Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Heel boos

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

En laten het nu net de "vrije jongens van het grote geld" zijn,geholpen door Reagen en Tatcher,die het voor elkaar gekregen hebben om de zaak om zeep te helpen.
Harry

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ja, sinds die tijd werd ook de privatisering, het weggeven van ons tafelzilver, een modieus artikel. Dat hebben we geweten tot de dag van vandaag. Het grote frauderen kwam toen pas echt goed van de grond.


Ferry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

het weggeven van ons tafelzilver,
uiteraard " tesamen met het Zondagse soepborden, kanten tafelkleed, de kristallen karafjes EN de zilveren kandelaars voor de Kerst".......dat "hoort immers bij elkaar" :oops: :mrgreen:


PS.je: in de toekomst verwacht ik van jou, als vonkentrekker, wel een ietsie gedetaileerder lijssie van dit soort zaken..... van Eeuwen, volgens mij ben jij daar in Zeeland bij je tante niet zo nonchalant opgebracht "aan tafel" :oops: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat heb ik maar gelaten zo Harry. Dat wordt anders zo'n waslijst........


Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Check hier het memorabele fragmentje uit het programma Wegmisbruikers. Eenieder wordt tenslotte geacht de wet te kennen.
Genuttigde rookwaren dienen te voldoen aan de standaardfabrieksnorm voor standaardsigaretten, bij afwijkende afmetingen is het de surveillant toegestaan om automobilist/weggebruikter terstond staande te houden op verdenking van overtreding De SigaretWet. (Wegenverkeerswet, hoofdstuk 243, artikel 22, lid 5, sub 8, 2de alinea).
Wat mag je eigenlijk nog wel? Daar ga je dan met je shag en vloeipapiertje. De chauffeur is volkomen te goeder trouw, komt net van zijn werk, reageert verbijsterd en wordt behoorlijk pissig over dat gedoe........


Ferry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Waddenschilder Geurt Busser uit Warffum is al jarenlang Heel boos op de NAM.

Shell/NAM
NAM is een dochter van Shell; iedere NAM directeur komt van Shell en gaat weer terug naar Shell. Iedere contactpersoon heeft e- mail adres Shell.
Waarschijnlijk heeft Shell de Nederlandse regering via deze NAM constructie gunstiger voorwaarden aangeboden dan aan bijvoorbeeld de regering van Nigeria, is dat minder corrupt?
In deze constructie is NAM waarschijnlijk de “brave” dochter die opgeofferd kan worden als de zaak penibel wordt. Bodemdaling en aardbevingen gaan door, gas raakt op. We moeten maar ophouden met Shell tanken.

Na WO- 2 moesten oorlogsmisdadigers berecht worden. De Neurenberg processen. Ieder bedrijf en kampbeul beriep zich erop te hebben gehandeld in opdracht en in dienst van de wettige regering. De vraag was of een burger of bedrijf zich mag verschuilen achter misdadige overheidsopdrachten.
Antwoord negatief, dit waren misdaden tegen de mensheid en er werden zelfs doodvonnissen uitgesproken.
Ieder jaar herdenken we dat en beloven we elkaar plechtig dat iets dergelijks werkelijk, echt, helemaal nergens ooit weer voor mag komen!

Nu pleegt Shell/NAM letterlijk inbraak in onze woningen en gebouwen, besteelt ons van geld en goed en berooft ons van onze primaire Rechten van de Mens. In plaats van spijt, schaamte of genoegdoening te tonen beroept het bedrijf zich op de overheid. Samen zetten ze een ambtelijk apparaat met eigen kantoorgebouwen in werking om door te gaan met hun misdrijf. In Norg wordt zelfs een installatie gebouwd die het gas 2 keer zo snel uit de grond kan halen!?
Mag dat, is er geen eigen verantwoordelijkheid tegenover de mensheid die uitgaat boven overheidsopdracht?

Hier het antwoord:

U zult het ongetwijfeld ook te gek vinden voor woorden, en dat is het ook. Maar de Hoge Raad der Nederlanden heeft het bestaan in de z.g. Pikmeer-arresten uit te spreken dat de Nederlandse staat niet strafrechtelijk vervolgbaar is voor misdrijven die door haar zijn begaan, zelfs niet al zijn dit milieudelicten tegen de mensheid, en het personeel dat de daad voor haar uitvoert, ook niet!

Sorry, maar ik heb het echt niet gedaan en ben het er ook niet mee eens en heb deze arresten in mijn werken van harde kritiek voorzien onder verwijzing naar Opmars naar de Galg. Maar geen journalist in dit land die hier nog van schrikt. Blijkbaar moet eerst de Kunst in actie komen?
Sterkte.

A. Tak
(emeritus hoogleraar Universiteit van Maastricht)

De kunst in actie!
Kunst is het laatste bolwerk voor vrijheid van denken en doen! Ik heb 14 jaar geprotesteerd, gedemonstreerd en geprocedeerd tegen de winning van Waddengas, waaronder 3 keer voor de Raad van State.
NAM: “Oh, u bent kunstschilder, u mag wel bij ons exposeren.” Antwoord “Werk dat ik door jullie proefboringen en affakkelvlammen niet heb kunnen maken kan ik ook niet exposeren.”
NAM: “Wij willen u wel opdracht verlenen om een schilderij te maken van een boortoren, hefeiland of affakkelvlam, dat vinden wij juist mooi!” Antwoord: “Kunst is te koop, een kunstenaar niet. De status van vrij, onafhankelijk kunstenaar kun je maar één keer verliezen.”
Ik schilder alleen maar buiten, ter plekke, de pure beleving van de wereld. Daar ben ik aan overgeleverd en afhankelijk van. Op zee zie je 's nachts de melkweg (nog), de horizon gaat naadloos over in de onpeilbare diepte van het universum. Soms beleef ik er de opperste gelukzaligheid die de heilige Augustinus (354- 432 nChr) nastreefde en waar Confucius (plm 600 v. Chr.) regels voor schreef: “De schilder moet in harmonie zijn, in zichzelf en in zijn omgeving.” Deze gelukzaligheid geeft je een blijvende kracht. Ik vind het een algemeen menselijk recht om dat in werkelijkheid te kunnen ervaren, al is het maar ééns in je leven dat blijft je bij ! Mijn schilderijen zijn een zwak aftreksel.
Aan wal hijgt de gretige jacht op de gelukzaligheid die reclames van fabrikanten,verzekeringen, pensioenfondsen, providers, politieke partijen en godsdiensten beloven. Déze gelukzaligheid veroorzaakt altijd een kater waar je ziek, zwak en misselijk van wordt tot de volgende aanbieding je weer aanspoort. Sommige godsdiensten plaatsen, heel slim, de kater vooraf. In dit aardse tranenendal.

Oneindig Wad
Onder deze titel gingen mijn acties. Spandoeken en actie middelen zijn nog aanwezig. De status van Werelderfgoed en de miljoenen uit het Waddenfonds trekken veel ongezonde belangstelling. Daar kan ik moeilijk tegenop, soms mag ik even gebruik maken van een interruptiemicrofoon maar dat is weinig effectief en doet de wezenlijke erfgoedwaarden ruimte, rust, weidsheid. open horizon en de integriteit van het gebied ernstig tekort.
Om deze waarden te behouden wil ik een stichting oprichten. U kunt donateur worden door jaarlijks een bedrag te doneren op NL60ABNA0570912962 onder vermelding “Oneindig Wad” ook kunt u als kennismaking mijn nieuwe uitgave van “Duurzaam Groningen” aanschaffen door € 20,- over te maken, met naam en adres. Daarin zijn acties, procedures en momenten van gelukzaligheid uitvoerig aan de orde.
Ter lering en vermaak.

Geurt Busser- Waddenschilder


Jos Komen (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit hoort ook nog bij de vorige reactie van Geurt Busser.

Op de Waddenzee waren we trots.
Daar geen gaswinning!
Tot onze nationale milieugoeroe Wouter van Dieren de regering aanbood om “de geesten in Nederland rijp te maken voor Waddengas winning”, tegen het “normale” tarief van ik meen 3 miljoen €uro.
Regering ging er niet op in, NAM had dat er dik voor over. Een zekere Henk Tameling werd directeur van de Waddenvereniging (WV). Terwijl de domme leden een fakkelactie hielden tegen gaswinning schreef de nieuwe directeur een groot artikel in Trouw vóór Waddengaswinning. Leden boos, directeur ontslagen maar kreeg bij IMSA (van Dieren) een nieuwe baan. De volgende WV directeur kwam uit dezelfde school, alleen iets slimmer.
Personeel werd bij natuurorganisaties weggekocht: Voor Greenpeace had ik een spandoek van 2 bij 6 meter geschilderd voor een actie tegen Waddengaswinning tijdens Kamerdebatten: De zee die gaf, de NAM die nam. Dezelfde actiecoördinator van Greenpeace kwam ik een paar jaar later weer tegen op een informatie bijeenkomst voor Kamerleden. Hij was nu in dienst van IMSA en pleitte vóór Waddengaswinning, waarbij hij trots zijn CV bij Greenpeace vermeldde.
Er werd een “onafhankelijke” commissie (Wim) Meijer benoemd: Natuurbescherming kreeg een Waddenfonds van €800 miljoen voor natuurherstel. NAM zou het Waddengas winnen met de hand aan de kraan, uiterst zorgvuldig monitoren en bij de minste twijfel de kraan dicht draaien zodat de gaswinning eerlijk waar helemaal geen kwaad kon. Wat zulke beloftes waard zijn ondervinden we aan den lijve!

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Al dat Waddenleed is leuk en aardig maar het is mischien goed om even stil te staan bij het feit hoe de gasbrengsten zijn gebruikt/aangewend in de loop van de jaren. Dat is een diep triest verhaal waar je maag van omkeert. Tegen het financieren van een Deltawerken is natuurlijk geen bezwaar maar tegen het oneigenlijk gebruik ervan ten faveure van de in 1967 ingevoerde WOA wel. Veel verborgen werklozen komen dan oneigenlijk in de WAO terecht, allemaal om de echte werkeloosheidscijfers te verhullen.

Miljoen na miljoen economische inactieven komen er in de zeventiger jaren bij, arbeidsongeschiktverklaarden, dat werd je zo in die jaren, werklozen en AOW'ers. Eindelijk maar veel te laat werd pas in 1983 overgegaan tot het verlagen van de uitkeringen. Den Uyl koestert - gasverslaving werkt nu eenmaal blindheid en gebrek aan realiteitszin in de hand - ambitieuze plannen om de samenleving te gaan verbouwen met behulp van veel overheidsinterventies en subsidies. De collectieve uitgaven schieten in die periode omhoog. Luns verkwanselt in die tijd voor een paar centen per kubieke meter ons aardgas aan 'bondgenoot' Italië om te voorkomen dat Rusland gas gaat leveren aan dit land, dit op aandringen van de NAVO. Dat beruchte contract heeft ons letterlijk goud gekost.

Een uitschieter in de aardgasopbrengsten was er in 1985 toen zelfs 24,5 miljard gulden aan de staatskas kon worden toegevoegd. Ruding wist zowaar zich te beheersen met het uitgavenpatroon en wist het peil ervan zelfs te verlagen van 67 naar 59 procent van het nationale inkomen. Een paar jaar blijkt dit een verstandig beleid te zijn geweest want de aardgasbaten kelderen door de oliecrisis van 23 miljard naar 7 miljard gulden. Ondanks de toevloed van al dat gratis geld van vooral voor die tijd blijft de overheid geld te kort komen en moet lenen. Het is ongelooflijk dat onder deze eigenlijk riante condities de uitstaande staatsschuld van 1970 tot 1996 vernegenvoudigt, van 47 miljard tot 420 miljard gulden. Samen met de schuld van gemeenten en provincies komt de schuld van de totale overheid uit op 79% van het nationale inkomen.

De gasbaten zijn voornamelijk gebruikt voor het betalen van overheidssalarissen, consumptieve uitgaven, uitkeringen en subsidies want daar zijn we erg ruimharig in. Potverteren heet dat. Eigenlijk had het geld gebruikt moeten worden om vermogen te vormen, investeringen te doen en voor de vermindering van de staatsschuld.

De grootste schande vind ik zelf het feit dat er geen cent opzij gezet is voor onze kinderen en kleinkinderen die dat wel eens hard nodig zou kunnen hebben. Alles is tot de dag van vandaag in een flits verdampt door een legertje onbekwame politici die geen idee hadden hoe ze verstandig moesten omgaan met de schat die de natuur op een onbezonnen moment in onze schoot heeft geworpen. Het komt erop neer dat de aardgasschat die ons allen toebehoort is geplunderd en voor het grootste deel verkwanseld. Aardgas als nationale veslaving. De Noren doen het wat dit betreft stukken beter, die zetten wel geld opzij voor hun nageslacht. Daar heeft de roesverslaving kennelijk minder huisgehouden.

Intussen is de elektriciteitsbelasting welke in 1996 is ingevoerd en toen uitkwam op een bedrag van €424 miljoen al in 2010 bijna vertienvoudigd is tot zo’n slordige €4 miljard. Ik ben benieuwd wat nu het bedrag is. Verder is er intussen nog de 'Heffing Opslag Duurzame Energie' die in 2013 is ingevoerd en in 2016 al het vijfvoudige moet opbrengen. Hier wordt ook nog eens 21% BTW over berekend. Dus BTW berekenen op een belasting. Je moet er maar opkomen en durven. Maar wij zitten nergens mee........


Ferry
Aad v Staveren (RIP)

Re: Heel boos

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Ik wil even reageren over het artikel van de NAM
Er wordt gesteld dat de NAM van de Shell is
Volgens mij is de NAM 50 % van de NED Staat
en 25 % van de Shell en 25% van de Esso
Dit wil ik even memoreren
Aad
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Heel boos

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Op 3 oktober plaatste ik deze brief aan de Nederlandse Spoorwegen in dit topic ...

AfbeeldingAfbeelding

Nog voordat ik die plaatste, raadde v+d me aan ...
Theo, ik zou er eerst maar eens helemaal niet op reageren en wel tot ze je een briefje sturen in fatsoenlijk Nederlands of Grieks.
Je kunt toch goed schrijven :wink:, dus als alternatief is wellicht een uitvoerig verslag van wat je overkomen is ook wel aardig. Dat verslag stuur je dan naar de Telegraaf daar vinden zoiets wel leuk.
Wellicht kan Rob Hoogland dat in zijn kolom gebruiken, kunnen wij er met zijn allen om lachen. Wind je niet op, het is de moeite niet waard.
Dat spul kan niet eens een degelijke hoge snelheidstrein laten bouwen en rijden, enfin de conducteur heeft zijn plicht gedaan en de afdeling te late betalingen ook
Ik heb die brief dus wel verstuurd en gisteren kreeg ik dan toch antwoord. Die eerste brief van NS was - als ik de datering moest geloven - een maand onderweg geweest, maar deze was een stuk sneller hier: slechts drie weken! Wat ze daar bij NS met de post doen, weet ik niet, maar het ligt niet aan de Griekse posterijen. Die werken al minstens een jaar of tien wonderwel goed. Een brief uit Nederland is in twee, maximum drie dagen over, een pakje vijf dagen tot een week. Die brieven van NS moeten dus om een of andere geheizinnige reden bij hun een paar weken blijven liggen voordat ze daadwerkelijk worden verstuurd, dat kan niet anders.
Hoe het ook zij, de spoorwegen hebben uiteindelijk gesproken en zeiden dit ...

---------------------------Afbeelding

Zo zie je dat een nette, maar wel duidelijke brief een hoop kan oplossen. Zelfs die 70 centen die ik de Spoorwegen schuldig was, hoef ik niet te betalen. De brief is ondertekend door ene Lieneke Bouma, maar mijn zaak was behandeld door - zie bovenaan de brief - ene J. Tollenaar. Dat is net zoiets als het bekende en echt bestaande "Vishandel Hein Graat", want wij als Christelijke en bijbelvaste zeelieden weten natuurlijk precies wat een "tollenaar" was. Voor de volledigheid en voor de wat minder bijbelvaste leden onder ons zal ik hier de definitie van Van Dale nog even vermelden:

-------------------------------------------------Afbeelding :-D

Dat is toch werkelijk de juiste man op de juiste plaats. :-D Maar ik ga voor die laatste, figuurlijke, betekenis van een tollenaar: "Berouwhebbende in oprechtheid en deemoed des harten." :roll:
Maar zo kwam alles dus toch nog goed. :wink:


Plaats reactie