foto,s te plaatsen van die schepen.Die zijn allemaal te vinden op Auke Vissers website.Tot zover dan maar.Ga nu even plat.Jan :)
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Harry schreef:Jan met de Pet" die steeds meer moet inleveren
Aan boos worden heb je tegenwoordig bijkans dagwerk.
Als aandeel van de totale belastingopbrengsten is de belasting op arbeid in Nederland gestegen van 48,3% in 2001 tot 57,5% in 2012. Op Zweden na is er momenteel geen land in Europa dat relatief zoveel belasting op arbeid heft en nergens steeg dit aandeel zo snel als in Nederland.
Sluipende weg worden we (nog) steeds verder uitgekleed. Maar we vinden het allemaal best zo, ik hoor in ieder geval betrekkelijk weinig klachten.......


Ferry
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Heel boos

Bericht door leo-shof »

Ferry

Je hebt helemaal gelijk , maar waar en met wie ?
We weten nog al dat het toch niks uitmaakt
Want Ali en zijn 40 rovers gaan gewoon hun eigen gang
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie